Spatula Skrevet 24. juli 2010 #1 Skrevet 24. juli 2010 Ser det er anbefalt å vaske/skylle forsiktig nedentil med grønnsåpe etter fødsel for å forebygge innfeksjoner. Hvilken grønnsåpe har dere brukt? Har dere kjøpt på apoteket eller bare helt vanlig krystall grønnsåpe?
Gjest navnelapp Skrevet 24. juli 2010 #2 Skrevet 24. juli 2010 Det er vel berre aktuelt viss du har sting eller har revna utan å bli sydd? Viss du ikkje har revna eller blitt klipt er det bortkasta grønsåpe. Eg veit ikkje om eg ville gjort det med sting heller, asan vaskar vel også bort bakteriar?
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. juli 2010 #3 Skrevet 24. juli 2010 Du kan bruke vanlig grønnsåpe som du kjøper i butikken. Det er lurt å ta en balje og blande lunkent grønnsåpevann i den og sette deg i den noen minutter. Skyll forsiktig med hånddusjen etterpå og klapp deg litt med et mykt håndkle. Gå gjerne bar en stund etterpå slik at du får lufttørket.
Spatula Skrevet 24. juli 2010 Forfatter #4 Skrevet 24. juli 2010 Tusen takk for tipset Anonym bruker. Asan holder jeg meg langt unna, syns den svir
wahaj Skrevet 24. juli 2010 #5 Skrevet 24. juli 2010 Jeg brukte den fra apoteket, hadde i balje da det klødde/svei som mest, men vaska daglig med grønnsåpe før jeg skylte (svei, men fikk vekk lukta og det grodde kjappere) Hvis du har sydd burde du også bruke hårføner, for å få det ordentlig tørt
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. juli 2010 #6 Skrevet 24. juli 2010 Jeg brukte den fra apoteket Den er mye dyrere og innholdet er akkurat det samme.
Spatula Skrevet 24. juli 2010 Forfatter #7 Skrevet 24. juli 2010 Noterer ned alle tips, da det kan bli fødsel tidligere enn forventet..
Concertina Skrevet 24. juli 2010 #8 Skrevet 24. juli 2010 Den er mye dyrere og innholdet er akkurat det samme. Så lenge du holder deg unna den med furulukt :gjeiper:
Spatula Skrevet 24. juli 2010 Forfatter #9 Skrevet 24. juli 2010 Jeg skal holde meg langt unna den med furuduft ja.
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. juli 2010 #10 Skrevet 25. juli 2010 Jeg vasket kun med vanlig vann (hadde en del sting, grad 2) og det fungerte fint for meg. Men grønnsåpa har man jo gjerne uansett i hus. Det viktigste for meg var å ha god tid når jeg skulle på do... og føden har jo gjerne geniale hånddusjer ved doen.
Spatula Skrevet 25. juli 2010 Forfatter #11 Skrevet 25. juli 2010 Tusen takk for tips, siden jeg er innlagt ved OBS føde, har jeg fått sjekket ut såpass at det finnes håndusjer ved toalettene
Gjest annemor30 Skrevet 25. juli 2010 #12 Skrevet 25. juli 2010 Grønnsåpe i butikken er kunstig fremkalt.. Det er ekte grønnsåpe som en får på apoteket.. Dessutene er det ingen medisinsk forskning som sier at det hjelper med grønnsåpe.. Født 4 TotalR barn uten å brukt grønnsåpe og det har gått bra!
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. juli 2010 #13 Skrevet 25. juli 2010 Grønnsåpe i butikken er kunstig fremkalt.. Det er ekte grønnsåpe som en får på apoteket.. Feil. http://www.lilleborg.no/krystal
Gjest annemor30 Skrevet 25. juli 2010 #14 Skrevet 25. juli 2010 Feil. http://www.lilleborg.no/krystal hehe stilig at du linker til noe som det ikke er holdepunkter i!!*ler* Dette står ikke på flytende grønnsåpe, men på den FASTE!! Den FASTE er det samme som ekte på apoteket, men det er få butikker som har den FASTE i en firkantet dunk! LEs hele linken så ser du det:-)
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. juli 2010 #15 Skrevet 25. juli 2010 Grønnsåpe i butikken er kunstig fremkalt.. Det er ekte grønnsåpe som en får på apoteket.. Dessutene er det ingen medisinsk forskning som sier at det hjelper med grønnsåpe.. Født 4 TotalR barn uten å brukt grønnsåpe og det har gått bra! Må alt som faktisk fungerer være forsket på? Fint at det gikk bra med deg uten bruk av grønsåpe. Grønsåpe er for forebygging og hvis det har kommet små infeksjoner. For grønsåpe har den effekten at det drar ut infeksjoner, og også den flytende har den effekten. Medisinsk grønsåpe er også flytende.
Aftensol Skrevet 25. juli 2010 #16 Skrevet 25. juli 2010 Jeg brukte også vanlig fra butikken... Et godt tips er å ta to sportsflasker (imsdal sine feks), ha en til lunkent grønnsåpevann og en til rent vann, så skyller du først med grønnsåpe og etterpå med rent lunkent vann.. Er mye lettere å treffe med en sportsflaske når man sitter på doen Det fungerte kjempebra her, fikk tipset av en venninne som hadde grad 3 (eller 4) revning.. Jeg hadde bare noen få sting..
FatallyYours Skrevet 25. juli 2010 #17 Skrevet 25. juli 2010 fins medisink grønnsåpe på apoteket men, om du ikke blir sydd og klipt masse, så er det ingen vits.
Gjest annemor30 Skrevet 25. juli 2010 #18 Skrevet 25. juli 2010 Må alt som faktisk fungerer være forsket på? Fint at det gikk bra med deg uten bruk av grønsåpe. Grønsåpe er for forebygging og hvis det har kommet små infeksjoner. For grønsåpe har den effekten at det drar ut infeksjoner, og også den flytende har den effekten. Medisinsk grønsåpe er også flytende. Sår gror jo uten... Sålenge det er rett etter fødsel så blør en litt og det er rensende i seg selv... Poenget er jo at det ikke funker;-)
SummerJoy Skrevet 25. juli 2010 #19 Skrevet 25. juli 2010 Jeg fikk med to flasker hjem av jordmor på sykehuset jeg, da jeg var der til sjekk med baby og meg et par dager etter fødselen. Jeg klagde over at jeg hadde så forferdelig vondt, og hun sa at grønnsåpe-bad (sitte med rumpa i en balje) kunne lindre litt på ømheten. Man blir jo også bedt om å prøve å holde stingene rene, men det er jo ikke alltid så lett når stingene omtrent er inni rumpa. Jaja.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå