Gå til innhold

cleanup i Outlook express

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har flere ganger opplevd av pc'n min "rydder" i Outlook express. Da ser det ut som om maskinen har installert programet på nytt, og alle mappene er tømt og adresseboken er tom!

I dag klarte jeg å spore opp de slettede mappene og fikk berget innholdet, men i kveld hadde det skjedd igjen!

Jeg prøvde å fjerne avkrysnig for rydding i mappene, men det hjalp tydeligvis ikke.

Er det noen som kjenner til fenomenet, og som har en løsning på dette?

Hilsen Polarlys

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en eller annen innstilling i hvert fall, som du selv kan bestemme hva skal stå på. Husker ikke hvor den er - har vært borti dette for lenge siden - men hvis du leter litt eller bruker "hjelp"-funksjonen er det i hvert fall en begynnelse.

Skrevet

Sjekk under Tools og så Options i Outlook Express. Der får du opp et vindu hvor du også kan gå inn på noe som heter Maintenance. Sjekk innstillingene dine der.

Gjest Polarlys
Skrevet

Takk for gode forslag!

Jeg har prøvd å kople ut alle former for velikehold, og rydding i Otlook express, men likevel forsvant alt i en "clean-up" dagen etterpå.

Er det andre som har vært ute for dette problemet, og som har funnet løsningen?

Tar gjerne i mot flere forslag.

Polarlys

Skrevet

Jeg tror dette skal fikse problemet ditt:

Gå inn på ToolsOptions og i dialogvinduet som kommer opp velger du fanen "Maintenace"

Sjekk om "Compact messages in the background" er sjekket av. Dersom den er det - ta bort haken (slik at "Delete read messages" osv. bli grået ut) og trykk ok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...