hundenmin Skrevet 24. juli 2010 #1 Skrevet 24. juli 2010 (endret) hei, jeg har ikke noe problemer med at jeg er overvektig. jeg har derimot veldig store muskler som sitter på lår og legger. det jeg lurer på er hvordan jeg kan få fjernet disse musklene. Endret 24. juli 2010 av hundenmin
LetThemEatCake Skrevet 25. juli 2010 #3 Skrevet 25. juli 2010 Var ligger problemet? Skaver låren mot varandra? :gjeiper: Nej, men har du för stora benmuskler så är det ju bara att sluta träna benen. Eller acceptera att du har stora benmuskler. Alternativet är ju att amputera båda benen.
Gjest *Maja* Skrevet 25. juli 2010 #4 Skrevet 25. juli 2010 Overvektige får ofte store lår og legger siden kroppen blir så tung...naturlig da at bena tvinges til å bli større...kom deg ut på lange turer (powerwalk er fint) spis sunt og godt så vil både du og bena dine bli smalere...
Kenneth199 Skrevet 25. juli 2010 #5 Skrevet 25. juli 2010 Har du noen gang målt styrka i bena dine? Hvis ja, hvor sterke er de?
Inx Skrevet 25. juli 2010 #6 Skrevet 25. juli 2010 Genetisk, lite å gjøre med sannsynligvis. Muskler er hot btw.
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. juli 2010 #7 Skrevet 25. juli 2010 Overvektige får ofte store lår og legger siden kroppen blir så tung...naturlig da at bena tvinges til å bli større...kom deg ut på lange turer (powerwalk er fint) spis sunt og godt så vil både du og bena dine bli smalere... Muluig du har rett, men TS skrev faktisk at hun ikke er overvektig.
Gjest *Maja* Skrevet 25. juli 2010 #8 Skrevet 25. juli 2010 Muluig du har rett, men TS skrev faktisk at hun ikke er overvektig. Jeg tolket det som at hun ikke hadde problem med at hun ER overvektig...men at lår/legger er store...haha...my bad
Maud Skrevet 25. juli 2010 #9 Skrevet 25. juli 2010 Du kan trene annerledes enn hva du gjør nå. Styrke på bena er ikke trening du bør holde på med om du ønsker mindre muskler med andre ord. Feks knebøy og lignende er øvelser som gir mer muskeler. Mens lett løping og gåturer er trening som ikke gir så mye muskler. Gåturer er yppelig. Ellers kan du prøve å balansere ved å trene mer styrke på overkroppen, slik at det blir mer balanse mellom overkropp og underkropp.
hundenmin Skrevet 25. juli 2010 Forfatter #10 Skrevet 25. juli 2010 jeg er ikke overvektig i det hele tatt. jeg trener heller ikke no. men de tingene jeg gjør i hverdagen har gitt meg disse musklene på beina. og det er ikkeno fint. jeg har alltid vært veldig aktiv fra jeg var liten av. nå i hverdagen sykler jeg mange kilometer til stallen der jeg rir. også er det å sykle tilbake igjen. har en hund som jeg går lange turer med osv. så jeg trener ikke, men det er noe jeg må enten om jeg vil eller ikke, så må jeg ut med hunden. og jeg må til stallen. for å si det sånn så for jeg muskler utrolig lett og fort. og det plager meg. alle vennene mine har tynne fine bein, mens jeg har muskler. :s tror dere denne kan hjelpe mot å få slankere bein? eller får jeg mere muskler av den? --> http://www.gymformplus.co.uk/gymform-vibra-tone.htm
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. juli 2010 #11 Skrevet 25. juli 2010 Du kan ikke endre hvordan musklene ser ut med en vibrasjonssak.
Stellia Skrevet 25. juli 2010 #12 Skrevet 25. juli 2010 (endret) Er du sikker på at det ikke ligger et godt fettlag over? Dersom du har så kraftige lår og legger som du hevder, og at det kun skyldes muskler, høres det veldig rart ut ettersom du ikke trener styrke på bein i det hele tatt. Endret 25. juli 2010 av Stellia
Gjest Tigress Skrevet 25. juli 2010 #13 Skrevet 25. juli 2010 Driv du med ridning? Då trener du jo, og ridning gjer kraftige lår med mykje musklar, altså!
hundenmin Skrevet 25. juli 2010 Forfatter #14 Skrevet 25. juli 2010 Er du sikker på at det ikke ligger et godt fettlag over? Dersom du har så kraftige lår og legger som du hevder, og at det kun skyldes muskler, høres det veldig rart ut ettersom du ikke trener styrke på bein i det hele tatt. ja jeg er helt sikker, det er helt stramt på en måte
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. juli 2010 #15 Skrevet 25. juli 2010 Legger skal ikke være helt stramme hvis du er avslappet, selv om man er veltrent. Når man holder foten opp og ikke spenner musklene skal det være mulig å røre på baksiden av leggen. Se bare på fotballspillere som får massasje i bena, leggmuskelen ser "slapp" ut når de slapper av. Jeg er normalt slank, men har store legger og lår i forhold til resten. Det er fordi veneklaffene i leggene mine ikke fungerer sånn at alt av blod og væske samler seg i bena, som blir hovne og stramme. Har du hovne ankler også? Da kan det hende det er vann/væske som samler seg i leggene dine. Verd å finne ut av, hvertfall Er ikke så mye å gjøre med det, annet enn å ligge med bena høyt ofte, og holde seg unna salt (som binder vannet i kroppen). Hvis jeg skal på fest eller på andre måter vise frem leggene så tar jeg vanndrivende midler i forkant. Sier ikke at det er dette altså, men det kan jo være en årsak...
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. juli 2010 #16 Skrevet 25. juli 2010 Har samme "problem", syns det hjelper å holde vekten lav og jogge ofte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå