Gjest AnonymBruker Skrevet 24. juli 2010 #1 Skrevet 24. juli 2010 For ikke så lenge siden spurte moren min om jeg kunne møte min 12-årige søster som var på dans, for hun ville ikke rekke å møte henne selv pga jobben. Jeg sa det var greit og ventet på henne utenfor danselokalet i Oslo sentrum, hvor hun danset. Jeg er 26 selv, og søsteren min på 12 år får ikke lov å gå alene i sentrum. Da jeg stod der kom det en veldig ung dame med barnevogn og spurte om jeg kunne passe barnet hennes i 2.min mens hun stakk rett opp i 2.etg for å prate med noen. Jeg ble litt sjokkert, men sa ja, og jeg sa også at jeg ventet på søsteren min som kom hvert øyeblikk. Hun sa hun skulle forte seg. Etter et par min kom søsteren min, og der stod jeg med barnevogn. Tror vi ventet i 10 min før eieren av barnevognen kom tilbake. Hun sa takk og gikk videre Er det noen som reagerte på denne historien? For jeg ville ALDRI gjort noe sånt om jeg hadde hatt et barn... Greit, jeg ser kanskje snill og grei ut, og at jeg er til å stole på, men jeg kunne vært helt gal i hodet og stukket av med barnevognen for det om... Dessuten vet jeg ikke om det var hennes barn engang, kanskje hun passet barnet for noen andre. Hvem vet?
Gjest Blondie65 Skrevet 24. juli 2010 #2 Skrevet 24. juli 2010 Hvorfor sa du ja? Jeg mener: hvis du synes det er for j... at fremmede passer andres barn bør du også leve etter prinsippet ved å si nei. Jeg hadde ikke latt en tilfeldig passe et barn som var mitt ansvar selv.
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. juli 2010 #3 Skrevet 24. juli 2010 Ja, dette reagerer jeg på. Og ikke spesielt positivt. De fleste er vel greie, men man kan jo aldri vite. Jeg skjønner ikke at noen tør å ta en slik sjanse engang, jeg.
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. juli 2010 #4 Skrevet 24. juli 2010 Hvorfor sa du ja? Jeg mener: hvis du synes det er for j... at fremmede passer andres barn bør du også leve etter prinsippet ved å si nei. Jeg hadde ikke latt en tilfeldig passe et barn som var mitt ansvar selv. Hva er det du er så sur for? TS
Gjest Blondie65 Skrevet 24. juli 2010 #5 Skrevet 24. juli 2010 Hva er det du er så sur for? TS Jeg er ikke sur?
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. juli 2010 #6 Skrevet 24. juli 2010 Jeg er ikke sur? Det var måten du skrev det første innlegget ditt på. Virker som om du var j... sur. TS
Gjest Huffsa Skrevet 24. juli 2010 #7 Skrevet 24. juli 2010 Jeg ville selv sagt ja, og når kvinnen var tilbake ville jeg fortalt henne hva jeg syntes om slikt og forklart henne at selv om vi bor i norge, blir babyer kidnappet. Jeg syntes det er bedre at jeg sier ja, selv om jeg mener det er feil å gjøre, enn at hun leverer babyen til en eller annen psyko.
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. juli 2010 #8 Skrevet 24. juli 2010 Jeg ville selv sagt ja, og når kvinnen var tilbake ville jeg fortalt henne hva jeg syntes om slikt og forklart henne at selv om vi bor i norge, blir babyer kidnappet. Jeg syntes det er bedre at jeg sier ja, selv om jeg mener det er feil å gjøre, enn at hun leverer babyen til en eller annen psyko. Ja, det var derfor jeg sa ja, fordi jeg tenkte at det var bedre at jeg passet barnet enn at hun skulle gå til en annen person som kanskje ikke var til å stole på. Men moren i dette tilfellet kunne ikke vite om jeg var gal... TS
Jaina Skrevet 25. juli 2010 #9 Skrevet 25. juli 2010 Da tviholder man på barnevogna og spør om å få se legitimasjon for å anmelde saken til barneværnet.
Gjest Eurodice Skrevet 25. juli 2010 #10 Skrevet 25. juli 2010 Hvorfor sa du ja? Jeg mener: hvis du synes det er for j... at fremmede passer andres barn bør du også leve etter prinsippet ved å si nei. Jeg hadde ikke latt en tilfeldig passe et barn som var mitt ansvar selv. Man blir overrumplet av et fullstendig uventet spørsmål, det er vel derfor TS svarte ja i dette tilfellet med å passe på barnet, tenker jeg.
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. juli 2010 #12 Skrevet 25. juli 2010 Det hadde jeg ALDRI gjort!! Å passe en fremmeds barn, eller å la en fremmed på gata passe barnet ditt i 10 min?
NovaFlare Skrevet 8. september 2010 #13 Skrevet 8. september 2010 Ja, dette var hårreisende lesning. Jeg hadde ikke latt en fremmed holde bikkja mi i 10 minutter en gang...
Ava Mae Skrevet 8. september 2010 #14 Skrevet 8. september 2010 Hvorfor sa du ja? Jeg mener: hvis du synes det er for j... at fremmede passer andres barn bør du også leve etter prinsippet ved å si nei.Jeg hadde ikke latt en tilfeldig passe et barn som var mitt ansvar selv. Det er vel heller å foretrekke at TS sa ja istedet for å risikere at dama bare satte fra seg vogna og gikk uansett eller enda værre spurte neste person som kanskje ikke hadde så hederlige hensikter som TS?? Jeg hadde helt klart sagt ja selv med dette i tankene for jeg hadde aldri funnet på å stikke av med barnevogna, men nestemann hun kunne spurt vet jeg jo ikke noe om. Når det er sagt så hadde jeg aldri i verden gått i fra ungen min slik selv.
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2010 #15 Skrevet 8. september 2010 Hadde gjort som deg og sagt ja, men lurt på hvorfor i all verden dama ikke er mer beskyttende overfor barnet sitt. Hun kan jo ikke vite om den hun overlater barnet til er gal eller ikke. Hadde ALDRI gjort dette selv med mitt barn! Stoler ikke på folk jeg ikke kjenner når det gjelder det mest dyrebare jeg har....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå