Gå til innhold

Har du flaks?

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ikke si at jeg er født med gullhår i ræva, men har klart meg tåelig greit. Allikevel virker det som om visse situasjoner alltid hender meg, og at disse situasjonene ikke er "bare bare" men drar med seg andre ting også.

I dag for eksempel: skal være grei og ta en tur på jobb selv om det er ferie. Har en halvtimes kjøretur til jobb. Fyller bensin, og er "grei" igjen, da jeg tar opp to haikere. De skal mye lengre enn jeg, men jeg kan selvsagt kjøre dem et stykke. 2 minutter ut på E18 etter at jeg har plukket opp jentene punkterer det ene hjulet. Heldigvis stopper det nesten umiddelbart en snill fyr opp får å hjelpe kvinne i nød. Det viser seg at "tvingen" som fulgte bilen, den til å få løs mutterne, ikke passer. Jeg må dermed ringe Viking, og venter langs veien et par timer. Jentene fikk heldigvis haik av noen andre.

Poenget er at - når jeg punkterer så er det ikke bare punktering. Noe "annet" er feil/virker ikke, slik at situasjonen blir mer dramatisk enn nødvendig. Slikt skjer meg ofte, til forskjellige situasjoner, og jeg lurer på: er det noen som bare er født med uflaks?

Begynner å bli litt pinlig, for jeg føler meg til tider som den reneste dramaqueen - uten at jeg gjør noe som helst for at det skal bli slik. Uheldige situasjoner blir bare MER uheldige når det hender meg, av én eller annen merkelig grunn...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En ulykke kommmer sjelden alene - det er jo noe bak det ordtaket!

Jeg har det motsatt, jeg har nesten alltid flax! Alltid hatt det. (Bortsett fra i lotto'n). Tror ikke man er medfødt flax eller uflaks. Men når ting sjelden går ens vei, kan det jo føles sånn noen ganger!

Gjest Cipheria
Skrevet

Jeg tror det handler mer om hva vi velger å legge merke til. Jeg legger bedre merke til de gangene jeg har flaks, og føler derfor at ting alltid ordner seg for meg på et vis. Men jeg har sannsynligvis en del uflaks som jeg beleilig skyver unna.

Eksempelet med punktering er jo en uheldig hendelse i seg selv. Ville vel vært mer heldig å aldri punktere? Men her blir det lagt merke til det heldige i situasjonen- man får raskt hjelp.

Det eksisterer ikke personer som er født med flaks sånn sett. Men selvsagt er det noen individer som vil ha tilfeldighetene på sin side og andre ikke. Men dette er nettopp tilfeldigheter og ikke noe man er født med som et talent i basketball.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...