Gjest AnonymBruker Skrevet 25. juli 2010 #1 Skrevet 25. juli 2010 Glidemidler kan føre til soppinfeksjon... Jeg har hørt at det selges økologiske noen steder, som ikke gir sopp. Selges det på Kondomeriet? Evt. andre glidemidler som ikke har "bivirkninger"?
Lisaaa Skrevet 25. juli 2010 #2 Skrevet 25. juli 2010 Mener de selger økologisk glidemiddel på apotek, jeg vil råde deg og gå til ditt nermese apotek og snakke med dem, hvis de ikke gir noe svar så kontakt fastlegen, han kan gi deg noen tips og råd.
Gjest Mona Skrevet 26. juli 2010 #3 Skrevet 26. juli 2010 Hei. Mange bruker oljer med smak når de har sex. Dette er ofte oljer som er ment å bruke på kroppen for å kunne "smake" på hverandre. Det kan være lurt å holde seg unna intimområdet med dette fordi det inneholder søtstoffer. Søtstoffet påvirker ph-verdiene nedentil og kan skape problemer for noen. Et råd er derfor å benytte seg av glidemiddel slik som Luksus sensitive fra Kondomeriet: se lenke: http://www.kondomeriet.no/?did=9760238 Ellers har Kondomeriet også økologisk om du ønsker det: se lenke: http://www.kondomeriet.no/?did=17417197 Mvh, en liten hjelper:)
maritamik Skrevet 6. august 2010 #4 Skrevet 6. august 2010 (endret) Jeg ville kjøpt meg et vannbasert glidemiddel... du finner noe info om glidemiddel her Kopiert fra siden deres: Vannbasert glid Et vannbasert glidemiddel kan variere i farge, konsistens, smak og lukt. De aller fleste glidemidler er vannbasert, og er trygge å bruke sammen med kondomer og leketøy. Noen vannbaserte glidemidler kan dessverre virke litt klissete, da de inneholder mye glycerin, eller er tilsatt smak og lukt. Er du veldig sensitiv vil vi anbefale deg å velge et vannbasert glidemiddel som ikke inneholder smak, farge eller lukt, eller glycerin. Olje vs. glid Mange bruker i dag babyolje, eller annen olje som et glidemiddel. Dessverre opplever også mange at man får irritasjon i etterkant, enten som soppinfeksjon eller urinveisinfeksjon. Dette har sammenheng med at olje ofte inneholder parfyme, som virker negativt for PH verdien i underlivet, og generelt er irriterende for slimhinnene. Olje er dessuten sterkere enn mange tror, visste du at du kan bruke vanlig mandelolje til å fjerne enkelte typer neglelakk? Vi anbefaler heller bruk av glidekrem for all intimbruk. Glid er jo også glatt og kan fin brukes til massasje på kropp.” Endret 6. august 2010 av maritamik
AnonymBruker Skrevet 6. august 2010 #5 Skrevet 6. august 2010 Jeg har brukt glidemiddel aktivt i alle år og aldri hatt sopp (Jeg sliter med tørrhet så noen ganger kan jeg bruke ganske mye). Bruker vanlig vannbasert, kondomeriets egne produkter er enkle og gode. Kjøper man fancy greier med diverse lukter og farger er det mye rart i de og kan irritere i etterkant, og det øker nok sjansen for sopp osv.
Gjest Blubberella Skrevet 6. august 2010 #6 Skrevet 6. august 2010 Jeg har god erfaring med Eros Bodyglide (silikonbasert) og har ikke vært plaget av sopp. Jeg har prøvd en del vannbaserte også uten å få sopp, men synes de fleste tørker for fort ut. Unntaket fra regelen for min del var et vannbasert glidemiddel fra apoteket; Dermica glidemiddel (rosa pumpeflaske), som svidde skikkelig med en gang det kom i nærheten av underlivet. Jeg fikk en kraftig soppinfeksjon etter å ha brukt den, så den ble kastet i søpla.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå