Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har for en måned siden flyttet for meg selv for første gang, og jeg liker det selvfølgelig kjempegodt. Kan jo nevne at jeg er 21 og har "forlatt redet".

Men det er en ting som plager meg, og det er at det ikke er noe mulighet for å se på tv der jeg bor. Jeg spurte husverten etter hvordan jeg fikk inn tv, og han sa jeg måtte kjøpe en antenne. Dette er bare en hybelleilighet, så jeg er litt skuffet over at det ikke går an å se på tv der.

Så jeg lurer på om det er noen som vet hva det koster for en slik antenne? Og om det er noe annet jeg trenger, eller om det finnes andre muligheter for å se på tv?

Jeg klarer ikke ta han husverten helt seriøst, for han er så vimsete og "borte" på en måte. Så jeg spør liksågodt her=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det ikke ligger kabel til huset så må du enten ha parabol eller riks tv.

Hvis du går for riks tv så kan du lese om det her www.rikstv.no NRK lisensen kommer i tillegg og koster ca 2500 kr per år.

Skrevet (endret)

Hei,

Du kan kjøpe deg en mini-tv. På Narvesen koster den ca. 900 kr. Du får også andre mini-tver på Elkjøp etc. de er litt dyrere.

Du får ikke alle kanalene, men du får:

-Nrk1

-Nrk2

-Nrk3

-Tv2

-Tv2 Nyhetskanalen

-tv3

Endret av lille_lam
Gjest AnonymBruker
Skrevet

En bordantenne koster ikke mange hundrelappene, men nå må du ha digitalboks i tillegg som f.eks. RiksTV. De billigste koster ikke så mye de heller og det er veldig enkelt. Noen i familien har kanskje en? Dersom de har det kan du kjøpe din boks i deres navn og få 70% rabatt, helt lovlig! Jeg betalte 1 kr. for min RiksTV-boks da de var på tilbud og det ble ca. 70,- pr. mnd. for abonnementet. Ikke så ille det :-) Kanskje noen i familien også har en gammel TV du kan få eller låne?

:popcorn:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Har du internett?

Se tv på nrk.no tvnorge.no tv3.no

Skrevet

Vi kasta ut hver vår 14" tv da vi flytta sammen sist sommer, til fordel for den 15,4" pc`n. Så nå har vi ikke hatt tv på over et år. Kjempedeilig faktisk. Bruker nettv på Nrk og tv3 (både norsk og svensk tv3) ganske mye. De er gratis. TvNorge, Tv2 og dansk tv3 har og nettv, men der må du betale. Serier vi vil se får vi og tak i.

Skal du ha tv så husk lisensavgifta. Den er vel på ca 2.000 kr i året. Så må du gjerne ha kabeltv eller rikstvboks i tillegg, og det er jo en viss sum det og.

Skrevet

Hei,

Du kan kjøpe deg en mini-tv. På Narvesen koster den ca. 900 kr. Du får også andre mini-tver på Elkjøp etc. de er litt dyrere.

-Nrk1

-Nrk2

-Nrk3

-Tv2

-Tv2 Nyhetskanalen

-tv3

Wow! Dette skal iallefall jeg sjekke ut! Genialt å slippe den store stygge boksen midt i stua!

Skrevet

Wow! Dette skal iallefall jeg sjekke ut! Genialt å slippe den store stygge boksen midt i stua!

vil bare si at Mini-tven virkelig er mini.. den kan nok ikke erstatte en vanlig tv med mulighet for å koble til dvd-spiller og annet. Men den kan fungere som en midlertidig løsning for TS kansje.. Jeg bruker den på kjøkkenet noen ganger, mens jeg lager mat, er mye lettere enn å ta med den store tven inn :fnise:

Gjest Cipheria
Skrevet

Har du en god pc, så kan du jo bare skaffe deg de seriene du liker på dvd og evt noen filmer. Slipper reklame og lisens.

Selv har jeg ikke TV, og jeg savner det ikke. Bruker projektor (ingen lisens) til spilling, film og serier.

-Nrk1

-Nrk2

-Nrk3

-Tv2

-Tv2 Nyhetskanalen

-tv3

Nå er jeg ikke oppdatert på TV-fronten, men jeg trodde ikke det gikk an å få inn noen kanaler uten riksboksen? Eller at de gamle signala iallfall er i ferd med å bli nedlagt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...