Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest lolita___
Skrevet

Vurdere å bytte fra vanlig faoundation til mineral.Har hørt en del bra om det.Noen her som har sett forskjell på huden etter at dere byttet til mineral sminke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har brukt fondation fra i.d. BareMinerals et år nå, og er kjempefornøyd. Jeg har slitt med akne i mange år, og jeg føler at huden er glattere og mindre blank.

Har også hørt om andre som ikke har akne, men som har følt at huden ser friskere og penere ut, så det er verdt å teste om det passer deg :)

Gjest Serena
Skrevet

Kresen hud som reagerer på mange ingrendienser. Mineralsminke, noen typer mineralsminke har ingrendienser som er trygge for de med kresen hud.

reagerte på ID bare minerals.

Skrevet

Jeg begynte på Id for årevis siden. I begynnelsen gikk det greit og jeg fikk et kjempe resultat. Så ble jeg mer og mer grå og gusten, porene ble større, den tok all fukten i huden og jeg gikk store sår på størrelse med en tommelnegl i ansiktet. Gjerne 20 sår. Sprakk de kom det blod og smuss. Jeg fant senere ut at det var pga bismuth.

De fleste som reagerer får "bare" grå hud, større porer og kløe..jeg fikk en verre reaksjon enn det vanlige.

Bismuthe er noe 75% reagerer på og med tanke på hva som kan være reaksjonen så ville jeg da kjøpt Id matte versjonen (denne er da uten bismuth, noe den vanlige er) eller et annet merke :jepp:

Skrevet

Det er mye foundation og pudder som tørker ut huden min og får den til å flake seg. Hurra for hud som ynker seg til og med av spesialprodukter for tørrtørrtørr hud, men som blir sykt blank av alt som er ett hakk for fett. :angry:

Det har vært MANGE bomkjøp av ikke-mineralsminke, men Body Shops mineralpudderfoundation gjør det den skal uten å være slem mot huden min. Nå er jeg fin og matt og passe fuktig (det der kan ikke høres bra ut utenfor kontekst).

Skrevet

Jeg liker mineralfoundation fordi det er mindre kliss enn flytende og krem. Men huden min er ikke alltid like begeistret, og jeg klør lett når jeg blir varm. Jeg bruker ikke fdt. med bismuth, men jeg mistenker at mica er synderen. Det er ikke noe stort problem, men allikevel.

Jeg har forresten tørr, sensitiv hud, og for meg er det viktig å bruke rike nok fuktighetskremer under sminken, ellers går det ikke.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg kastet nettopp id-sminken min :-o

ble helt feil for meg, jeg ble vel påvirket av "hypen". følte jeg så mye eldre ut enn mine 38 år da jeg fikk det på ansiktet og den forsterket bare linjene. skjønner ikke hvorfor jeg skal bruke det når jeg har feilfri hud og jevn tone likevel...bruker øyensminke, gloss etc..men det er deilig og ikke ha noe i ansiktet.

Skrevet

Jeg bruker Tikei :) Skal snart bytte til GloMinerals sine concealere. Ikke fordi at Tikei er dårlig, elsker Tikei, men etterhvert blir jeg lei av tørr foundation og vil heller ha kremete concealere. Hehe.. :P

Gjest lolita___
Skrevet

Tikei er uten bismuth så jeg skal teste den tror jeg.Id har jeg bare hørt negative ting om dessverre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...