Hoppetaujenta Skrevet 24. juli 2010 #1 Skrevet 24. juli 2010 Er det bare gammel overtro, eller merker du noe til denne tilstanden som folk snakker om? Går alt enda mere rett vest i denne måneden som vi går inn i nå? http://no.wikipedia.org/wiki/Hundedagene
Kitsune Skrevet 24. juli 2010 #2 Skrevet 24. juli 2010 Wikipeida svarer jo på spørsmålet ditt: Vi går inn i den varmeste måneden, dette vil ha effekt på naturen. Men ja, i kystkulturen er hundedagene kjent. Det har også blitt sagt at lik som man ikke har funnet på havet, flotner opp i disse dagene siden det går mer gass i dem. Det være seg mennesker eller dyr. I all min tid langs havet har jeg opplevd at det er mye mer ting og tang som flyter i sjøen i denne perioden. Fjæra lukter verre, det er mer alger og sånn.
Hoppetaujenta Skrevet 25. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 25. juli 2010 Hehe...jeg vet hva wikipedia sier om det. Nå lurte jeg vel egentlig bare på om noen merket det på seg og sitt i hverdagen. Jeg merker nemlig ingenting. Kremen blir ikke sur her. Har aldri møtt gale hunder, og fluene surrer i samme antallet som før. De gamle i min familie snakket om det som om det var virkelig. I dag tas det bare frem som en kuriositet fra gamle dager. Eller?
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. juli 2010 #4 Skrevet 25. juli 2010 merker det på sjøen, da alt flyter opp og vannet blir grumsete... isj...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå