Gå til innhold

Overnatting med motsatt kjønn

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Synes dere det er ok at kjæresten deres inviterer andre jenter på overnattingsbesøk? Jeg er for tiden sammen med en som har mange kvinnelige venner og bekjentskaper fra før. Om de har vært noe mer vet jeg ikke. Nå kommer en av dem på besøk og skal overnatte hos han. Er jeg veldig rar som synes det er ubehagelig? Han har ettromsleilighet, så de må sove i samme rom. Dette er en venninne som jeg også har hilst på, og synes er hyggelig. Jeg har ikke egentlig noen mistanke om at det har vært noe mer mellom dem, men likevel synes jeg det er ubehagelig og unaturlig. Men de synes altså det er helt naturlig, og jeg tør ikke si noe av frykt for å virke overdrevent sjalu og eiesyk. Vi har datet noen måneder, men jeg har ikke overnattet hos han enda selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke syntes dette var greit, og hadde heller aldri invitert en kompis på overnatting slik

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Nei det hadde ikke vært greit i det hele tatt.

Skrevet

Det syns jeg høres spesielt ut ihvertfall! Er det en grunn til at hun skal sove der da? Bor hun så langt vekk at hun ikke rekker tur-retur på en dag? I så fall er det på en måte greit, for det er jo lov å ha venner av motsatt kjønn selvom man har kjæreste.

Hvis ikke hadde jeg nok stussa litt jeg og, ikke likt det..

• Liker 1
Skrevet

Nei, det hadde jeg aldri godtatt. Kan ikke han overnatte hos deg også kan venninnen låne leiligheten da?

Gjest Pucifer
Skrevet

Hadde ikke reagert noe særlig på det dersom venninnen var en person jeg også kunne stole på.

Min samboer har noen venninner, jeg har noen kamerater. Han hadde ikke brydd seg om at en av mine kamerater hadde kræsja på sofaen en natt og vice versa

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det syns jeg høres spesielt ut ihvertfall! Er det en grunn til at hun skal sove der da? Bor hun så langt vekk at hun ikke rekker tur-retur på en dag? I så fall er det på en måte greit, for det er jo lov å ha venner av motsatt kjønn selvom man har kjæreste.

Hvis ikke hadde jeg nok stussa litt jeg og, ikke likt det..

Ja, hun bor langt unna og skal på helgebesøk... de er gode venner, men tror ikke det er noe mer enn det. Og ser liksom ikke helt for meg at de hadde snakket om det som den naturligste ting i verden om det var noe mer på gang. Men godt å se at det ikke bare er jeg som synes det blir litt feil..

Skrevet

Hadde ikke reagert noe særlig på det dersom venninnen var en person jeg også kunne stole på.

Min samboer har noen venninner, jeg har noen kamerater. Han hadde ikke brydd seg om at en av mine kamerater hadde kræsja på sofaen en natt og vice versa

Signerer.

Skrevet

Vel, det ser ikke jeg på som et problem viss jeg kjenner henne.

Kjæresten min har sovt over hos en (felles) veninne noen ganger uten at jeg tenker noe på det. Men da stoler jeg på både han og henne. Det blir kanskje noe annet om man ikke stoler på den som sover over?

Jeg har også hatt venner på overnatting før og etter jeg ble sammen med min kjære.

Men for oss er det jo helt naturlig, og det ligger absolutt ingen ting bak. Tror også alder er litt viktig her, kanskje? Om man har sertifikat, dårlig busstilbud, litt lange strekninger eller lignende?

Mange av mine venner sover over hos hverandre, uten at det blir noen broblemer/dramatikk ut av det. Det kan være at vi har vært på byn i lag og planlagt å sove over hos en som bor sentralt. (jeg bor på landet) Men hadde kjæresten min fått overnattingsbesøk av en jeg bare hadde sett så vidt, hadde jeg kansje tenkt litt på det, men ikke laget noe greier ut av det. Hadde det derimot vært en eks hadde jeg ikke likt det noe særlig. Der går nok grensen for min del. Men dette er jo veldig individuellt. Kanskje det plager deg litt ekstra også, siden du ikke har fått sove over der enda?

Plager det deg veldig, kan du jo si det til han, så kan han jo prøve å ta litt hensyn til det. Kanskje han kunne ringe bare for å betrygge deg litt, eller noe?

Skrevet

Hadde ikke hatt noe i mot dette.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det må da være helt greit å få besøk av venner selv om man har kjæreste?!? Det har jeg harr flere ganger, men kjæresten min (nå har han blitt mannen min) har selvsagt også vært velkommen selv om jeg også hadde vennebesøk.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det plager deg litt ekstra også, siden du ikke har fått sove over der enda?

Det er ikke det at jeg ikke har fått sove over, men jeg vil vente med det til jeg stoler 100% på han. Og damebekjentskapene hans gjør at jeg blir usikker og det drøyer enda mer. Det hadde ikke plaget meg om de bare skulle møtes og hun skulle sove på hotell.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke det at jeg ikke har fått sove over, men jeg vil vente med det til jeg stoler 100% på han. Og damebekjentskapene hans gjør at jeg blir usikker og det drøyer enda mer. Det hadde ikke plaget meg om de bare skulle møtes og hun skulle sove på hotell.

Har du andre grunner til å ikke stole på ham?

Det blir helt feil av deg å forvente at venner skal overnatte på hotell når de ikke har gjort det før. Hadde du reagert like mye om det var en kamerat som skulle overnatte? For alt du vet, kan jo kjæresten din ha prøvd sex med menn også. Eller venninna som kommer kan være lesbisk.

Slapp av. Si heller at du har lyst til å bli kjent med vennene og venninne hans, og så er dere litt sammen alle sammen også.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det blir helt feil av deg å forvente at venner skal overnatte på hotell når de ikke har gjort det før.

Det synes ikke jeg. Det er da to helt forskjellige ting om man har kjæreste eller ikke. Hvis jeg hadde pleid å overnatte hos en god venn, og han hadde fått seg kjæreste siden sist, så hadde jeg da ikke tenkt tanken å overnatte hos han neste gang. Nå ville jeg uansett ikke overnattet hos en venn om han bare hadde ett soverom da, men det er en annen sak.

Skrevet

Vel, det ser ikke jeg på som et problem viss jeg kjenner henne.

Kjæresten min har sovt over hos en (felles) veninne noen ganger uten at jeg tenker noe på det. Men da stoler jeg på både han og henne. Det blir kanskje noe annet om man ikke stoler på den som sover over?

Jeg har også hatt venner på overnatting før og etter jeg ble sammen med min kjære.

Men for oss er det jo helt naturlig, og det ligger absolutt ingen ting bak. Tror også alder er litt viktig her, kanskje? Om man har sertifikat, dårlig busstilbud, litt lange strekninger eller lignende?

Mange av mine venner sover over hos hverandre, uten at det blir noen broblemer/dramatikk ut av det. Det kan være at vi har vært på byn i lag og planlagt å sove over hos en som bor sentralt. (jeg bor på landet) Men hadde kjæresten min fått overnattingsbesøk av en jeg bare hadde sett så vidt, hadde jeg kansje tenkt litt på det, men ikke laget noe greier ut av det. Hadde det derimot vært en eks hadde jeg ikke likt det noe særlig. Der går nok grensen for min del. Men dette er jo veldig individuellt. Kanskje det plager deg litt ekstra også, siden du ikke har fått sove over der enda?

Plager det deg veldig, kan du jo si det til han, så kan han jo prøve å ta litt hensyn til det. Kanskje han kunne ringe bare for å betrygge deg litt, eller noe?

Jeg signerer denne!

Og husk en ting -ingen liker dramaqueens, og ber du hans venner som allerede har vært vant til å kunne krasje på sofaen hans om å bo på hotell bare fordi du føler det er ubehagelig så vil han bare tro at du ikke stoler på ham eller at du ønsker å ha kontroll over ham (selv om det ikke er det du ...egentlig... mener).

Kan du ikke bare si det rett ut? Du føler deg usikker fordi dere er et nytt "par" og ikke helt vet hvordan du skal forholde deg til hans jentevenner? Og i samme slengen så går det jo an å føye til at det hadde vært moro å bli bedre kjent med henne nå som hun er her for en helg?

Spør du så får du et svar -og du unngår misforståelser og tolkninger som går feil vei! ;)

Gjest Marlene
Skrevet

Ettersom jeg forsto så skulle denne vennen ligge på soverommet hans, og det syns jeg blir ganske forskjellig fra å "krasje på sofaen" som noen skriver her. Kjæresten min har ei venninne som har overnattet hos ham tidligere, før han ble sammen med meg. Han har også bare ett soverom, og de har begge ligget i senga hans når hun har overnatta. Selvfølgelig er jo det helt uaktuelt nå! Jeg syns faktisk det går ei grense jeg, altså! Jeg tror ikke det hadde skjedd noe om de hadde gjort det nå heller, men jeg føler at det blir fullstendig feil uansett. Da får den ene sove på sofaen, i det minste. Heldigvis så er kjæresten min helt enig, for han hadde heller ikke tolerert at noen av mine mannlige venner skulle sove i samme seng som meg. Uansett hvor "kun venner" vi er.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er hadde vert helt greit om veninna kom på besøk, og trengte en plass å såve..

Det hadde vert noe helt annet om kjæresten inviterte nabojenta på overnatting, bare for og ha overnatting.

Men kjæresten må også kunne stoles på, om det ikke er slik, så er det da ikke mye til en kjæreste, vel?

Gjest Atanih2
Skrevet

Jeg tror ikke jeg hadde synes det var så greit om det var meg, ihvertfall ikke siden du selv ikke har sovet der engang. Jeg hadde spurt om det ikke var noen andre hun kunne sove hos, eller som noen andre over foreslo, at han sover hos deg og hun låner leiligheten.

Skrevet

Men TS -får jeg spørre om en ting?

I start-innlegget ditt så sier du "er sammen med" og du kaller ham kjæreste. I samme innlegg så sier du "vi har datet et par måneder" og at dere ikke har sovet sammen enda -og da ei heller hatt sex regner jeg med.

Er dere kjærester -eller dater dere? Har dere snakka om det?

For om dere "bare dater" så kan det også tenkes at han ikke tenker over dette et sekund -han har jo ingen kjæreste, bare ei jente han liker som han treffer i ny og ne.

Og dater dere "bare" så synes jeg det blir for dumt at du skal ha noe å si den saken -er dere kjærester derimot så har du større grunn til å ta en prat med ham å fortelle hva du føler (uten å anklage eller "ta kontroll").

Skrevet

Jeg er ikke av den sjalue typen i det heletatt, men ville nok stilt meg litt skeptisk i akkurat en slik situasjon. Jeg har mange mannlige kompier og kjæresten har mange kvinnelige venninner, men vi bruker aldri å overnatte sammen. De gangene vi har vært på reise med andre venner, har jeg og kjæresten hadd eget hotellrom og har ikke hatt overnattingsbesøk av andre hjemme. Nå bor vi sammen, men i en lang periode gjorde vi ikke det, og etter hva jeg forstår hadde han ikke overnattingsgjester som var venninner av han.

Dersom du ikke har sovet hos kjæresten selv enda, er det sikkert litt spesielt og rart for deg at en av hans venninner gjør det før deg. Det er jo sikkert og visst at kvinner og menn kan være bare venner, men dette tror jeg forekommer i svært få tilfeller, så det er absolutt grunn til å være litt skeptisk. Likevel syns jeg det blir for rart å skulle tvinge seg på og faktisk nekte kjæresten å ha besøk. Men du som er kjæresten hans har absolutt både rett og mulighet til å si fra til han at du syns det er rart og litt spesielt, og at du er litt redd for at det skal skje noe mer. Ikke for at du ikke stoler på han, men fordi du vet at det er lett at det skjer mer enn bare soving når man ligger en mann og ei kvinne på samme rom. Kanskje hvis du hadde fortalt kjæresten din hvordan du følte det, ville han også klart å roet nervene dine litt i tilegg og forsikret deg om at ingenting annet skjer.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...