Gå til innhold

Digitalt fotoapparat- anbefalinger


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anbefaler at du skaffer deg et kamera med minumum 3 megapixler. Da er du garantert god kvalitet på bildene, og ønsker du et annet snitt og zoomer inn etter bildet er tatt vil du fremdeles ha god nok kvalitet.

Optisk zoom er også noe jeg kan anbefale.

http://pris.akam.no/vis_kategori.php?kateg...start=25&ppp=25

Her kan du se litt på hvilke kamera du får til ulike priser. Om du vil kjøpe i butikk blir prisen ytteligere 500-1000 kr dyrere, alt etter som.

Og tenker du pris må du også se på hvilket minnekort de ulike kameraene trenger. Olympus, Kodak og sony bruker dyrere minnekort enn hva Canon og Nikon bruker for eksempel.

Minnekort må du i grunn ha i tillegg. Det som følger med kameraet har så liten plass. 128 mb bør en ha - da får en plass til mange bilder når man tar bilder med beste kvalitet. Du kan skru ned kvaliteten og dermed få plass til enda fler bilder, men det er ikke å anbefale.

2 megapix går også greit nok. Men kjøper du 3 med en gang er du kanskje fornøyd i en lengre tid fordi du har litt kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med Nikon Coolpix 2500 - det er også på salg akkurat nå... ;)

www.komplett.no

Det er helt ok til å ta feriebilder, festbilder og til å ta litt "finere" portrett osv med. Jeg har vært vant til et godt speilrefleks kamera, men dette funker som bare rakkern for meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...