Gjest AnonymBruker Skrevet 24. juli 2010 #1 Skrevet 24. juli 2010 Jeg vet ikke om det stemmer, men folk sier nå at muslimer som kommer til himmelen får mange mange jomfruer. Gjelder det bare menn (for kun dem jeg har hørt det om)? Men hva får damene?
Djungelvrål Skrevet 24. juli 2010 #2 Skrevet 24. juli 2010 Jeg vet ikke om det stemmer, men folk sier nå at muslimer som kommer til himmelen får mange mange jomfruer. Gjelder det bare menn (for kun dem jeg har hørt det om)? Men hva får damene? De får selvfølgelig ikke noe, de er jo bare til for å varte opp mannen, få barn og stelle huset. De er ikke engang regnet som ordentlige mennesker. Det er de muslimene som utfører grusomme handlinger som f.eks selvmordsbombing som får alle jomfruene.
Gjest BabyBlue Skrevet 25. juli 2010 #3 Skrevet 25. juli 2010 Hmmm... De sa aldri noe om at jomfruene var kvinner : D Terroristene ender nok bare opp med en haug med computer geeker med dårlig hud og lite erfaring med det motsatte kjønn. Ja, jeg ser for mye på family Guy, for de som lurer xD
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. juli 2010 #4 Skrevet 29. juli 2010 de damene blir en av de jomfruene xD
Gjest Wolfmoon Skrevet 29. juli 2010 #5 Skrevet 29. juli 2010 Nå er vel, såvidt jeg husker, den islamske himmelen litt mer kompleks enn bare masse jomfruer. Hvis jeg ikke husker feil så inneholder den flere nivåer, var det 7 eller 9 tro :klø: En av beskrivelsene ligner såvidt jeg husker veldig på den kristne beskrivelsen av himmelen/paradis. Noen velger å tolke den metaforisk, slik at bildet egentlig bare handler om den lykke man føler ved å være i guds nærvær. Kjenner det er noen hull i mine kunnskaper om akkurat dette gitt, mulig man skulle gjøre litt research på en regnfyllt dag
oslotur Skrevet 29. juli 2010 #6 Skrevet 29. juli 2010 Nå er vel, såvidt jeg husker, den islamske himmelen litt mer kompleks enn bare masse jomfruer. Hvis jeg ikke husker feil så inneholder den flere nivåer, var det 7 eller 9 tro :klø: En av beskrivelsene ligner såvidt jeg husker veldig på den kristne beskrivelsen av himmelen/paradis. Noen velger å tolke den metaforisk, slik at bildet egentlig bare handler om den lykke man føler ved å være i guds nærvær. Kjenner det er noen hull i mine kunnskaper om akkurat dette gitt, mulig man skulle gjøre litt research på en regnfyllt dag Ja det er sant, i islam er himmelen i 7 nivåer, hvem som vil være i de vet ingen utenom gud, men noe som er sikkert er at profeten mohammed vil være på den høyeste. I islam så er himmelen ikke metaforisk, den er fysisk
Batteri Skrevet 1. august 2010 #7 Skrevet 1. august 2010 Dette synes jeg var et meget interessant spørsmål. Er det noen som har dypere kjennskap til islam som vil svare?
Rumohra Skrevet 1. august 2010 #8 Skrevet 1. august 2010 Det er de muslimene som utfører grusomme handlinger som f.eks selvmordsbombing som får alle jomfruene. Bortsett fra at selvmord er forbudt i Islam, så om det gjør en fortjent til alle jomfruene tviler jeg på.. Kan bare si én ting, FAIL! :D
Mann 42 Skrevet 1. august 2010 #9 Skrevet 1. august 2010 Ja det er sant, i islam er himmelen i 7 nivåer, hvem som vil være i de vet ingen utenom gud, men noe som er sikkert er at profeten mohammed vil være på den høyeste. I islam så er himmelen ikke metaforisk, den er fysisk Du mener at "Himmelen" er et faktisk sted? Sååå, er det noen indikasjoner på HVOR dette stedet er? Bekymrer utforskningen av verdensrommet den jevne muslim? I sin tid skapte det jo bølger da de første sovjetiske kosmonautene kunne rapportere at de ikke hadde observert hverken Gud eller englene under sine første krestsløp rundt Jorden. Og de er ikke sett siden, heller.
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. august 2010 #10 Skrevet 1. august 2010 Du mener at "Himmelen" er et faktisk sted?
Inx Skrevet 1. august 2010 #11 Skrevet 1. august 2010 Hva venter i paradis for kvinnelige muslimske martyrer? Noen her burde konvertere og gjøre et forsøk -- take one for the team...
Mann 42 Skrevet 1. august 2010 #12 Skrevet 1. august 2010 (endret) Hva venter i paradis for kvinnelige muslimske martyrer? Noen her burde konvertere og gjøre et forsøk -- take one for the team... Tipper det blir mer av det samme som her.... Det islamske paradis er er et paradis for menn, og total dominans over kvinner vil nog være en like selvsagt del av livet der som her. Men kanskje steinene har morsommere farger der. Endret 1. august 2010 av Mann 42
Rumohra Skrevet 1. august 2010 #13 Skrevet 1. august 2010 Hvis kvinnene møter samme kjipe skjebne i islam-himmelen som på islam-jorden, lurer jeg på hva som skjer i islam-hell
Inx Skrevet 1. august 2010 #14 Skrevet 1. august 2010 Tipper det blir mer av det samme som her.... Det islamske paradis er er et paradis for menn, og total dominans over kvinner vil nog være en like selvsagt del av livet der som her. Men kanskje steinene har morsommere farger der. Er litt for lett å generalisere om islam og muslimer som er sånn og sånn. Sharia slik det praktiseres endel steder er barbarisk - men islamisme er ikke en forutsetning for at slike straffer/praksis forekommer..
Gjest Gorgonzola Skrevet 1. august 2010 #15 Skrevet 1. august 2010 Noe må man jo lokkes med når bestialske og usmakelige handlinger som selvmordsbombing skal gjennomføres......... Tipper at ikke jomfruhimmelen er gjennomgående rådende oppfatning blant alle som forfekter islam, er nok kun ekstremistene som driver med dette tullet. De fleste muslimer er ikke slik som TV2, FrP, Senterpartiet og VG ynder å fremstille dem.
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. august 2010 #16 Skrevet 1. august 2010 Tipper det blir mer av det samme som her.... Det islamske paradis er er et paradis for menn, og total dominans over kvinner vil nog være en like selvsagt del av livet der som her. Men kanskje steinene har morsommere farger der. Med den mangelen på mannlig dominans over kviner som finns i Norge er kanskje muslimske samfunn å foretrekke - da merker en i det minste at en er kvinne
Djungelvrål Skrevet 1. august 2010 #17 Skrevet 1. august 2010 Med den mangelen på mannlig dominans over kviner som finns i Norge er kanskje muslimske samfunn å foretrekke - da merker en i det minste at en er kvinne Hva definerer vår eksistens i forhold til at vi burde bli dominert av menn?
Mann 42 Skrevet 1. august 2010 #18 Skrevet 1. august 2010 Hvis kvinnene møter samme kjipe skjebne i islam-himmelen som på islam-jorden, lurer jeg på hva som skjer i islam-hell Kanskje det ikke ER noen forskjell? Se det sånn: Hvordan er teokratiene innrettet? Ta Saudi, foreksempel. Dødsstraff for alt mellom himmel og jord, og henrettelser med steining og halshugging, og det som verre er. Dette er altså det BESTE samfunn for en troende wahabi muslim. Sånn guden deres vil at de skal leve. Og det er, etter min mening, et helvete.
Rumohra Skrevet 1. august 2010 #19 Skrevet 1. august 2010 Kanskje det ikke ER noen forskjell? Se det sånn: Hvordan er teokratiene innrettet? Ta Saudi, foreksempel. Dødsstraff for alt mellom himmel og jord, og henrettelser med steining og halshugging, og det som verre er. Dette er altså det BESTE samfunn for en troende wahabi muslim. Sånn guden deres vil at de skal leve. Og det er, etter min mening, et helvete. Liker tankegangen! Så vi kan egentlig konkludere med at om du er kvinne, er livet ditt et helvete. Kommer du til helvete - er det helvete, og skulle du være så heldig å komme til himmelen er det egentlig nok så likt jordlivet - altså helvete. Dersom du er mann er det vel nogenlunde likt, men pluss på et titalls tusen jomfruer.
oslotur Skrevet 2. august 2010 #20 Skrevet 2. august 2010 Liker tankegangen! Så vi kan egentlig konkludere med at om du er kvinne, er livet ditt et helvete. Kommer du til helvete - er det helvete, og skulle du være så heldig å komme til himmelen er det egentlig nok så likt jordlivet - altså helvete. Dersom du er mann er det vel nogenlunde likt, men pluss på et titalls tusen jomfruer. ikke kom med konkluderinger før du vet noe som helst, totalt uvitenskap... i islam er det også menn for kvinner i paradis, akkurat som det er kvinner for menn i paradis (QURAN 52:24): "And there will go round boy-servants of theirs, to serve them as if they were preserved pearls." (QURAN 56:17): "They will be served by immortal boys." (QURAN 76:19): "And round about them will (serve) boys of everlasting youth. If you see them, you would think them scattered pearls."
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå