Gå til innhold

Hvordan kan jeg si til mamma at husarest er såå 1805?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som dere sikkert har skjønt fra titelen så har jeg husarest. Jeg får egentlig ikke bruke datan heller men mamma er ute nå.

Jeg har prøvd å si at hun er super streng og at ingen andre får huarest, men hun bryr seg ikke. Er kjempe sint akkurat nå. Hva kan jeg si til henne for at hun skal skjøne at hun er super teit?

Har lest inlegg her før om dette temaet og da sa mange at det var feil fordi barnet skal ikke måtte holdes inne som straff fordi da ville de ikke være hjemme når de ikke hadde straff. Men mamma er ikke enig i det. Hun er så gammeldags.

Det er sommer og jeg vil være ute. Hjelp meg pliis. :sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å helle oppføre deg og ikke bryte reglene?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du selv burde vært straffen i stedet for husarrest da?

Skrevet

Rart det der ass, at mammaen din ikke skjønner at hun er suuuperteit!

Du får jo rett og slett bare fortelle henne at du har bedre peiling på barneoppdragelse enn henne, og vise henne hvordan hun skal gjøre det!

Gjest Krizzy
Skrevet

Som dere sikkert har skjønt fra titelen så har jeg husarest. Jeg får egentlig ikke bruke datan heller men mamma er ute nå.

Her starter du jo innlegget med å si at du bryter enda en regel som moren din har satt.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd å si at hun er super streng og at ingen andre får huarest, men hun bryr seg ikke. Er kjempe sint akkurat nå. Hva kan jeg si til henne for at hun skal skjøne at hun er super teit?

Har lest inlegg her før om dette temaet og da sa mange at det var feil fordi barnet skal ikke måtte holdes inne som straff fordi da ville de ikke være hjemme når de ikke hadde straff. Men mamma er ikke enig i det. Hun er så gammeldags.

Det er sommer og jeg vil være ute. Hjelp meg pliis. :sukk:

Du trenger tydeligvis verre straff. Du klarer jo å fortsette og bryte reglene og viser at du ikke sjønner hvorfor du får straf...

Kanskje forklare oss hva du har gjort?

Skrevet

Hva mener du selv burde vært straffen i stedet for husarrest da?

Emh... jeg tenkte lisksom at komunikasjon er den beste løsningen. Vi pratet egentlig aldri om det.

Altså grunnen til at jeg har husarest er fordi jeg ble full og det hadde vært bedre å prate om det enn å bare sende meg i fengsel liksom. Jeg mener alle blir full en gang. Hun trengte liksom ikke bare drepe meg av den grunn.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Emh... jeg tenkte lisksom at komunikasjon er den beste løsningen. Vi pratet egentlig aldri om det.

Altså grunnen til at jeg har husarest er fordi jeg ble full og det hadde vært bedre å prate om det enn å bare sende meg i fengsel liksom. Jeg mener alle blir full en gang. Hun trengte liksom ikke bare drepe meg av den grunn.

Hun burde bure deg inne. Tviler på det er siste gang du drikker igjen

Skrevet

Du er på rett vei, ser jeg. :ler:

Skrevet

Hvis hun har drept deg får du ringe politiet da vet du :kgbaby:

Helt grei straff for å drikke når du er 14, hvis du vil prate med hun om det i tilegg er det vel bare til å starte en samtale om det da.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

J14 jeg sjønner morra di utrolig godt, men hun ga deg en alt for mild straff. Hvis du virkelig ikke sjønner at det er galt å drikke når du er ett barn, så trenger du tydeligvis noe som setter mere spor i hukomelsen...

Skrevet

Jeg bryter bare den data regelen fordi jeg trengte råd da people. Vis jeg ikke kan prate med mamma hvem kan jeg prate med da? Katten? Jeg får jo ikke gå ut og det er bare vi som bor her. Jeg får ikke bruke telefonen heller men den kan hun sjekke regningen på.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg bryter bare den data regelen fordi jeg trengte råd da people. Vis jeg ikke kan prate med mamma hvem kan jeg prate med da? Katten? Jeg får jo ikke gå ut og det er bare vi som bor her. Jeg får ikke bruke telefonen heller men den kan hun sjekke regningen på.

Hva med å sette deg ned å tenke på alle 14 åringene som drikker hver dag og som har en mor som driter i de??

Gjest Constanze
Skrevet

Jeg har ennå til gode å se at husarrest hjelper, og jeg har ikke sansen for den type straff i det hele tatt.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Kanskje hun mener du burde bruke tiden på å tenke over hva du har gjort galt, og hva du kunne gjort annerledes?

Jeg har en datter som er like gammel som deg, og hvis hun hadde drukket seg full nå, hadde hun også fått husarrest, og jeg ville ikke snakket med henne om det hun hadde gjort før jeg hadde roet meg ned, og ikke lenger var rasende.

Men det er veldig morsomt, du synes at moren din er gammeldags, min datter spurte i går om ikke jeg kunne oppdra hennes barn når hun fikk noen, slik at hennes barn ble like snille (og perfekte) som mine barn var. :ler:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ennå til gode å se at husarrest hjelper, og jeg har ikke sansen for den type straff i det hele tatt.

så hvordan mener du ett barn som bare er 14 år og som allerede har begynt å drikke skal få sin straff? klapp på hode og drikke mere??

Skrevet (endret)

Hvis moren din er sint akkurat nå! -så betyr det vel at du har brutt noen regler i nærmeste fortid? Er det da verdens største krise å være inne en dag? Jeg er vokst opp uten straffemetoder som husarrest, dvs. når jeg tenker husarrest så betyr det at forbud mot å gå ut å treffe venner på fritiden over en lenge periode enn en dag eller to. Men dro jeg u på en lørdagskveld, for så å ikke komme hjem før tre timer etter "innetiden" så kunne godt mine foreldre be meg om å holde meg inne på søndag. Men vi pratet alltid om ting hos oss, sånn at vi barna fikk lagt frem vår side av saken -det forandret ikke nødvendigvis saken der og da, men det hjalp på forholdet mellom oss og foreldrene våre. Har du gjort noe gæærnt da? Eller er det bare det at du ikke vil ta konsekvensen av å ha brutt noen regler?

Hva med å ta en prat om det du har gjort når hun har roet seg litt? Så lenge du bor under hennes tak så må du også følge hennes regler, men å sette seg ned å ta en prat om ting skader ingen. Legg frem saken din og grunnen til at du mener at det du har gjort ikke bør få konsekvenser. Du kan jo alltids foreslå en annen konsekvens sm du mener passer bedre -husarbeid uten lommepenger en tid fremover f.eks?

(Btw, og dette er ikke for å være slem -men har vi virkelig så unge mennesker her på forumet?? Har ikke lagt merke til så mye fjortisfakter her før?)

Endret av Colargol
Gjest Krizzy
Skrevet

Helt grei straff for å drikke når du er 14, hvis du vil prate med hun om det i tilegg er det vel bare til å starte en samtale om det da.

Enig! :) Det er bare å starte en samtale med henne om den saken.

Skrevet

Men det er veldig morsomt, du synes at moren din er gammeldags, min datter spurte i går om ikke jeg kunne oppdra hennes barn når hun fikk noen, slik at hennes barn ble like snille (og perfekte) som mine barn var. :ler:

Noooooooo! Ennå en muste til hjernevaskingen! :fnise:

Er du sikker på at hun ikke ville ha noe da? ;)

Skrevet

(Btw, og dette er ikke for å være slem -men har vi virkelig så unge mennesker her på forumet?? Regner med TS er under 16-18 og jeg har ikke lagt merke til så mye fjortisfakter her før?)

Jeg bruker ikke forumet så mye men jeg bruker det hvis jeg trenger råd fra voksne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...