Gå til innhold

Den lettere vei

wahaj

Anbefalte innlegg

Gikk på vekta i dag, 88.1kg (start 94.7), dvs 6.6 kg totalt, woho!

Jeg er fortsatt sjuk/veldig forkjølet, så blir nok ikke trening i dag iallfall. Dessverre, én hel uke siden sist jeg trente. Litt irriterende i grunn, men da vet jeg iallfall hvorfor jeg er sjuk, i og med at jeg aldri pleier å være sjuk.

Er fortsatt 'litt' gravid, med litt så mener jeg at jeg får veldig svak positiv, men de er nå positive alle sammen dog. 3+2 er jeg i dag ca. (allerede sett meg ut søskenvogn o.l, lol).

Men, denne dagboka skal ikke handle om det, men om trening osv.

Vet ikke hva det blir til mat i dag, men jeg har bestemt meg, for å øke på karbene blir det mer frukt, og grønnsaker, så jeg ikke direkte slanker meg, men at jeg fortsatt holder meg til akkurat minimum av det jeg må ha. *Den* får jo i seg det den trenger uansett.

Everybody's happy :)

Ha en riktig god uke til alle sammen! Håper den blir mer trenningsfull enn min ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frokost med 2 speil egg, litt ketchup på og masse bacon :D (nam, nam)

Nå er jeg 'ordentlig' gravid, og ikke kun svak svak strek, så da kan jeg begynne å tro det selv.

4D0D833D455641A58E3F51B85FEFCC0D.JPG

Er fortsatt rimelig forkjølet, og hoster og peser, så har fortsatt ikke blitt trening. Tenkte jeg skulle prøve meg på en 5k i dag, men får se, sliter med hoste og pusten når jeg anstrenger meg.

I morgen er det eksamen, og jeg har funnet ut at man ikke får lov til å ha hjelpemidler (tror det kun er den skolen det ikke er lov), så har skrevet opp 5 sider i str 11 i word, så har lest en del, og skal lese store deler av dagen i dag.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:danser: Var det planlagt eller? Jeg mener, dere har prøvd å bli gravide igjen?

Ja :rødme:

Begge to har vært planlagt. Men er redd for å si det til familien, siden mini fortsatt er såpass liten. To av søsknene mine er det jo 14 mnd mellom, og mamma sa det var et lite 'helvete', veldig slitsomt med andre ord.

Men, vi har lyst på lite mellomrom, så de kanskje har mye glede av hverandre (sier ikke at de med lengre mellomrom ikke får glede av hverandre).

Bestilt meg tidlig UL (i uke 12 tror jeg det ble, til mannens forskrekkelse), så tør ikke si det til han at jeg faktisk har bestilt det. Er mer redd for at det skal gå galt denne gangen. Vet ikke hvorfor, kanskje fordi jeg vet hva som kan komme ut av det, og at det er mer ekte nå enn første gangen)

Han har den tedensen til å bli lei hvis jeg snakker om samme ting mer enn 5 min (uten å overdrive), så får heller spy ut alt av ting på forum :fnise:

Har kjøpt doppler iallfall, så jeg kan bli litt beroliget etterhvert (nå slår jo ikke hjertet ennå engang) :gjeiper:

MEN, dette skal ikke bli en graviddagbok :P

Har hittil kun spist 4 speilegg + bacon, det var veldig godt, og veldig mettende. Så er nok en stund ennå til mat. Også skal jo typen bort å jobbe i noen timer så fort mini er lagt, så da blir jeg alene hjemme, foran tv.

Nei, vent, jeg har en Gossip Girl episode å se, og eksamen i morgen å lese til, da gjør det ikke noe :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til med eksamen imorgen! Og gratulerer igjen, så koselig med en liten bror/søster til den lille :)

Takk!

Jeg føler og tror det gikk bra på eksamen, den var overraskende enkel (uten å overdrive), så gleder meg til å få karakteren. Noen som vet hvor lang tid det tar tro?

---------------------------

Sitter her nå, kl er straks 22.30, det knitrer i ovnen, det er 31 tente telys rundt meg, tv står på i bakgrunn, jeg har 1.5 liter vann foran meg, + en kopp bringebærblad te, og bacongull ved siden av meg, samt min kjøre samboer som sitter i den andre sofaen å følger med på tv samtidig som han prøver å spise opp fingrene sine (neglspiser).

Vi har barnefri i dag, og alt er egentlig veldig greit, bortsett fra at samboeren min 'fikk' meg til å spise burger og chips fra Bergby's i dag.

Jeg har litt småvondt i magen, samt veldig dårlig samvittighet, ikke nok med at det er supermasse karber, kalorier samt fett i det, men jeg vil også spise sunnest mulig for lille spira som vokser i magen.

Jeg venter fortsatt på å bli helt frisk, for jeg vil begynne å trene igjen (virkelig!), jeg kunne jo selvsagt satt i gang, men er så redd for å få hosteanfall, for de varer så lenge, er vonde og ekle. Satse på at jeg er frisk snart.

Istad da jeg skulle bruke vannkokeren så funket den ikke lenger. Helt plutselig hadde den bestemt seg for å streike! Så da var vi på Jula en tur å så på vannkokere. Så på to stk, den ene til 169 kr og den andre til 199kr. Begge tok like mye vann og bruke like lang tid. Vel, jeg gikk for den billigste, og vel fremme i kassa er det en stor plakat med denne jeg valgte, tilbud til 99kr. Ja, så kjekt tenkte jeg! Kom da hjem, satte den på og hva møter meg? Jo, blått lys! Kjempe stilig! Kommer til å se fascinert på den hver gang det kokes vann fremover nå. Så da var det én stk fornøyd meg, sambo var ikke så misfornøyd han heller med det nye kjøpet, rask er den til å koke opp vannet og.

Jo, så var vi innom Fretex tidligere i dag for å se om vi fant noen såkalte skatter, vel jeg skulle til å se på noe før jeg plutselig ser en step-maskin på gulvet til 75kr, 'min kjære?' Ja, greit da. Så da har jeg fått meg en ny slik en, så skal bli spennende å steppe på den til tv eller noe.

Også, treningsukene mine går jo ut på 3* jogging, 3* fat burning, styrketrening, så da tenkte jeg at jeg kunne laste ned Pilates, for å få litt variasjon, joda, fant en pilates og tenkte ikke mer over det, før jeg skulle se litt gjennom den i går, Fat Burning Pilates. Jada! Langt i fra Pilates, for å si det slik. Så da må jeg lete på nytt. Skal ikke være enkelt det der.

Håper ellers at alle andre har hatt en god treningsuke, og ellers en fin uke, og i morgen er det jo helg, så tar den på forskudd og sier God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva slags eksamen hadde du? :) På høyskole/universitet er det i alle fall 3 uker sensur...

Hadde kroppsøving vg3, så er det matte til onsdagen igjen :)

Tar hele vg3 som privatist, så blir en del eksamener til våren igjen, men det får gå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kroppsøving vg3, så er det matte til onsdagen igjen :)

Tar hele vg3 som privatist, så blir en del eksamener til våren igjen, men det får gå :)

Ok :) Jeg husker ikke slikt fra videregående, har fortrengt det meste som gjaldt der :gjeiper: Går sikkert bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Speilegg med ketchup og bacon, seriøst så godt!

Tenkte jeg skulle trene litt Pilates i dag, endelig fått ned ordentlig rolig versjon.

Vel, så er det tross alt 11 dager siden sist økt (:O), så jeg tok en 55 min Banish fat, boost metabolism i stedet, så skal jeg være så gal å trå til med 20 min pilates straks og..

Må ta igjen litt av den tapte tiden, selv om det skal godt gjøres å ta igjen alt. Kan trygt si at jeg ikke klarer målet mitt med 800 treningsmin denne mnd iallfall.

Ligger nå på 326 treningsmin.

Jaja, men nå når jeg klarer å trene uten å begynne å hoste, så blir det trening daglig igjen :)

Mat i dag:

4 speilegg m litt ketchup og bacon

Proteinshake etter trening

Trening i dag:

55 min Banish fat, boost metabolism

20 min Pilates

25 min Wii fit

Endret av wahaj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening i dag:

19 min 5k

40 min Pilates Yoga blend

20 min Pilates

=1t og 19 min

Maten er jeg ikke så stolt av.

4 speilegg

sodd

litt iste

bacongull

protein shake etter trening

Nå er det kun 12 dager igjen til bryllupet, så da er det hardtrening for å prøve å se mest mulig fin ut.

Mamma har tatt noen bilder med brudekjolen på og jeg med de sippe-hormonene min mener jo at jeg ser både stygg og feit ut.

Mamma sminket meg i går, og fikset halvveis håret med slør og tiara, og jeg begynte nesten å grine for jeg så SÅ stygg ut. Enda så pen jeg var, fikk jeg høre.

Faen ta de hormonene. Redd jeg vil føle meg stygg på dagen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda. Fikk lyst til å gi deg en klem :klemmer:

Er du flink og virkelig står på nå den siste tiden, tror jeg du kommer til å føle deg frisk og flott på bryllupsdagen. Men pass på så du ikke sliter deg helt ut også, du skal jo orke å gå opp midtgangen(hvis du gifter deg i kirke, vel og merke) :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda. Fikk lyst til å gi deg en klem :klemmer:

Er du flink og virkelig står på nå den siste tiden, tror jeg du kommer til å føle deg frisk og flott på bryllupsdagen. Men pass på så du ikke sliter deg helt ut også, du skal jo orke å gå opp midtgangen(hvis du gifter deg i kirke, vel og merke) :fnise:

Takk :) Ja, den midtgangen blir nok en smule lang og :P

Trening i dag:

55 min No more trouble zones

25 min aerobic extreme (tae bo, orket kun 25 av 55 min :()

Mulig jeg tar 60 min pilates senere i dag.

Mat:

4 speilegg (bombe)

Proteinshake etter trening

Litt potetgull (fyy!)

Ribbemiddag (straks ferdig, så det skal bli godt!)

Nå skal jeg hoppe i dusjen. Så er det mat, før jeg skal ta litt sol, så kanskje pilates og en ny dusj, før det er natta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Annonse

Har ikke trent siden 24.november, siden jeg er så kvalm og svimmel, og trøtt/sliten..

Men, det skal komme seg så fort ting går over.

Nå er jeg ca 11 uker på vei, og vi har gått offisielt ut med det.

Maten er også så som så med.

Men, jeg går nå iallfall fortsatt ned, sakte, men sikkert.

Veier per i dag 86.4kg, og det er det minste siden mai/juni (da veide jeg 84).

Ellers går det veldig greit. Vi ble gift. Og dagen gikk veldig bra, selv om jeg var veldig nervøs da jeg skulle gå opp kirkegulvet, og underskjørtet var for langt, så jeg tråkket på det hele veien opp, og holdt på å tryne opp trappa..... Jaja, alt kan ikke være perfekt.

Jula har vært veldig koselig, med mye god mat samt masse familie, fra begge sider.

Nå er det bare nyttårsaften igjen, så er det januar og ul osv.

Jo, var forresten i bilulykke 17.desember, så ble hentet i ambulanse alle 3, og fikk full sjekk på sykehuset, samt ul, så alt stod heldigvis bra til med nurket i magen :)

Så skal jeg avslutte innlegget med å si god jul, og godt nyttår!

Endret av wahaj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

86.2, går sakte nedover. Nå er bmi'en min på 28.8, mens da jeg startet var den på 31.6, så jeg har gått ned litt :) Totalt 8.5 kg.

Er fortsatt dårlig med trening, men skal begi meg ut på det snart. Har også fått veldig lavt blodtrykk, så er mye svimmel og sliten for tiden, men kanskje det hjelper med litt trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått med meg det siste innlegget, håper det fremdeles går bra med alle etter trafikkulykke! Skumle greier :(

Og gratulerer som nygift! :)

Jeg aner ikke hvordan det er med trening når man er gravid, men jeg håper du finner en treningsform der du ikke blir mer svimmel i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:goodbye: heia... innom og leser litt.

Her skjer det jammen mye. Gratulerer med vel overstått bryllup en liten en på vei :-)

Kjenner meg litt igjen i at det ikke er like lett å trene med diverse gravid symptomer, men får håpe det blir bedre fremover. Du er jo veldig flink med egentrening hjemme og turer etter hva jeg har skjønt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått med meg det siste innlegget, håper det fremdeles går bra med alle etter trafikkulykke! Skumle greier :(

Og gratulerer som nygift! :)

Jeg aner ikke hvordan det er med trening når man er gravid, men jeg håper du finner en treningsform der du ikke blir mer svimmel i alle fall :)

Gikk bra etter ulykken, kun meg det har gått utover. Bekkenløsning/plager, fikk stiv nakke et par dager, og det ligger godt i psyken. Veldig redd når jeg sitter på, for å si det sånn. Men gikk ellers veldig bra.

Trening når man er gravid er bare + :)

Tenkte å ta meg en liten 30 min yoga meltdown, siden jeg var i god form i dag. Oh, well, klarte ca 25 min før jeg ble så svimmel at det prikka for øynene mine, og kvalmen kom for fullt. Så ikke særlig moro, men fikk iallfall forbrent litt kalorier. Nå skal jeg straks hoppe i dusjen, før det er natta for meg. Lille 'parasittenæ krever mye energi av meg, så jeg er trøtt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du blir tryggere igjen etterhvert :) Vært i et par småuhell selv, ikke moro greier.

Er ikke bare-bare å bringe nytt liv til verden, det tror jeg på! :) Kjipt å bli kvalm da. Hvor langt er du kommet i graviditeten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du blir tryggere igjen etterhvert :) Vært i et par småuhell selv, ikke moro greier.

Er ikke bare-bare å bringe nytt liv til verden, det tror jeg på! :) Kjipt å bli kvalm da. Hvor langt er du kommet i graviditeten?

Ja, håper jeg også.

Jeg er 12 uker på vei :)

Ultralyd 21.januar, og jeg gleder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...