minienthe Skrevet 25. juli 2010 #1 Skrevet 25. juli 2010 halvdelen og jeg har to fulle dager i Køben i august som skal fylles, hva bør man få med seg ? tivoli og glypoteket er fastsatt men hva annet kan være fint å se ? hvor kan det shoppes (kjøpesenter ?) hvor det ikke kun er 1000 kroner per t-skjorte pris ? strøget, nyhavn etc er ikke aktuellt.
Gjest navnelapp Skrevet 25. juli 2010 #2 Skrevet 25. juli 2010 Fisketorget og Fields er vel dei store kjøpesentra utanom Magasin og Illums, Fisketorget er nærast byen, langs sjøen vestover. Eg skriv litt om København her: http://altgodt.wordpress.com/2009/01/26/mitt-kjære-køben/
minienthe Skrevet 25. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 25. juli 2010 fint innlegg men det virker som om det var rettet veldig mot de med barn ? vi er to voksne på tur uten de største interessene for interiør, mat etc er vel muligens mer på jakt etter kulturopplevelser (historie, ikke kunstrelatert), grei voksenshopping i klesveien og lignende. vet du ca avstand til fisketorget fra jernbanestasjonen ?
Gjest navnelapp Skrevet 25. juli 2010 #4 Skrevet 25. juli 2010 Det er ikkje spesielt langt, eg brukar å sykle når eg er der. Hotella låner som regel ut syklar. Finn deg eit kart, det er litt vanskeleg å forklare sånn på direkten. Den sorte diamant er på vegen, det kan jo vere spennande å stikke innom der. Det er det danske nasjonalbiblioteket, har ein fin kafé ved hovudinngangen.
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 25. juli 2010 #5 Skrevet 25. juli 2010 Ville tatt en tur og sett på arkitektur og kunst i Christiania. Dessuten er det god stemning der, som regel.
minienthe Skrevet 26. juli 2010 Forfatter #6 Skrevet 26. juli 2010 Ville tatt en tur og sett på arkitektur og kunst i Christiania. Dessuten er det god stemning der, som regel. he he, jeg kan vel garantere at halvdelen ikke vil dit
Gjest Badabing Skrevet 26. juli 2010 #7 Skrevet 26. juli 2010 Jeg ble skuffet over Glyptoteket (man skal være over gjennomsnittet interessert i greske statuer og egyptisk nips, for det er så og si bare det), men syntes det var veldig ålreit på Statens Museum for Kunst. Har dere sett Nyhavn fra før? Er veldig fint der altså. Christiania er verdt et besøk for å titte. Tror mange har feil inntrykk på forhånd, og du får jo faktisk en skikkelig kulturopplevelse. Ofte har de konserter på Loppen der. Rosenborg Slott ligger rett ved Nørreport. Fine samlinger av kunst, og huser de danske kronjuvelene. Anbefaler Fields for shopping framfor Fisketorvet som er veldig rotete. Men Strøget har jo mest salg, da. Og Rundetårn som ligger rett ved, har fantastisk utsikt. Synes også at Museet for industridesign er ganske ålreit. Om det er fint vær, går det an å gå tur gjennom Kastellet og parken (med Havfruen), for så å avslutte med Industrimuseet. I enden der har de også et Krigsmuseum, men der har jeg ikke vært. Marmorkirken ligger også rett i nærheten, og den er kjempeflott. Ellers har de et Teknisk museum litt utenfor byen som skal være veldig bra, men der har jeg heller ikke vært.
Glitnir Skrevet 26. juli 2010 #8 Skrevet 26. juli 2010 Verdens beste restaurant (men bestill evigheter i forveien...)
minienthe Skrevet 29. juli 2010 Forfatter #9 Skrevet 29. juli 2010 Jeg ble skuffet over Glyptoteket (man skal være over gjennomsnittet interessert i greske statuer og egyptisk nips, for det er så og si bare det), men syntes det var veldig ålreit på Statens Museum for Kunst. Har dere sett Nyhavn fra før? Er veldig fint der altså. Christiania er verdt et besøk for å titte. Tror mange har feil inntrykk på forhånd, og du får jo faktisk en skikkelig kulturopplevelse. Ofte har de konserter på Loppen der. Rosenborg Slott ligger rett ved Nørreport. Fine samlinger av kunst, og huser de danske kronjuvelene. Anbefaler Fields for shopping framfor Fisketorvet som er veldig rotete. Men Strøget har jo mest salg, da. Og Rundetårn som ligger rett ved, har fantastisk utsikt. Synes også at Museet for industridesign er ganske ålreit. Om det er fint vær, går det an å gå tur gjennom Kastellet og parken (med Havfruen), for så å avslutte med Industrimuseet. I enden der har de også et Krigsmuseum, men der har jeg ikke vært. Marmorkirken ligger også rett i nærheten, og den er kjempeflott. Ellers har de et Teknisk museum litt utenfor byen som skal være veldig bra, men der har jeg heller ikke vært. vi er nok litt over snittet fascinert av egypt og oldtiden begge to, derfor er glypoteket et must for oss. vanlig kunst og design har vi null interesse av, vi er nok ikke de mest "kunstneriske" sjelene nyhavn har vi vært i et utall ganger før begge to og christiania er nok ikke aktuelt for halvdelen sin del (pga historien til stedet) pluss at jeg personlig synes stedet er litt... hm... kjedelig. Verdens beste restaurant (men bestill evigheter i forveien...) he he, vi er ikke akkurat de mest matinteresserte for å si det pent så det hadde nok blitt bortkastede penger har forøvrig fått tips om å dra ut til hillerød og se på fredriksborg slott, har også snust på christiansborg slott og muligheten for å titte litt på treningen av hestene der.
Coronas Skrevet 29. juli 2010 #10 Skrevet 29. juli 2010 Carlsberg bryggerier og den lille havfruen. Ut å spise på forskjellige plasser og nyte å være norsk i Danmark :gjeiper:
LukaFrost Skrevet 29. juli 2010 #11 Skrevet 29. juli 2010 Studiestræde med tilhørende sidegater har noen butikker som ikke er helt A3.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå