Gå til innhold

Tror en nabo mater den ene katten.

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

I det siste har jeg lagt merke til at pusen min er mye borte. Når jeg gikk på bussen her om dagen (150 meter fra huset, må over en trafikert vei) så jeg plutselig pusen komme tuslende ut av en gårdsplass og løp over veien og innover retning hjem.

I sta så jeg pus gå opp mot den trafikerte veien og gikk samme retning som jeg så den kom ut fra tidligere. Jeg ropte og ropte, men den kom ikke. Noe som er veldig rart, den kommer vanligvis med en gang jeg roper.. Pus er egentlig veldig redd biler, etter den ble påkjørt for noen år siden, så det er rart at den faktisk går over denne veien, og langs den i ca 100 meter.

Tenkte å følge etter pus neste gang jeg ser den er på vei. Men er det merkelig å banke på det huset å spørre om de mater katten? Og evt be dem slutte? Jeg VET jo ikke at de mater den, men kommer ikke på noen annen grunn til at den skal gå dit når den er redd biler og vanligvis bare holder seg hjemme.. Den har ikke lagt på seg, er slank og lang (overhode ikke tynn) og velstelt. Korthåret. VELDIG glad i andre mennesker og utrolig barnevennelig. Har ikke halsbånd, men er chippet og kastrert. (Nytter foresten ikke å ta på den halsbånd, har en til katt som fjerner halsbåndene dens)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du kan jo følge etter pus og se hvor den går :)

Og da finner du vel fort ut om noen mater den eller ikke.

Om det viser seg at noen mater den, må du si ifra at de absolutt ikke skal mate pusekatten din.

Lykke til med å finne ut av det!

Skrevet

Bare å banke på og spørre det! Har måttet få folk til å slutte å mate katten min jeg og. Det var en gammel nabokone som "forbarmet" seg over den meget velfødde hannkatten min. Han var ute hver morgen før jeg sto opp og luktet fisk når han kom inn igjen. :) Jeg spurte henne en dag over hekken, men neeeida, hun hadde ikke matet han nei. Haha! Det uskyldige blikket, som om hun var blitt tatt i en skikkelig rampestrek. Men en morgen satte jeg på vekkerklokka halv 6 og snek meg bort, og der satt de begge to! Han gomlet og åt, mens hun godsnakket "Stakkars sultne lille pus". Hihi! Jeg fikk da forklart at han fikk mat i massevis og at han var gammel og hadde skrøpelige nyrer, så fisk var rett og slett ikke bra for han. Det ble LITT bedre da, men jeg tror hun stakk til han en godbit i ny og ne så lenge hun levde. Søtt og da.. :) Men bare følg etter han og spør dem du. :)

Skrevet

Vi hadde katt før og en gammel dame nede i gata matet henne hele tiden. Tok henne med inn også og hun kunne være vekk i dagesvis. Vi viste det for vi så katten gå ut og inn av huset. Dama blånektet..... Utrolig irriterende.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har matet en fremmende katte en gang, og det var forde eierene forlot den i maaaaaaange dager ute ,mitt på vinteren og ingen var å matet de!!

Følg etter katten din og sjekk!

Gjest BabyBlue
Skrevet

Mater naboen katten din uten noen spesiell grunn kan du banke på og be tosken om å skaffe seg sin egen katt -.- Slikt er irriterende! Det er ditt dyr, du er kattens matmor. At fremmede forer dyret ditt er ikke akseptabelt.

Skrevet

Mater naboen katten din uten noen spesiell grunn kan du banke på og be tosken om å skaffe seg sin egen katt -.- Slikt er irriterende! Det er ditt dyr, du er kattens matmor. At fremmede forer dyret ditt er ikke akseptabelt.

Det var da å ta vel hardt i synes jeg, iallefall når man tenker på at de aller, aller fleste ikke bryr seg noe om andres dyr (eller dyr de tror er hjemløse). De som mater andres katter gjør det jo ikke av vond vilje, men oftest av uvitenhet og for å være snille. Ofte er det eldre mennesker som er veldig glad i dyr, kanskje oppvokst på gård eller hatt dyr når de var yngre, som ikke vil anskaffe seg nye nå fordi de vet at sjansen er stor for at de dør før dyret sitt..

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Har ikke fått fulgt etter pus enda, men tenkte på noe når jeg gikk forbi der iste. De husene ligger tett i tett med et jorde. Og på det jordet var det vel nå (klokken 1) rundt 5-6 katter. Så kanskje det er mye mus der? Pus kommer hjem med mus innimellom. Skal såklart sjekke det opp, men kanskje det er en mulighet også.

Men den går jo dit på dagtid også, er ikke mus bare ute om natten?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Mus er aktive om dagen også. Katten vår kom ofte med mus midt på dagen :) Så det høres ut som en sannsynlig forklaring. Synd den må over en skummel vei, men bortsett fra det koser den seg nok med jakt og selskap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...