Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns problemet bare blir verre og verre... Jeg er så mørk i armhulene. Regner med at det har oppstått pga deodorant i sola.

Hva kan jeg gjøre med det? Er det noen som har prøvd noe slags hudbleking? Ser at man kan få kjøpt mye forskjellig på eBay. Jeg synes det er litt drastisk, men jeg kan faktisk ikke se så fæl ut, jeg er nødt til å gjøre noe.

Videoannonse
Annonse
Gjest lolita___
Skrevet

Sitron er mildt blekende.Jeg brukte det på en mørk flekk jeg hadde i ansiktet etter en kvisen og den ble borte etter en viss tid.Men ja det tok tid.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Min opplevelse er at de mørke flekkene er død hud, rett og slett, som blir mørke etter bruk av deo/parfyme i sola (som du selv er inne på). Jeg var ekstremt plaget av dette ( i tillegg til mørke flekker på albuene, av en eller annen merkelig grunn), min løsning var som følger: ta et langt, varmt bad eller en lang, varm dusj slik at du blir skikkelig "oppbløtt" (vi snakker rosintær-nivå her!) så er det bare å bruke en frotteklut, evt peelinghansker (jeg synes ofte de blir litt for harde for huden under armene) og skrubbe forsiktig. I noen tilfeller holdt det for meg å bare gni med fingrene faktisk.

Gjør dette med jevne mellomrom fremdeles, og er aldri plaget av mørke flekker lenger! :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar!

Jeg har opplevd det samme som du beskriver med død hud på anklene. Men jeg tror egentlig ikke at dette er det samme. men skal gi det et forsøk en dag.

Nå har jeg akkurat vært i dusjen. Barberte godt og tok peeling. Og tittet så i speilet. Det er skikkelig ille... Ble usikker på om jeg skulle tørre å ta på deodorant, men syns ikke jeg kan la være. Men skal ikke ut i sola i dag da, så det spiller vel ingen rolle fra eller til.

Jeg er utdannet hudpleier, men jobber ikke med det, og husker vi lærte på skolen at det er veldig vanskelig å fjerne pigmenteringer. Hadde ei i klassen med skikkelig kloasme (pigmentflekker pga graviditet) som fikk en veldig sterk syrebehandling på et kurs. Etter at det var dannet ny hud under, falt det øverste hudlaget av, og den nye huden under var kjempefin! Men, det tok ikke lang tid før hun så like ille ut igjen :sjenert:

Skrevet (endret)

Hei,

Jeg tror ikke at det har med deodoranten din å gjøre.. Jeg er nesten sikker på at det er hår/hårsekker som ligger rett under huden.. Barberer du armhulene? Om du vokser så vil du kunne ta hårene opp med roten og du vil slippe den missfargingen for en stund, men som sagt når håret begynner å vokse igjen (uansett om du barberer eller vokser) så synes de rett under huden.. Hør med en hudpleier de vet nok mer..

Endret av lille_lam
Gjest AnonymBruker
Skrevet

TS

Jeg barberer nå, men kan godt prøve voks igjen snart, det er bare så forferdelig å la det vokse slik at det blir langt nok. Er utdannet hudpleier selv, og har voksapparat hjemme. Det kan nok kanskje være noen hårsekker, men ser tydelig at det er misfarging på huden også....

TS

Skrevet (endret)

Jeg ble kvitt misfarging HELT med god bodylotion. Alvorlig.

Jeg fikk veldig mørke og stygge armhuler etter en allergisk reaksjon på deodorant og hadde det sånn i årevis, og skammet meg veldig over armhulene mine. Det var ikke hår eller hårsekker, rett og slett dyp misfarging etter solid utslett.

Hadde aldri tenkt på å smøre armhulene med bodylotion, hallo? Så leste jeg et tips om at fuktighet kan hjelpe på misfarget hud og satte i gang. Det skader jo ikke å prøve. Det funket som bare det, og etter to måneders smøring hadde jeg fått lyse, normale armhuler. Hurra hurra hurra!

Bodylotionen jeg bruker er Garnier Body Repair for sensitiv hud.

Redigert for å legge til at jeg hadde prøvd sitron og forskjellige andre bleketips, men ikke skrubbing. Ingenting annet enn bodylotion hadde effekt på mine armhuler. Your mileage may vary :)

Redigert enda litt til for å si at jeg har vært veldig nøye med hva slags deodorant jeg har brukt etter det fæle utslettet, og har holdt meg strengt til Neutral eller Sanex, men hadde mørke armhuler i hvert fall i åtte-ni år etter den ene allergiske reaksjonen.

Endret av Karmosin
  • Liker 1
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Eg er så glad for at eg kom over den tråden her, ettersom eg slit med det same som ts. Føler eg har prøvd ALT! Det som hjelp best for min del, er å nappe ut håra. Har ikkje tett hårvekst, så det tek ikkje så lang tid som ein kanskje skulle tru det gjer :fnise: Då får eg mykje mindre utslett/misfarging. Skal prøve dei andre tipsa her :)

Er ikkje meininga å kuppe tråden, men har òg ein del kviser på huda nedanfor armhula. På ein måte over bh'en, men nedanfor armhula. Ekstremt plagsomt. Nokon som har eit råd der?

Skrevet

Er ikkje meininga å kuppe tråden, men har òg ein del kviser på huda nedanfor armhula. På ein måte over bh'en, men nedanfor armhula. Ekstremt plagsomt. Nokon som har eit råd der?

Jeg har det sånn innimellom! Jeg bruker Basiron til betennelsen er kverka. Sammen med Basironen og i etterkant for å få vekk "restflekkene" bruker jeg bodylotionen jeg nevnte over. Det viiiiirker *kvitrer*

Før brukte jeg bare antikviseprodukter på det. Joa, det tar dem jo, men i akkurat det partiet blir det "flekkete" når kvisene er tatt hånd om, og det er jo akkurat like forbanna stygt. Men bodylotion ordner brasene, selv om det også er et område jeg ellers ikke hadde funnet på å smøre.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Skal jammen prøve bodylotion :jepp:

Jeg er ikke sikker på hvor lenge armhulene mine har sett slik ut, men jeg husker en episode der jeg forsøkte å vokse meg selv under armene, fikk selvfølgelig ikke strammet huden godt nok, og måtte vokse samme område mange ganger (selv om vi hadde lært på skolen at det var fy-fy!). Jeg fikk da store brannsår. Tror dette kan ha laget misfargingen. Har ikke tenkt over det før nå.

Skrevet

Det er sikkert lurt å bruke noe body repair-lotion og ikke bare helt vanlig bodylotion. Jeg googlet litt og fant alternativer fra Eucerin og Lubriderm og Neutrogena osv. osv.

Jeg har min første sommer på mange år med å kunne løfte armene i singlet og det er så fantastisk stas!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt decleor sin bodylotion nå. :) Får se om jeg bytter. Prøvde å nappe litt også, men det var vanskelig under venstre arm og umulig under høyre :ler: Så tror nok mannen min må hjelpe meg med voksrulla om noen dager ;)

Skal bytte deodorant også :jepp:

Blir spennende å se om jeg blir kvitt det etterhvert!

Skrevet

Med fare for at dette blir TMI fikk jeg også en allergisk reaksjon under brystene i vinter med utslett og lett misfarging. Jeg fikk umiddelbart mistanke til et mykningsmiddel jeg hadde brukt på klesvasken og skiftet rett tilbake til allergivennlig mykningsmiddel, og det fikk jo slutt på kløe og utslett, men lett misfarging var jo der lell. Bodylotionen ble selvfølgelig prøvd der også, og etter et par snaue uker var undersiden av brystene mine hvit og fin igjen.

Har fått klokkertro på dette med å tilføre fuktighet, altså.

Skrevet

Kanskje bytte deodorant kan være en tanke? Bruke noe mildere?

AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Jeg har nå grodd ut litt hår, og fikk mannen min til å hjelpe meg med voksen i går. Og det er faktisk veldig tydelig nå at det er noen slags inngrodde hår som har vært mye av problemet :hoppe: Er veldig glad for det, for det ser ut til å løse seg :nigo: Venter nå på at de skal komme ut, så jeg får fjernet dem, og heretter er det kun voksing på meg og ikke barbering! Mannen er allerede advart om at dette må han hjelpe meg med en gang i mnd :gjeiper:

Kjøpte forresten en veldig mild deodorant på apoteket i går, og kommer til å prøve det også. Samt smøring.

Men det ser allerede mye bedre ut faktisk :) :)

Skrevet

Yay!

Tror jeg må samle mot til å prøve voks der, jeg også. Vil ikke ha mer tull med armhulene.

AnonymBruker
Skrevet

TS

Ser ikke ut til at de inngrodde hårene mine vil komme ut :sukk: Er redd jeg blir nødt til å grave dem ut, men det er veldig vanskelig å få til selv...

TS

Skrevet

TS

Nå har det gått litt over to uker siden sist jeg barberte. Hårene som ligger under huden burde jo ha kommet opp til nå, hvis de har tenkt til å komme. Jeg har tatt peeling flere ganger, smurt endel og prøvd å pirke opp hårene, men det er vanskelig å få til selv.

• 7 måneder senere...
Skrevet

Hei, jeg har samme problem som dere, men jeg lurte på hvor du fikk kjøpt denne kremen; Garnier Body Repair. har tenkt å prøve det ut;)

Takk;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...