Gå til innhold

Tog Oslo-Hamar

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg må ta et tog fra Oslo til Hamar og det er ikke plassbilletter. Hvordan pleier det å være å finne seg plass på denne strekningen? Jeg blir veldig fort kvalm på tog, og er redd jeg skal bli sittende baklengs, eller ikke få sitteplass i det hele tatt? Kan man velge hvilken vogn man vil?

Videoannonse
Annonse
Gjest padawan
Skrevet

det er ikke verre enn at du finner deg et sete i den rettningen du vil ha og setter deg der. ;)

Gjest Pucifer
Skrevet

Sjeldent togene er stappfulle så du ikke finner et eneste sete du vil sitte i :) Så ta det hele med knusende ro :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

det er ikke verre enn at du finner deg et sete i den rettningen du vil ha og setter deg der. ;)

Vil det si at det pleier være gotd om plass på de togene? :) Har vært på noen marerittaktige turer til Lillestrøm, men det er jo mye kortere tross alt. Og har hørt om folk som har blitt sittende baklengs helt til Trondheim :tristbla:

Gjest padawan
Skrevet

hvor fult det blir avhenger litt av hvilken avgang du tar så det kan hende det er mye mennesker ombor til lillestrøm.

Skrevet

+90 kr får du konfort plass. Ring eller gå inn og snakk med de i skranken.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

+90 kr får du konfort plass. Ring eller gå inn og snakk med de i skranken.

Men noen jeg snakket med hadde bestilt komfort til Trondheim, og de ble sittende baklengs hele veien. Eneste komforten der var aviser og kaffe...

Gjest padawan
Skrevet

på comfort gar du også tilgang til strømuttak hvor du kan lade laptop/mobil/mp3-spiller. dessuten er det begrensninger på hva du kan lage av lyder der.

Skrevet

Hvor fullt toget er avhenger jo av hvilken avgang du skal på. Men dersom du er på perrongen tidlig og finner deg et sete, burde det ikke være noe problem. Eventuelt kan du bestille Komfort-plass direkte i skranken - spør om en plass som er "riktig vei".

Skrevet

Har tatt tog den strekningen utallige ganger og har aldri måttet stå eller sitte "feil vei".

Vanligvis så går toget mellom Skien og Lillehammer som betyr at mange som kommer fra vestfold går av i Oslo. Nå er jo jernbanesporet stengt mellom Oslo og Drammen, noe som betyr at toget er helt tomt når toget starter fra Oslo S. Vær tidlig ute så får du plass som du er fornøyd med.

(Comfort vogn og stille vogn er ikke det samme)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...