Gjest AnonymBruker Skrevet 24. juli 2010 #1 Skrevet 24. juli 2010 Kjæresten min og jeg planlegger å gifte oss i løpet av 2010 evt begynnelsen av 2011. I går tok jeg min bestevenninne/kommende forlover med meg for å prøve brudekjoler, siden min beste venninne bor i utlandet og av den grunn neppe har anledning til å være med på brudekjoleprøving andre ganger. Vel, jeg falt pladask for designer-kjole til kr 19.500, som jeg kunne få for kr 15.600,- inkl tilpassing. Dette er noe mer enn hva jeg hadde tenkt å bruke, så vi tok og søkte litt og fant samme kjole brukt til kr 10.000,-. Mitt spørsmål er: 1. Er det dumt å kjøpe brudekjole før vi har bestemt dato for bryllupet? Det kan som nevnt bli først i 2011… 2. Er det mye å betale kr 10.000,- for en brukt kjole jeg kan få ny for kr 15.600 ink. tilpassing? Jeg regner med å måtte bruke +/- 2.000,- på å få tilpasset kjolen til meg. Hun som selger kjolen kjøpte den for 24.000,- og ønsker av den grunn ikke å selge den for mindre enn kr 10.000,-. Noen som har noen synspunkter?
hegejenta30 Skrevet 24. juli 2010 #2 Skrevet 24. juli 2010 Bare et lite tips - skal dere gifte dere i løpet av 2010 så har dere ikke så god tid... Kan være lurt å sette en dato - så dere er sikre på at enten byfogd/kirke er ledig på ønsket tidspunkt. Dessuten kan det tenkes at også en del av deres gjester kunne tenke seg å ha litt mer enn et par mnd på å finne ut om de kan komme eller ikke. Er de tilreisende må de kanskje planlegge en fri-dag på jobb for å reise, evt. fikse med barnevakt osv. Slikt er ikke bestandig fikset på så kort tid som man tror... Det er ikke store forskjellen på ny og brukt kjole når du tenker på at den nye er inkl tilpassing. Er det mye som må ordnes på den brukte så må du regne med mer enn 2000 kr for tilpassing. Jeg la opp min hos skredder (to lag uten slep - kom seg på 1200). Så ser for meg at regningen blir fort større om den må taes inn i tillegg... Så kanskje det ikke er så dumt å gå for den nye?? Heller gjøre noe annet i bryllupet litt billigere - som pynten på bordene eller maten...
KangaRoo Skrevet 24. juli 2010 #3 Skrevet 24. juli 2010 Eh... mente å skrive at vi skal gifte oss i løpet av 2011 evt 2012! :o
Jade Skrevet 26. juli 2010 #4 Skrevet 26. juli 2010 Du trenger ikke dato for å kjøpe kjole. Så lenge dere er sikre på at dere skal gifte dere. Eneste problemet jeg kan tenke meg med å kjøpe kjole så tidlig, er at kjolen kanskje ikke passer når bryllupsdagen kommer. Da må det evt. være litt å gå på tilfelle du skulle bli litt større enn du er nå.
Gjest AnonymBruker Skrevet 26. juli 2010 #5 Skrevet 26. juli 2010 Jeg ville anbefalt å vente.. bruke 10 000 for en brukt kjole er mye!
Cæmis Skrevet 26. juli 2010 #6 Skrevet 26. juli 2010 vent... faren for at du ombestemmer deg på kjolevalg er stor så lang til forran bryllupet. Når du begynner å planlegge vil du se maaaange andre kjoler, plutselig finner du en du liker bedre.
Gjest AnonymBruker Skrevet 26. juli 2010 #7 Skrevet 26. juli 2010 Å finne kjole viste seg å bli meget vanskelig for meg. Det er hundrevis av stygge og mindre fine kjoler der ute. Etter å ha prøvd flere 10-talls kjoler som kanskje kunne være noe fant jeg endelig en jeg likte. Kjøpte den. Den har nå vært 2 år i skapet og skal brukes til neste sommer. Synes fortsatt min kjole er det fineste. Finner ingen jeg liker i magasiner osv... Så ta en runde for å kikke, da finner du fort ut hva som er best for deg.
Gjest AnonymBruker Skrevet 27. juli 2010 #8 Skrevet 27. juli 2010 Haha! Jeg har ikke satt datoen. Bare så vidt måneden og jeg kjøpte en kjole på salg i går! Hahaha! 1500,- ga je for den så jeg skal ikke legge meg i dine prisfunderinger. Nå er ikke kjolen min en "tradisjonel" brudekjole, men PERFEKT!!!!
Gjest AnonymBruker Skrevet 27. juli 2010 #9 Skrevet 27. juli 2010 Jeg og har kjøpt kjole, før datoen er satt.....
KangaRoo Skrevet 27. juli 2010 #10 Skrevet 27. juli 2010 Har prøvd flere brudekjoler siden sist, men har ikke funnet noen jeg liker bedre. Så etter å å ha pruttet litt kjøpte jeg drømmekjolen brukt for kr 8.000,-!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå