Gå til innhold

Bruker du blinklys?

Bruker du blinklyset?  

1. 1. Bruker du blinklyset?

• Ja, hver gang.
      28
    • Ja, som oftest.
      14
    • Både og...
      1
    • Nei, bare innimellom.
      0
    • Nei, sjelden eller aldri.
      1
    • Annet
      1

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg bruker alltid blinklys!! Det er utrolig irriterende når en skal inn i rundkjøringer f.eks og folk ikke gidder blinke seg ut.. (og folk som legger seg helt feil, men det er jo en annen diskusjon..)

Trafikken hadde jo gått så mye enklere om alle hadde brukt blinklyset!

Videoannonse
Annonse
Gjest lekebøll
Skrevet

Ja.

Veldig irriterende, spesielt i rundkjøringer.

Skrevet

Jeg bruker alltid blinklys.

Men jeg skulle tro at maks 20% av de som er rundt meg i trafikken bruker det. Det medfører selvsagt en god del kollisjoner.

Og så har vi dem som konstant kjører med et blinklys på. Jada! :roll:

Da jeg tok førekortet her borte, ble jeg faktisk gjort oppmerksom på at jeg aldri måtte stole på folks blinklys. De ble som regel brukt feil. Eller ikke brukt.

:klaske:

Skrevet
Jeg blinker alltid' date=' utenom når jeg skal ut av parkeringplasser og slikt. Nå bor vi på et tettsted, og derfor er det mange som ikke bruker blinklys, og det er så irriterende! :x[/quote']

Hvorfor ikke bruke det når du skal ut av en parkeringsplass? Bare lurer, mulig jeg ser for meg en helt annen type parkering og parkerignsplasser enn du mener.

Uansett.... ja, jeg blinker. Bruker blinklys selv når jeg ER alene, ikke en bil å se (fordi klokka er 4 om natta og jeg er på vei hjem fra nattevakt). Jeg TENKER nemlig ikke på om jeg skal blinke eller ei, jeg bare GJØR det.

Vel... nå kjører jeg ikke bil da. Har ikke bil. Men, altså, på den tida da jeg bodde hjemme og brukte pappa's bil, samt når jeg låner pappa's bil (vel, han bor en 7-8 times kjøretur borte fra meg, så det skjer ikke akkurat hver uke...) Men blinklys? ST.

Skrevet

Bruker som regel blinklys, ja.

Irriterer meg over de som ikke bruker, derfor bruker jeg selv.

Unntakene er når det ikke er andre trafikkanter enn meg på veien.

Gjest Dr Zoidberg
Skrevet

Gjør det slavisk, da er det lettere å unngå at det blir glemt i forbifarten når det virkelig trengs.

Skrevet

Jepp, bruker blinklys, og irriterer meg noe sinnsykt over de som ikke gjør det.

Har et kryss som jeg ofte må ut i i rushtrafikken om morgenen. Der blir jeg ofte stående i evigheter bare fordi folk er så utrolig dårlige til å gi signal om hvor de skal :evil: Er sikker på at jeg har stått og ventet der unødvendig i minst en time til sammen det siste året bare fordi folk ikke bruker blinklys :evil: Også i rundkjøringer, da :evil:

Skrevet

Det er også fryktelig irriterende med mennesker som ikke setter på blinken før de faktisk svinger. :evil:

Skrevet

Bruker ALDRi blinklys når jeg er alene på veien (noe jeg alltid er siden jeg bor i gokk)....bruker ALLTID blinklys når det er andre biler på veien...

Skrevet

Ja, alltid. -Og som de fleste andre irriterer jeg meg når jeg må vente unødig fordi en dust ikke gidder :x

Skrevet

Bruker alltid blinklys! Også på "øde landeveier" når jeg er helt alene! Det skjer automatisk; skal jeg svinge av veien, så blinker jeg. Det går helt av seg selv!

Irriterer meg også over de som ikke blinker, og de som slår på blinklyset i det samme de svinger.

BLINK I GOD TID!!

Skrevet

Jeg skjønner ikke de som sier at de ikke gjør det visst de er alene på en øde landeveg f.eks............... hvorfor IKKE??? Det er noe som heter "vanens makt".........

Bruk blink'ern bestandig - for da glemmer du det aldri!

Akkurat som med bilbelte - bruk det bestandig - da glemmer du det ikke!

Bruker både blinklys og bilbelte jeg! :wink:

Gjest Dr Zoidberg
Skrevet

Det som er morsomt med disse øde landeveiene - folk tror alltid de er alene. Det er sjokkerende hvor lett folk har for å unngå å se store 20meters vogntog - selv om det ligger bak dem. Og det sjokkerer mange hvor svartens mange meter det skal til for å bremse 30-40-50 tonn.

Så for din egen helses skyld; blink.

Skrevet

Hmmm.... Tenkte litt på dette her....

Siden dette er kvinneguiden, og siden så og si alle alltid eller som oftest bruker blinklys... Betyr det at det er mannfolka som er sløve og ikke blinker? :hoho:

Skrevet

Ja jeg bruker blinklys, men det er fryktelig mange som IKKE gjør det :frustrert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...