Gjest AnonymBruker Skrevet 24. juli 2010 #1 Skrevet 24. juli 2010 Jeg skulle bare farge håret en veldig liten nyanse mørkere blonde.. men endte opp som brunette!! Jeg må bare ringe til frisøren mandag morgen... Jeg er bare usikker på om det vil lønne seg å ta en avfarging først (hos frisøren selvfølgelig) før jeg farger håret på nytt. Hårfargen ble ikke en pen brunfarge engang, men ser ut som skittent vann på en måte. Nå vil jeg bare ha tilbake mitt lyse hår.. Skikkelig idiotisk av meg å prøve å farge det en annen farge så tett opptil, men dumme meg tenkte at siden det var SÅ liten forskjell på fargen på de dumme eskene så kom det til å gå bra. NOT.
lilletuss87 Skrevet 24. juli 2010 #2 Skrevet 24. juli 2010 oida.. det hørtes ikke bra ut.. jeg ville kanskje gjort alt sammen hos frisøren jeg.. avfarging først, også farge det på nytt til den fargen du ville ha i utgangspunktet.. siden det bare er så kort tid til bryllupet så hadde jeg nok ikke turt noe annet gitt.. ønsker deg masse lykke til!! frisøren ordner nok opp for deg skal du se
Gjest SmallTalk Skrevet 24. juli 2010 #3 Skrevet 24. juli 2010 Ts: Ikke gjør NOE SOM HELST SELV med håret akkurat nå! Da risikerer du bare å klusse det til enda mer. Ring eller stikk innom frisøren mandag morgen med en gang frisøren åpner, forklar situasjonen og få dem til å fikse håret. Er du heldig kan de stripe/bleke og farge det slik at det blir naturlig. Men dette forutsetter at du ikke gjør noe mer selv! Og for all del: Nei, du skal ikke farge håret hjemme en gang til. Du så hvordan det gikk. La frisøren ta seg av neste runde med farging, slik at det blir bra og slik at håret blir slik du har tenkt deg på bryllupsdagen. Du trenger ikke enda en runde til med mislykket hjemmefarge og påfølgende frisørbesøk før bryllupet.
Supramundane Skrevet 24. juli 2010 #4 Skrevet 24. juli 2010 Enig med SmallTalk - ikke gjør noe selv. Frisøren kan hjelpe deg!
fruBeist Skrevet 24. juli 2010 #5 Skrevet 24. juli 2010 Hjemmefarging en uke før bryllupet? Ikke det lureste. Men det har du da oppdaga. Enig med tidligere taler her, ikke gjør noe mer med håret selv. I værste fall ender du opp med hår som minner mest om hemp (da skal du være ekstremt uheldig, men dog) Kom deg til frisør og få gjort det skikkelig. Lykke til, og hold oss gjerne oppdatert -nysgjerrige fruBeist-
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 24. juli 2010 #6 Skrevet 24. juli 2010 Jeg er ikke i nærheten av å gifte meg, så jeg har kanskje litt vanskelig for å se hårsituasjonen din med samme alvor som deg. Og hvis det inntreffer en hårkatastrofe en uke før mitt bryllup kommer jeg helt sikkert til å reagere som deg. Men.. Siden jeg ikke er bitt av brudebasillen skal du få et par logiske ord: Du skal gifte deg med mannen du elsker. Du skal gi ham et løfte, han skal gi deg et løfte. Hvem i huleheite bryr seg om du er brunette eller blondine..? Håret ditt skal ikke gifte seg. Du skal. Og selvfølgelig skjønner jeg at du vil se så pen ut som mulig på en så stor dag. Men du har kjole, sikkert fine sko og strømper og undertøy, fin sminke, masse mat, masse venner, MANNEN DIN, familien din, familien hans.. Sikkert bra musikk og en fin reise som venter. Ikke la en så liten ting som håret ditt bli en krise som får deg til å være lei deg på en så fin dag
Elensire Skrevet 24. juli 2010 #7 Skrevet 24. juli 2010 uff TS, det var ikke bra. jeg vil anbefale deg å ringe litt rundt på mandag før du velger frisør til å hjelpe deg. jeg klarte å gjøre akkurat det samme som deg, med akkurat samme resultat. Jeg snakket med et par frisører som bare så oppgitt på meg og sa at hette-striper var det eneste som kunne hjelpe. så jeg gjorde det. jeg så syk ut etterpå...den skitten, grønne brunette fargen jeg hadde før så myyyyye bedre ut. et par uker senere var jeg hos den faste frisøren min....hun ble sjokkert da hun så håret mitt...tørt, knekt, bleket til det ugjenkjennelige. Hun sa det var rent tull at de ikke kunne rette fargen på en annen måte enn ved å bleke det, og at hun mer enn gjerne hadde rettet det med farging og minicolor. så sjekk litt rundt. spesielt med tanke på at du skal gifte deg om en uke så er det lurt å finne en dyktig frisør som ikke bare vil bleke håret ditt og gi deg et fuglerede i samme slengen!
fruBeist Skrevet 24. juli 2010 #8 Skrevet 24. juli 2010 Fornuftige ord, Kevlarsjäl Personlig har jeg en ganske avslappa holdning til mitt hår, blir noe totalt katastrofe (noe det enda ikke har blitt) så går alt. Har vert glattbarbert på skallen en gang i mine yngre dager, så jeg vet hva det innebærer. Dog vil jeg helst slippe å være totalt uten hår på bryllupsdagen min, så å gjøre noe selv en uke før, ville selv ikke jeg gjort.
Snart Frue Skrevet 25. juli 2010 #9 Skrevet 25. juli 2010 (endret) Hmm.. gå til en frisør i morgen du så blir nok dette bra. Endret 25. juli 2010 av Snart Frue
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. juli 2010 #10 Skrevet 25. juli 2010 TS her. Ja hadde fargen ennå blitt en nornal brunfarge så hadde ikke dette vært noen katastrofe, men fargen er mer grå/møkkete merkelig brun farge. Skikkelig stygg og folk bare ler når de ser det og spør hva i alle dager som har skjedd.. Men jeg skal ringe frisøren i morgen tidlig og forklare hva som har skjedd. Så skal jeg si at jeg MÅ HA noen med HØY kompetanse innen hårfarging til å hjelpe meg. Det er ikke aktuellt med å bleke inn striper siden ejg ikke vil grille håret og jeg tror dessuten ikke det vil bli pent i det heletatt. Jeg ser for meg at de farger opp igjen hele håret i den fargen jeg i utgangspunket ville ha (2 nyanser lysere enn den jeg har nå). Om det tar flere omganger får det bare gå, koste hva det koste vil. Gleder meg til å ha tilbake mitt lyse hår i morgen! (Blir bare kjett å reise på jobb med dette grusomme håret først!!)
pinselilje Skrevet 25. juli 2010 #11 Skrevet 25. juli 2010 Shit jeg er i samme situasjon - føler meg veldig overfladisk men FY SØREN jeg har så PANIKK!!! Bryllup om en mnd...Var egentlig fin på håret, har verdens søteste frisør - men jeg syns det var litt mørkt og ville ha striper noe hun ikke anbefalte...og hva klarer idioten meg å gjøre ? Gå til en annen frisør som HERPER det med striper ! Jeg ser ut som en høysåte !! Skal til min gode gamle frisør i morgen, men kan hun redde dette da?? Jeg var sjokoladebrun før - har lyst til å grine...vil så gjerne ha tilbake det! Ser ut som er trailerbrud...snufs...................................
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. juli 2010 #12 Skrevet 25. juli 2010 Jeg føler med deg, virkelig. Men du klarer nok å få fikset håret pent igjen i løpet av en mnd skal du se! Jeg derimot har i grunn bare 5 dager på meg. Jeg håper og ber om at det ordner seg. Jeg angrer som en våt kald hund på at jeg prøvde meg på et slik stunt så nært innpå bryllupet. Men jeg hadde ikke i min villeste fantasi trodd at resultatet skulle bli SÅ forskjellig fra bildet på esken. Det var kun *en nyanse mørkere enn det jeg hadde fra før. Så nesten ikke forskjell på de to damene på bildet på esken. Men nå har jeg virkelig lært. Aldri mer hjemmefarge! Jeg håper at du får tilbake fargen din!
pinselilje Skrevet 25. juli 2010 #13 Skrevet 25. juli 2010 Å så godt å høre at du har troa! Du fikser dette du også!! Skjønner AKKURAT hvordan du har det, angrer som en gal og skjønner ikke hva jeg TENKTE på som kunne gå til en annen frisør enn hun jeg vet er flink!! ANTE ikke hvor mye striper hun nye tok i...Håper det ordner seg for deg!! Høres overkommelig ut å lysne håret da! Masse lykke til!!
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 25. juli 2010 #14 Skrevet 25. juli 2010 TS; så du i det hele tatt hva jeg skrev? Følte jeg ble glatt oversett der.
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. juli 2010 #15 Skrevet 25. juli 2010 Jeg er ikke i nærheten av å gifte meg, så jeg har kanskje litt vanskelig for å se hårsituasjonen din med samme alvor som deg. Og hvis det inntreffer en hårkatastrofe en uke før mitt bryllup kommer jeg helt sikkert til å reagere som deg. Men.. Siden jeg ikke er bitt av brudebasillen skal du få et par logiske ord: Du skal gifte deg med mannen du elsker. Du skal gi ham et løfte, han skal gi deg et løfte. Hvem i huleheite bryr seg om du er brunette eller blondine..? Håret ditt skal ikke gifte seg. Du skal. Og selvfølgelig skjønner jeg at du vil se så pen ut som mulig på en så stor dag. Men du har kjole, sikkert fine sko og strømper og undertøy, fin sminke, masse mat, masse venner, MANNEN DIN, familien din, familien hans.. Sikkert bra musikk og en fin reise som venter. Ikke la en så liten ting som håret ditt bli en krise som får deg til å være lei deg på en så fin dag Jeg er meget klar over at mannen min elsker meg uansett farge på håret. Men sånn som lokkene ser ut nå så kunne håret likesågodt vært knall grønt. Og det blir for dumt å ha brukt masse penger på et bryllup også er håret grusomt. Det skal tross alt tas bilder og utseendet har faktisk litt å si denne dagen. Gidder ikke å fortelle historien om håret i alle årende som kommer for alle som ser bryllupsbildene. Brudgommen er også opptatt av at jeg er fornøyd med hele dagen. Dette er ikke en krise, men noe som kommer til å orden seg i morgen. Når alt annet blir perfekt denne dagen så vil det grusomme håret skille seg desto mer ut.
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 25. juli 2010 #16 Skrevet 25. juli 2010 Jeg er meget klar over at mannen min elsker meg uansett farge på håret. Men sånn som lokkene ser ut nå så kunne håret likesågodt vært knall grønt. Og det blir for dumt å ha brukt masse penger på et bryllup også er håret grusomt. Det skal tross alt tas bilder og utseendet har faktisk litt å si denne dagen. Gidder ikke å fortelle historien om håret i alle årende som kommer for alle som ser bryllupsbildene. Brudgommen er også opptatt av at jeg er fornøyd med hele dagen. Dette er ikke en krise, men noe som kommer til å orden seg i morgen. Når alt annet blir perfekt denne dagen så vil det grusomme håret skille seg desto mer ut. Jeg håper selvfølgelig du får orden på håret, det hadde jo vært koseligst. Men du lager mange rare problemer ut av ingenting her. Husk at en god fotograf kan jobbe mye med håret ditt i redigeringsprogram, det er såre enkelt. Jeg klarer å skifte/korrigere hårfarge, og jeg er ikke verdens beste, på langt nær. Om spørsmål blir stilt, trenger du ikke svare. (hvorfor føler alle at de MÅ svare på alle spørsmål som blir stilt? det rekker fint å si "nei, uff, det vil jeg helst la vær å snakke om, jeg vil heller fokusere på at jeg er gift med verdens beste ektemann") Men det jeg reagerer mest på: du mener at fordi alt annet er perfekt, så kommer uperfekt hår til å skille seg ut. Det kommer til å være motsatt. Alle kommer til å fråtse i kaker og kjærlighet og fine kjoler. Håret ditt kommer til å drukne i all perfeksjonen fra alt det andre. Men det er forbeholdt at du har en attitude som sier "jeg har en nydelig dag. ikke bry deg om håret mitt." Sorry, men jeg klarer ikke se på det her som et problem en gang jeg.. Jeg håper virkelig du klarer å være happy på bryllupsdagen din, uansett hvordan håret ditt ender opp. Håper du forstår at livet er mer enn bare hår..
Snart Frue Skrevet 25. juli 2010 #17 Skrevet 25. juli 2010 Jeg tror ikke at TS her akkurat er ute etter å drøfte livsverdier... hun har et konkret problem med håret. Og hvis man ikke er i en situasjon hvor man skal gifte seg engang så ser jeg ikke poenget med å bagatellisere innlegget hennes bare for å tvinge frem sine egne meninger.
¤Pernille¤ Skrevet 25. juli 2010 #18 Skrevet 25. juli 2010 Sorry, men jeg klarer ikke se på det her som et problem en gang jeg.. Jeg håper virkelig du klarer å være happy på bryllupsdagen din, uansett hvordan håret ditt ender opp. Håper du forstår at livet er mer enn bare hår.. Jeg mener ikke å være krass eller frekk, jeg forstår deg og jeg er ekstremt lite overfladisk selv (har hatt både grønn hanekam og barbert hode før), men dette er helt ærlig ikke tråden å snake om hvorvidt det er overfladisk å være opptatt av håret. Nettopp fordi du selv ikke skal gifte deg i nærmeste fremdtid, som du selv sa tidligere, så kan bare du ikke forstå situasjonen på samme måte som de som står brud om noen dager. Det er trist at vi som skal gifte oss skal stemples som bridezillaer bare fordi vi vil at ting skal være så fint som det kan være -- å ønske en pen og kledelig hårfarge er virkelig ikke hysteri på noen måte, og jeg forstår TS kjempegodt! Likevel kan du nok puste godt ut TS, dette kan frisøren nesten garantert orde opp i Lykke til!
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. juli 2010 #19 Skrevet 25. juli 2010 Takk for gode ord! Jeg føler på meg at håret blir ordnet fint igjen i morgen! Tips til alle kommende bruder: Hvis du føler en trang til å "bare fikse LITT på hårfargen"... RING FRISØREN! hehehe..
prill Skrevet 25. juli 2010 #20 Skrevet 25. juli 2010 Dette høres akkurat ut som en ting jeg kunne gjort, hehe! Skjønner at du er litt fortvilet, men husk at det mye en flink frisør kan få til. Kevlarsjäl, jeg skjønner poenget ditt. Giftet meg for en stund siden, og hvis jeg skulle gjort det en gang til (ikke at jeg skal det altså, bare teoretisk), ville jeg prøvd å gitt litt mer blaffen i alt det der "alt måå være perfekt på den store dagen"-gnålet. Det blir det ikke uansett! Gjør så godt du kan, men om så håret ditt ser ut som en høysåte, så la det ikke ødelegge. Det viktigste er at du blir gift med rett mann, resten er bagateller
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå