Gå til innhold

Floppy disk fungerer ikke...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Diskett-stasjonen min fungerer ikke lenger, den klarer ikke å lese fra den. Når jeg setter inn en diskett kommer det opp: A er ikke tilgjengelig og at enheten ikke er klar. Jeg skal kjøre gjenopprettingsprogram fra en diskett så nå jeg trenger jeg hjelp. Noen forslag?

Skrevet

Startet du PC'en med floppyen allerede i PC'en ?

Skrevet

Nei, satte først inn floppy-disk etter å ha startet pc'n.

Men jeg har prøvd å starte pc'n med gjenopprettingsdisketten i før jeg slo på pc'n, fordi det er den fremgangsmåten det skulle gjøres på.

Noen forslag?

Skrevet

Prøv å installere enheten på nytt i windows(installer driveren på nytt, evt oppdater den)

Prøv en annen diskett-

Hvis ikke det fungerer, sjekk kabler.. evt bytt den ut med en annen... (koster 100kr for en ny..)

Skrevet

Du er helt sikker på at det et diskettstajonen det er noe feil med? Hvor mange disketter har du testa med? Kan jo være disketten(e) som er ødelagt eller ikke formatert, kanskje eller om du har DD-diskett?

(Mener man får samme feilmeldinga om det er problemer med disketten)

-viXen-

Skrevet
Prøv å installere enheten på nytt i windows(installer driveren på nytt, evt oppdater den)

Prøv en annen diskett-

Hvis ikke det fungerer, sjekk kabler.. evt bytt den ut med en annen... (koster 100kr for en ny..)

Jeg har prøvd å innstallere enheten på nytt. Kan det være noe feil med driveren? Finnes det drivere til diskett-stasjoner tilgjengelig ute på nettet?

Koster ny diskett-stasjon kr. 100,-? Er det vanskelig å bytte den? Har tårn harddisk fra Packard Bell.

Skrevet
Du er helt sikker på at det et diskettstajonen det er noe feil med? Hvor mange disketter har du testa med? Kan jo være disketten(e) som er ødelagt eller ikke formatert, kanskje eller om du har DD-diskett?

(Mener man får samme feilmeldinga om det er problemer med disketten)

-viXen-

Ja, har testet med flere disketter.... og kjørt pc-doctor som sjekker diskett-stasjonen, da kommer det "Can not run" på alle linjene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...