Lmsk Skrevet 24. juli 2010 #1 Skrevet 24. juli 2010 Det er snart 2 år siden jeg kjøpte denne pcen, jeg har aldri formatert den. Det har liksom aldri vært nødvendig, jeg har aldri hatt ett eneste virus.. Det har jeg ikke nå heller, men jeg vet at det er lurt å gjøre det av og til. Men jeg har ikke noen CD som jeg kan bruke, jeg har vista. Om jeg må kjøpe en ny cd, så velger jeg heller å kjøpe ny pc. Det er ingenting galt med den, den er rask, kvikk og virker helt normalt. Det eneste er at den blir veldig veldig varm og bråker litt. HP compaq Presario CQ50 btw! Så, går det an å formatere pcen uten CD?
Gjest brutal_mann Skrevet 24. juli 2010 #2 Skrevet 24. juli 2010 Nei, det går ikke. Å formatere betyr å fjerne alt fra harddisken og bygge alt opp på ny. for å få til det trenger du et installasjonsmedie. Om det ikke er noe galt med maskinen, og den kjører fint så er det ingen grunn til å tukle med den. Er den ikke ødelagt så ikke fiks den
Lmsk Skrevet 24. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 24. juli 2010 Da jeg fikk den, var det jo mye ting jeg ikke trengte. Det var det også på gamlepcen. Dell ditt og Dell datt. Da hadde vi, eller vi har, en CD med windows XP på så vi brukte til formatering, og da ble pcen helt uten noe program og tull. Det er det jeg vil med denne også, slik jeg kan legge inn bare det jeg trenger. Men her er det jo vista... Om jeg så skal kjøpe en CD, tror jeg at jeg kjøper windows 7.
Gjest brutal_mann Skrevet 24. juli 2010 #4 Skrevet 24. juli 2010 Du avinstallerer det du ikke trenger. ingen grunn til å reinstallere maskinen. men om du er SÅ giret på å se maskinen med noe annet så last ned Fedora 13 eller Kubuntu, brenn ut på en CD. Start maskinen med CD'en i. Da kan du prøve noe helt nytt og fremdeles beholde det som er på maskinen. Så kan du se om du heller vil bruke et fritt operativsystem i stede for å kaste vekk penger på noe du overhode ikke trenger (Windows 7).
Lmsk Skrevet 24. juli 2010 Forfatter #5 Skrevet 24. juli 2010 Takk for linkene! Jeg liker egentlig XP best, men Vista er jo ok. Jeg går jo regelmessig inn på programmer og funksjoner å fjerner unødvendige ting. Synes det er litt rart at den virker, så mange ganger som jeg har mista den i gulvet og hatt den i sekken på bussen. Er jo litt sprekker her og der..
Gjest brutal_mann Skrevet 24. juli 2010 #6 Skrevet 24. juli 2010 Neste gang kjøper du en forretningsmaskin fra Lenovo eller en Eple-maskin. Bedre HW får du ikke. Ja det koster, men det tåler bruk.
feuerstein Skrevet 24. juli 2010 #7 Skrevet 24. juli 2010 Nei, det går ikke. Å formatere betyr å fjerne alt fra harddisken og bygge alt opp på ny. for å få til det trenger du et installasjonsmedie. Om det ikke er noe galt med maskinen, og den kjører fint så er det ingen grunn til å tukle med den. Er den ikke ødelagt så ikke fiks den Skikkelige OS lar seg installere fra USB-pinne Ellers helt enig i det du skriver!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå