Clebra Skrevet 25. juli 2010 #1 Skrevet 25. juli 2010 Jeg er ikke i stand til å ha omsorg for barnet mitt på nåværende tidspunkt, og far har derfor i samråd med lege vært nødt til å være hjemme med barnet. Vi må derfor sykemelde meg og la far gå inn i permisjon. Sitter nå med papirene. NAV sier at vi må bruke skjema "Søknad om foreldrepenger". Dette skjemaet sendte vi inn før barnet ble født (flere måneder siden) med alle innteksopplysninger (kopi av lønnslipper osv..). Må jeg nå sende dette med en gang til, eller ligger dette hos NAV? Jeg er jo nå i permisjon og NAV tilbakebetaler penger til arbeidsgiver. De har jo derfor alle inntekstopplysninger allerede? Og far har også sendt inn alle opplysninger tidligere, bare jobben hans som må sende inn eget skjema til NAV. Noen som har vært i samme situasjon, eller vet hva jeg skal gjøre? Kan jeg fylle ut alt utenom inntektsopplysningene og slikt? (sender selvfølgelig med sykemelding og funksjonsbeskrivelse fra lege i forhold til min sykdom og at far MÅ være hjemme). Noen glupe hjerner?
Gjest AnonymBruker Skrevet 26. juli 2010 #2 Skrevet 26. juli 2010 Få time hos NAV, de må hjelpe deg å fylle ut, pkt for pkt
Clebra Skrevet 26. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 26. juli 2010 Få time hos NAV, de må hjelpe deg å fylle ut, pkt for pkt Hatt time hos dem og tenkte jeg skulle unngå en til. Men de sa bare at jeg selv måtte hente ut skjema fra NAV sine sider, skjema :"søknad om foreldrepenger", så spesifisere at det var foreldrepenger til far pga mors sykdom. Legge ved legeerklæring og sykemelding. Så da tenkte vi at det gikk fint, men ble selvfølgelig usikre når vi skulle fylle ut selve skjema. Lurer bare på om jeg igjen må sende inn lønnsslipper osv?
Tecka Skrevet 28. juli 2010 #4 Skrevet 28. juli 2010 (endret) jeg ble sykemeldt da datteren min var 3 mnd, og far overtok da permisjonen for 2 mnd. Far sendte inn kopi av lønnslipp+personalavd på jobben hans fylte ut samme skjema som jeg leverte før fødselen. Jeg fikk svangerskapspenger direkte fra Nav, mens han fikk fra arbeidsgiver. Fikk en telefon fra de om far fortsatt skulle ha permisjon på slutten av året, eller om denne permisjon kom i tillegg til den allerede avtalte. Måtte diskutere litt over telefon om sykemeldingen da de mente at det skulle veldig mye til for å bli sykemeldt mens en var i svangeskapspermisjon. Men det var en kjapp telefon fra fastlegen og så ble det fikset på dagen. (De ringte tom da sykemeldingen nærmet seg slutten for å høre hvordan det gikk og om jeg var klar for å sende mannen tilbake på jobb ) Endret 28. juli 2010 av Tecka
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå