Gå til innhold

Betalingsutsettelse i Lånekassen

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk nylig regning fra Lånekassen om tilbakebetaling av studielån.

Problemet er at jeg fortsatt er i utdanning, men har ikke rett på støtte ettersom jeg forsinket i utdanningen. Fikk utsette betalingen sist jeg søkte, men nå har jeg altså fått regning i posten. Har absolutt ikke råd til å betale nå, siden jeg ikke mottar lån og stipend, studerer 100% og jobber tilnærmet 90% for å få hverdagen til å gå rundt.

Spørsmålet er: Kan jeg utsette betalingen som forfaller 15. august, eller er jeg for sen til å søke om utsettelse? Er det i hele tatt noen frist for å søke om utsettelse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ringe lånekassen direkte og be om betalingsutsettelse, så ordner de det med en gang på tlf. Dette kan du bare gjøre 12 ganger, så etter den 12.gangen får du ikke flere utsettelser.

Når du ringer lånekassen og ber om betalingsutsettelse, vil rentene fortsette ...

Om du har krav på det kan du sende inn søknad om betalingsutsettelse og rentefritak.

Det beste er vel å ringe lånekassen og spørre, de er behjelpelige på dette :)

Tror nr.var 04545?

Skrevet (endret)

Hvis du logger inn på "mine sider" hos lankassen.no, får du søkt om betalingsutsettelse og du får svar ganske kjapt. Kan ikke se noen grunn til at utsettelsen ikke skal gå i orden.

Endret av Iah

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...