Gå til innhold

Den lettere vei

wahaj

Anbefalte innlegg

Ah, det er så herlig når bukser passer!! :klemmer: Jeg hadde selv en jeans liggende, som jeg nå har puttet inn i "dette-bruker-jeg" hylla i skapet.

Syns du er flink jeg!! 30 day shred er jo ikke bare bare! Har du satt noen datoer for når du skal nå forskjellige mål? Har du noen delmål forresten?

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gina_: Burde vel egentlig spist oftere, men føler ikke helt for å presse i meg heller :P Men så er det jo bare en myte at man holder forbrenninga oppe ved å spise ofte.

loxodonta: Ja, kjempe deilig når ting begynner å passe. Da ser man plutselig at det faktisk er litt forandring.

Har ikke satt noen konkrete mål, sånn egentlig, for jeg har ikke peiling på hvor lang tid jeg vil bruke osv, skal gifte meg den 4.desember, og håper jo å gå ned så mye som mulig innen det, men rekker vel kanskje ikke så alt for mange kg, men jo flere jo bedre.

Skal jo ned 25kg til sammen.

Har delmål ja, må jo det for å ha en unnskyldning for å skjemme meg bort litt :)

30 day shred 25/30, da er det kun 5 igjen, gleder meg mer og mer til å bli ferdig, kroppen verker. Økt 1 av uke 2/12 begynte i dag, av 5k, gikk bedre å jogge i 2 min i strekk i dag, enn fredag. Så det går jo riktig vei!

Har tatt piercing i dag, Medusa, syns det ble stilig. Leste litt på nettet, så på youtube osv, og fikk det for meg at det var veldig vondt å ta den (har jo tatt x-antall piercinger over alt egentlig, alt fra tunge, leppe, nese, nipple osv), så da jeg dukket opp på studioet og sa at jeg ville ha den, sa han bare 'er du sikker på det da? Det er vondt der', og da var det gjort, jeg var så nervøs, at jeg ristet pga hjertet slo så fort. Helodigvis var søstra mi så snill at hun holdt meg i hånda. Heldigvis var det ikke så vondt som jeg trodde det ville være da, så gikk veldig bra.

Av mat i dag, så har det blitt en protenshake etter trening, og 4 små cheeseburgere fra Bergbys, og litt snack chips. Dårlig mat-dag med andre, men jeg får i meg nok kcal iallfall.

Knærne mine verker når jeg bøyer de fram og tilbake, spesielt når jeg har ligget/sittet i ro, men kjenner det ikke så mye når jeg er varm. Hjelper litt med varmekrem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)

Ja, har hatt lyst på en sånn egentlig siden jeg var lita, og så ei som hadde det (hun hadde da både medusa og en under leppa), så kanskje det blir neste (men må vente til etter bryllupet iallfall), heldigvis rekker denne å gro til da, så jeg kanskje tar den ut på selve dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, nå har jeg bestemt meg!

Ketolyse på meg de neste mnd.

Nå er det én mnd siden jeg startet, og jeg har gått opp igjen, så jeg veier nå 93.2kg.

Dvs -1.5kg på 30 dager... Og jeg har til sammen 25kg å gå ned, så da skulle det teknisk sett gått kjappere ned, men mistenker at jeg får i meg for lite eller for mye kalorier og hele kaloritellinga gikk meg til hodet.

Jeg har prøvd ketolyse et par ganger tidligere (dog i maks 2 uker før jeg ga opp), og det å gå ned 3-4kg den første uka (selv om det kun er vann), hjelper veldig på motivasjonen.

Jeg vil kunne spise omtrent så mye jeg bare gidder, og likevel gå ned i vekt.

Jeg har alle tablettene fra forrige gang, så det er ikke noe problem.

Så offisielt dag 1 av ketolysekuren.

Lunsj: omelett, 2 egg, 3 skiver kokt skinke, litt ost (tube) (ca 2 karbs)

Middag: Kyllingkjøttdeig, grønnsaker, hakkede tomater (ca 12 (24 til sammen)karbs)

Kvelds: Proteinshake (1.9karbs)

Mellommåltid/etter trening: Proteinshake (1.9karbs)

Skal vel ligge mellom 15-20karbs om dagen. Ca 17 i dag.

Så blir det 30 day shred 26/30 snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har prøvd før? Hva slags tabletter tar du egentlig? "viktige vitaminer og mineraler"?

Ja, har klart meg i 2 uker, før jeg har sprukket :P

Får tabletter som følger kuren, Kalium, krom, magnesium, sink og selen (tror jeg det var), siden man ikke får det i seg ved å gå på den kuren. :)

Edit: Er allerede i ketose, jippi! :D

Vekta viser nå i kveld 92.2kg :)

Endret av wahaj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har klart meg i 2 uker, før jeg har sprukket :P

Får tabletter som følger kuren, Kalium, krom, magnesium, sink og selen (tror jeg det var), siden man ikke får det i seg ved å gå på den kuren. :)

Edit: Er allerede i ketose, jippi! :D

Vekta viser nå i kveld 92.2kg :)

Åhoi! :fnise: Hva spiser du da? jeg har en tendens til å gå så lei slik mat... får plutselig så lyst på nystekt brød...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhoi! :fnise: Hva spiser du da? jeg har en tendens til å gå så lei slik mat... får plutselig så lyst på nystekt brød...

Tja, kan spise egentlig veldig mye rart.

Alt av kjøtt, fisk, ost, egg, masse fett :P Bacon, grønnsaker (som gror over bakken) osv osv.

Frokost: Proteinshake

Etter trening-lunsj: Salat: 2 hardkokte egg, skinke, kinakål, agurk, litt olje, salt, pepper og hvitløk

Middag: 'lasagne' i ett lag :P Kyllingkjøttdeig, hakkede tomater, krydder, ost

Kvelds: 2 hardkokte egg+ majones

27/30 av 30ds, kun 3 økter igjen. Gleder meg til å bli ferdig nå! :P

Passer veldig bra, i forhold til at jeg skal ha fridager på søndager :)

Også var det økt 2/3 av uke 2/12 i dag, skulle jogge 2*2min, var slitsomt de siste to min joggingen, men jeg klarte det!

Fra og med neste uke ser treningsplanen slik ut:

mandag: 5k

tirsdag: JM treningsdvd

onsdag: 5k

torsdag: JM treningsdvd

fredag: 5k

lørdag: JM treningsdvd

søndag: FRI!

Har Banish fat, boost metabolism, No more trouble zones og Yoga meltdown, så gleder meg til å begynne på de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 3 av ketolyse!

Selv om jeg har en megadårlig uvane (veier meg hver dag), og jeg vet det kun er vann osv jeg har mistet til nå, men likevel så viser vekta 90.8kg (den var oppe på 93.7 da jeg startet på tirsdag), og det er så stor motivasjon! Deilig er det. Og nå er det jaggu ikke lenge før jeg er på 8x-tallet :D

I dag blir det 28/30, etter jeg får spist litt osv.

Frokost: proteinshake

Etter trening: Proteinshake

Middag: Ovnsbakt laksefilet (laks, paprika, løk, smør, fløte, rømme)

Kvelds: 2 hardkokte egg m majones/salat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, da har jeg endelig fått rota meg til dagens trening!

Kun 2 økter to go!

Må ærlig innrømme at jeg overhodet ikke hadde motivasjon i dag, så da måtte jeg sparke meg i gang for full kraft, men det er fullført.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 4: Status vekt: 90.3 (så da er det kun 400 gram så er jeg under 90 :D), har jo ikke veiedag før tirsdag, og for å klare å venne meg av veiing konstant, så skal samboeren gjemme vekta fra tirsdag av. Da blir det kun én gang i uka, annen hver uke, eller én gang i mnd, det får jeg se.

Men har til nå gått ned 4.4kg, siden start den 19.sept, og gått ned 3.4kg siden start på tirsdag.

Har nå kun 2 økter igjen av 30 day shred, og i går på den ene øvelsen klarte jeg å få krampe i begge lårene, og hadde vondt i den ene i går kveld, så spørs om jeg ikke klarte å strekke musklene eller noe. Så får se åssen de øvelsene blir i dag, eller om jeg må modifisere litt.

Mat i dag blir:

Frokost: 2 hardkokte egg (1 karb)

Lunsj/Etter trening: Proteinshake (1.9)

Endret av wahaj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dag 6 på ketolyse!

Offisielt ferdig med 30 day shred (på 36 dager)! Nå er jeg stolt av meg selv nå :)

Det ble drikking på fredag, masse alkohol, klarte meg fint på Bacardi Rass, fun light saft og farris. Til vi kom ut, da drakk jeg en vodka battery, men da jeg kom hjem var det kokt egg og skinke som var maten. Det verste er vel at jeg ikke hadde lyst på karbo mat, ikke en burger engang, som jeg alltid har lyst på når jeg drikker, så det var herlig!

Ødela heldigvis ikke ketose tilstanden av den ene drinken.

I går var jeg lettere redusert, da jeg først ble edru, så byttet om på treningsdag, så det var fri i går og siste økt i dag. Men, funker det og.

Nå ser jeg med godt humør på neste uke, da blir det 6 treningsøkter, og fri på søndag.

Mat i dag:

Frokost: 2 porsjonsomelett (1.5)

Etter trening: Proteinshake (1.9)

Har ikke spist mer enn det ennå. Lurer på å bare ta noe salat med kokt egg og skinke i, det får vi se.

I morgen er det iallfall uke 3 med 5k, jogge i 3 min i strekk, gruer meg litt, men spent på å se om jeg klarer det, eller, rettelse. Jeg skal klare det! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yey for fullført 30dayshred! :tommel: Spennende å se hvordan vekten går :jepp:

Hvordan er metthetsfølelsen om dagen? Teller du kcal/vet du hvor mye du går i underskudd eller bare tar du det sånn ca?

(Mulig du har sagt det men...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yey for fullført 30dayshred! :tommel: Spennende å se hvordan vekten går :jepp:

Hvordan er metthetsfølelsen om dagen? Teller du kcal/vet du hvor mye du går i underskudd eller bare tar du det sånn ca?

(Mulig du har sagt det men...)

Nå går jeg på ketolyse, så teller kun karbohydrater. Men tror ikke jeg går mye i underskudd, spiser masse fett, og fett er det mye kcal i :)

Metthetsfølelsen er der, for å si det sånn. Er veldig mett, så spiser sjeldent mer enn 2-3 ganger om dagen, og da er det gjerne frokost med 2 egg, og en proteinshake og middag. Med masse fett :D

Er også veldig spent på vekta. I dag er det veiedag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

...og..hva skjedde med vekten på veiedagen??? :ler:

Du teller bare karbohydrater ja... så du kan spise "så mye du vil /i moderate mengder" eller hvordan er det? *jeg er grønn*!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og..hva skjedde med vekten på veiedagen??? :ler:

Du teller bare karbohydrater ja... så du kan spise "så mye du vil /i moderate mengder" eller hvordan er det? *jeg er grønn*!

88.8kg :) Dvs ned 5.9kg totalt, og -4.9kg siden forrige tirsdag :D

Utrolig deilig! Men, nå, endelig gjemmer samboeren vekta, tror det er til det beste, selv om jeg helt sikkert kommer til å ha abstinenser :fnise:

Ja, kan spise så mye jeg vil, under så og så mye karbohydrater så klart. Og masse fett, rundt 75-80% er det vel. Og masse masse vann. Men blir vel ikke så mye kalorier til sammen, sånn egentlig tror jeg. Siden jeg spiser mye fett og proteiner blir jeg mett veldig lenge, og spiser logisk nok mindre. Ikke lyst på noe godt, ikke karbohydrater engang (pasta, potetgull ect).

Og når jeg klarer å gå ned så mye på den første uka er jo allerede 1/5 vekk :D

Vet jo at det meste er vann osv, men det gjør meg ingenting. Tror jeg hadde hatt mindre motivasjon hadde jeg kun gått ned noen 100 gram.

Trente forresten nesten akkurat No more trouble zones. Angret da jeg startet, ja. Mye tyngre enn alle 3 lvl på 30 day shred til sammen! :P Men, jeg klarte det, og bestod med stil, hihi. Men den økten er kun hver tirsdag da, så skal nok overleve det.

I morgen er det 5k på programmet.

Og den ser slik ut:

4 min. rask gange

3 min. jogging

4 min. rask gange

3 min. jogging

1 min. rask gange

Klarer nok helt fint de 3 første joggemin, men er spent på de 3 siste, syns alltid det er mer slitsomt, men gir meg aldri :)

Endret av wahaj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:danse: hurra!!!!

Og så er det så gøy å gjøre sitt beste, men leve i uviten heeelt til neste veiedag! :digge:

Endret av loxodonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:danse: hurra!!!!

Og så er det så gøy å gjøre sitt beste, men leve i uviten heeelt til neste veiedag! :digge:

Tja, han har ikke gjemt den ennå :kjefte: Så driver nå fortsatt på å veier meg aaalt for ofte, men får vel gjemme den selv, og glemme hvor den er i en ukes tid :P

5k i dag, litt slitsomt å jogge 2x3 min, men det gikk og jeg fullførte. Men svetten rant faktisk.

Lagde 'pannekake' i dag (2.7karbs fordelt på to kaker), de var gode, kan med fordel ta i litt søtningsmiddel og bruke mindre smør til steking neste gang. Men veldig mettende, og funket med ost og skinke på.

3 egg, 2ss cottage cheese, 1ss proteinpulver og 2ss olje

I morgen er det oppkjøring for min kjære, så skal overraske han med muffins (lavkarbo), så er spent, men er flere på forumet som har laget de og sier de er bedre enn ekte, så vi får se :)

I morgen er det Banish fat, boost metabolism. Litt spent, har ikke sett gjennom den ennå, tror ikke jeg tør før i morgen, for No more trouble zones var hard nok den (er støl i dag, veldig støl, i rumpe og lår), men det gikk fort til at det var 50 min.

Jeg spiser alt for lite :sjenert:

Men så lenge jeg er mett og får i meg nok fett, så kanskje det går greit.

Har i dag spist følgende:

2 hardkokte egg og litt majones (1.5)

1 pannekake (1.4)

Og litt bacongull (1)

kylling, litt bacon i fløte (1)

Holder meg fint nede på karbogrensa da :lur: , fått i meg ca 4 gram.

Men blir nok litt Ifa etterpå gitt. Også må jeg bli flinkere til å spise mer fett.

Endret av wahaj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...