Gjest Anonymous Skrevet 2. mai 2002 #1 Skrevet 2. mai 2002 Hei, jeg er sammen med verdens herligste mann. Vi har det godt sammen på alle måter, sexen fungerer optimalt - men - til tider opplever vi at han mister ereksjonen under "akten", og etter en dyp samtale kom det frem at han rett og slett har prestasjonsangst som sannsynligvis er et resultat av et turbulent tidligere forhold han var i. Det jeg lurer på er hvordan jeg på beste måte skal prøve å få ham ut av denne vonde sirkelen? Gode råd mottas med stor takk
Gjest Anonymous Skrevet 2. mai 2002 #2 Skrevet 2. mai 2002 Hallooooo???!?!?!? Er det virkelig ingen som kan hjelpe?????
Cassandra Skrevet 2. mai 2002 #3 Skrevet 2. mai 2002 Menn og potensproblemer er kansje ikke så lett for kvinner å gi råd om, men jeg kan jo prøve meg litt frem her. Ett positivt element er jo at han er åpen om problemet. Det forsvinner jo ikke om dere IKKE snakker om det. Videre så tror jeg at det kan være lurt å bli enige om å IKKE gjennomføre samleie. Bare kose og kjæle, hisse hverandre opp, men ikke noe mer. Mest sannsyneligvis er det et forbigående problem, som veldig mange menn har. Men hvis det vedvarer så vil det jo være naturlig å ta kontakt med lege. Evnt. en sexolog? Det viktigste du kan gjøre er å støtte ham, være glad i ham, finne alternative måter å tilfredstille hverandre på. For det finnes mange måter å tilfredstille hverandre på uten samleie. Så kommer kanskje resten av seg selv. Du må i alle fall aldri kritisere ham. Jeg tror at menn kommer inn i en vond sirkel hvis de opplever en periode med impotens. De blir usikre, føler seg lite mandig, og får i alle fall ikke junior til å oppføre seg som de vil.... Lykke til da!12
Mina22 Skrevet 2. mai 2002 #4 Skrevet 2. mai 2002 Vel, jeg kan ikke gi deg noe svar basert på erfaring. Men jeg tror alle vil si til deg at trygghet mellom dere er viktig for at han skal kunne prestere sitt beste! Om han føler seg fullstendig sikker og trygg på deg vil nok problemet forsvinne. Og jeg tror heller ikke dette kan skje "på sekundet"!! Det er også viktig at du ikke presser han på noen måte... Dette er såpass vanskelig for han kan jeg tro at han må få den tiden han trenger på seg. Kommunikasjon er også uhyre viktig, snakk med han... si hva du føler, få han til bli trygg... Håper ting blir bedre! Lykke til med forholdet! Klem
Gjest 1C9464 Skrevet 29. september 2008 #5 Skrevet 29. september 2008 Kanskje denne siden kan hjelpe? Håper iallefall det http://www.dinpotens.capshop.org/
Jalp Skrevet 30. september 2008 #6 Skrevet 30. september 2008 Sviktende ereksjon er nederlag for menn som tror de må prestere når de har sex. Kvinnemåten med mye kommunikasjon om dette virker mot sin hensikt. Hvis du hele tiden skal minne han på dette nederlaget, kan jeg garantere at ereksjonen uteblir sammen med deg. Det som fungerer er: -Avdramatiser -Overse det -Normaliser det -Ikke sykeliggjøre (ved psykiske årsaker) -Ha variert sex som ikke er avhengig av ereksjon Da er muligheten for at han slutter å tenke på dette stor. Og slutter han å tenke på det, er problemet lengt på vei løst. Da overtar de autonome funksjonene. Det beste er menn som har skjønt at sex IKKE skal være noe han skal prestere.
Helen Skrevet 1. januar 2009 #7 Skrevet 1. januar 2009 Tråden er ryddet iht. Kvinneguidens regler. Helen - mod.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå