Gå til innhold

Den lettere vei

wahaj

Anbefalte innlegg

Helt ny start etter 2 tette svangerskap.

Jeg er 173cm over bakken, det meste jeg har veid er 94.7kg, det var i september-10, etter et svangerskap, og en fødselsdepresjon som resulterte i mange kg. Slanket meg og trente hardt/mye, klarte å gå ned 11kg, ble gravid igjen, klarte å holde meg i skinnet, så veide 2.2kg mindre etter fødselen, enn ved positiv test, og det er jeg stolt over.

Første mål er 70kg, og ved trening blir jo det endel muskler, så jeg får se om jeg trives med kroppen da, eller om jeg vil gå ned ytterligere.

Startvekt: 89.8 (29.juli-12)

Mål 1: 85kg

Mål 2: 80kg

Mål 3: 75kg

Mål 4: 70kg

89.8-88-87-86-85-84-83-82-81-80-79-78-77-76-75-74-73-72-71-70

Delmål 1:

weight.png

weight.png

OSiKp2.png

Endret av wahaj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei! Er nesten like høy som deg, 172, men skal ikke ned vekt da. Tenkte å heie på deg likevel! :jepp:

Hva slags trening har du tenkt å begynne med? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! Er nesten like høy som deg, 172, men skal ikke ned vekt da. Tenkte å heie på deg likevel! :jepp:

Hva slags trening har du tenkt å begynne med? :)

Hei :)

Tenkte å trene litt cardio, styrketrening ved å bruke treningsdvd'er, da bytter jeg på 30 days shred, No more trouble zones og Zumba tenkte jeg. Så trener jeg annenhver dag + at jeg går en times tur med barnevogn hver dag.

Siden vi reiste på ferie så har jeg ikke fått begynt ennå, men jeg gleder meg, kommer hjem på torsdag, så begynner på fredag. Starter med Allévo, for å få en pangstart, for så å gå over til vanlig mat gradvis, og forstette å trene og spise sunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte i dag i stedet.

Nåværende vekt: 86,5kg

Midjemål: 96

Man skal jo ikke trene mye de to første ukene av Allévo-kuren, men lett mosjon er greit, så skal prøve å gå en lang tur med barnevogn og hund i dag.

Er spent på å se om jeg går ned mye de første to ukene. Min mor gikk ned 6 kg og 2 str.

Opplegget er at jeg skal gå på kun Allévo-produkter i 2 uker, for så å gradvis bytte et og et måltid ut med vanlig mat, til jeg til slutt spiser kun vanlig mat, men likevel går ned.

*I'll be strong*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Huff, har virkelig ikke gjort noe, og kun gått opp i vekt :(

Men! Nå er det tøffe tak her, jeg skal stå brud om litt over 2 mnd, og vil virkelig prøve å gå ned mest mulig/stramme opp.

Veie og måledag hver søndag.

Null godteri i ukedagene, og helst sunnest mulig mat.

Akkurat denne mnd trener jeg 30 day shred sammen med ei venninne, for å holde motivasjonen oppe til å trene hver dag.

Denne ukens mål

Kg: 94,7

liv: 91cm

hofter: 108,5cm

Trente søndag og tirsdag. (hadde mye å gjøre i går, og hver gang jeg hadde tid til å trene hadde jeg spist og var mett, dum unnskyldning, men ) skal være flink å trene hver dag heretter!

10 dager på lvl 1, så er det 10 dager på lvl 2 og 10 dager på lvl 3.

Så får vi se hva jeg gjør etter de 30 dagene, om jeg hopper over på noe annet treningsgreier.

Hvor mye kan jeg klare å gå ned på 10 uker? Hvis jeg holder meg til rundt 1300-1500kcl om dagen, og trener min hver andre dag. 1 kg i uka er kanskje litt mye å håpe på? Er jo uansett ikke kg som teller mest, men cm og oppstramming av den magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er litt støl i dag, men treninga gikk greit den. Holder meg som regel til det enkleste.

Eneste jeg ikke klarer å fullføre er push-ups, siste settet, klarer ikke alle, og det irriterer meg like mye hver gang, men kommer seg vel det og, klarer iallfall første sett.

30 day shred 3/30

Dagens mat:

3 knekkebrød med kokt skinke + 3 dl melk (frokost) (253,5kcal)

1 Allévo shokolade shake etter trening (lunsj) (110kcal)

Kylling i karrisaus m ris (middag) (vet ikke kcal, men regner med fra 500++)

3 knekkebrød med kokt skinke (130,5kcal)

1 kopp grønn eller hvit te.

Får jeg lyst på noe å knaske på så blir det gulrøtter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg veldig støl. Og det var skikkelig tungt de 10 første min av treninga, men så fort jeg ble ordentlig varm så hjalp det seg.

30 day shred 4/30

Dagens mat:

3 knekkebrød med kokt skinke + 1 kopp hvit te (frokost) (130,5kcal)

1 Nutrilett smoothie etter trening (lunsj) (209kcal)

Kylling i karrisaus m ris (middag) (vet ikke kcal, men regner med fra 500++ rester fra i går)

2 knekkebrød med kokt skinke (87kcal)

Får jeg lyst på noe å knaske på så blir det gulrøtter nok en gang. Egentlig så er det godt med gulrøtter.

Drikker også godt over 2 liter vann om dagen. Og vitaminer+mineraler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det meste av stølheten gitt seg, men tror jeg brygger på noe. Sinnsyke hetetokter, og klarte virkelig ikke å yte maks. Lite energi.

30 day shred 5/30

Dagens mat:

3 knekkebrød med kokt skinke (frokost) (130,5kcal)

1 sjoko shake etter trening (lunsj) (110kcal)

Hjemmelaget pizza (middag, er nok en del kcal, men det er helg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns bare det blir tyngre og tyngre jeg. Og det skal egentlig være motsatt?

Hmm, jaja. Nå er økt 6 ferdig iallfall, og jeg skal straks hoppe i dusjen.

Ei venninne skal ha fest i dag, men jeg har ikke drikkelyst for tiden, og har egentlig ikke lyst å ødelegge den rytmen jeg har nå, med lite kcal og trening daglig. Også reiser jo mini i morgen og blir vekk en hel uke, så vil jo ha mest mulig tid med han i dag og i morgen.

Vel, får se hva det blir til.

30 day shred 6/30

Dagens mat:

1 sjoko shake etter trening (Frokost) (110kcal)

3 knekkebrød med kokt skinke (Lunsj) (130,5kcal)

Hjemmelaget pizza, eller noe annet godt til middag

Hvis noen lurer, så har jeg blitt hekta på knekkebrød med skinke. Det knekkebrødet er så godt, at jeg blir nok aldri lei.

Gulrøtter blir det også i dag. siden det er lørdag, så kanskje jeg skal få unne meg et lite drops eller noe, men det ser vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke fest i går, var heller hjemme å daffa. Deilig det. Selv om det ble kinamat i går.

I dag er en dårlig dag. Spiste både kebab og hamburger og chips. Og jeg har drukket ca en halv 0.5liter, altså rundt 2.5dl. Irritert på meg selv! Ikke fikk jeg trent før nå heller, vært litt stress tidligere i dag, og hadde hodepine/ikke vært i form. Så hadde mest lyst å droppe hele treninga, men så søkte jeg litt rundt på nettet, og jeg kun har gått ned 1,3kg på én uke, så måtte jeg jo bare trene. Kan ikke være dårlig nå! Allerede hoppa over én trening denne uka (mandagen). Bortsett fra kinamaten i går, så unnet jeg meg hele 2 drops (på 30-40kcal hver), nesten så jeg kunne drukket to glass juice på den kvota, men siden det var lørdag, så.

30 day shred 7/30

Dagens mat:

Én posjon ertesuppe (lunsj) (130kcal)

En kebab + 100g hamburger og pommes frites (vil ikke vite hvor mange kcal engang)

1 sjoko shake (etter trening) (110kcal)

Har jo måling i dag, men ser ikke ut som jeg har mista noen cm ennå, målte meg jo kun i livet og hoftene. Men, det skal sies at jeg gleder meg til den dagen de gamle klærne mine passer igjen. Og heldigvis kan jeg gå ned en del med den brudekjolen jeg har, den passer perfekt uansett :)

Forøvrig så gikk treninga veldig bra i dag! Klarte ikke første settet med push-ups, men jaggu klarte jeg alle bortsett fra den siste på nr 2. Første gang det ikke har vært så tungt (eneste jeg syns er veldig tung er den der man står med et ben fram og et bak og går opp og ned, inkl armene, sliter med den der, får så fort verk i låra, men er vel meninga det.)

Så uke én over, og vi starter friskt på uke to i morgen med blanke ark, og god og sunn mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 day shred 8/30

Dagens mat:

1 sjoko shake (etter trening+lunsj) (110kcal)

Pizza eller lasagne (skal på besøk)

Én posjon ertesuppe (kvelds) (130kcal)

Målte meg i dag (selv om det var måling i går.

Uke 1 - Uke 2

Kg: 94,7 -93,3 (-1,4)

liv: 91cm - 90cm (-1)

hofter: 108,5cm - 106cm (-2,5)

1,4/4,7kg Første delmål

Kunne gjerne tatt av mer, men det er nå en start.

I går spiste jeg i tillegg tortillachips, huff. Skikkelig teit helg! Men, ny uke, nye muligheter, som de så pent sier.

Endret av wahaj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husk at når du driver med styrketrening får du muskler, og de veier mer enn fettet. Derfor merker du nok ikke en ekstrem vektnedgang, men skal si du har gjort det bra på antall cm! Det er imponerende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gina_ : Ja, vet at muskler veier mer enn fett, men må jo innrømme at det er litt kjipt for det, selv om det i bunn og grunn er cm man skal bry seg om og ikke vekta. Angrer forsåvidt på at jeg ikke målte flere steder, kanskje jeg har gått ned litt mer :)

Merker nå at å gå fra null trening, til trening hver dag går utover kroppen. Tror jeg begynner å bli 'overtrent', sliten, verker litt i kroppen, lite energi, men har kjøpt ordentlig proteinpulver og kreatin, så nå skal vi få se om ikke ting ordner seg her.

Skal jo kun trene disse 30 dagene, så går jeg over til annenhver-3 ganger i uka typen. Da får jo kroppen tid til å samle seg litt mer enn den gjør nå, men hva gjør man ikke for en penere kropp?

30 day shred 9/30

Forsåvidt, har tatt en helomvending når det gjelder livet mitt. Sluttet å røyke (4 uker siden), sluttet å drikke alkohol (over 6 uker siden), trener, spiser sunt (til en viss grad, og prøver virkelig å skjerpe meg på godter på den biten der).

Mat i dag har kun bestått av litt jordbær dyppet i sjokolade (aldri smakt før, men fytti så nærme en orgasme, det var utrolig deilig! Kanskje det var 150-200kcal)

1 hel pose tortillachips (720kcal)

Middag: Spaghetti (sikkert 7-800kval)

Så jeg har nok spist hele kvota mi i dag + litt til.

Skal komme med en teit unnskyldning å si at jeg kun har ligget i senga i hele dag, og har vel forsåvidt en dårlig dag og, trøtt, sliten, hormoner. Ikke hadde jeg lyst å trene i dag for alt i verden, men når jeg har satt meg et mål, så skal jeg holde det og.

Mulig jeg tar én dags pause på torsdag (da jeg skal opp på lvl 2), får se åssen kroppen er.

Får jo også mest sannsynlig proteiner og kreatinen i posten om et par dagers tid, så hvem vet, kanskje det er en energiboost?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag klarte jeg alle push-ups på del én, og nesten alle på del to. Merker klar forbedring på den der.

I dag var for øvrig level 1 gjennomført med glans (eh-he, med én dags pause), gru-gleder meg til å starte på lvl 2 i morgen, eller om jeg tar en dags pause, det får jeg se, nå har de iallfall sendt proteinpulveret mitt, så er jeg heldig har jeg det til i morgen.

30 day shred 10/30

Mat i dag:

Frokost/etter trening: Shake (110kcal)

Lunsj: 3 knekkebrød m skinke (130.50kcal)

Middag: Løvstek, potet, grønnsaker og bearnisesaus (700-800kcal)

Kvelds: 3 knekkebrød m skinke (130.50kcal)

Mellommåltid: gulrøtter (150kcal)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med level 1! Flott at du merker en forbedring da!

Men spiser du ikke litt lite for så mye trening? 6 knekkebrød og middag er ikke mye... 1220 kcal på en dag! Når man trener burde man vel ligge på 2000?

Det kan også være en grunn til at du ikke merker så mye vekta, kroppen tar vare på alt fordi du ikke spiser nok. Høres kanskje rart ut, men spiser du mer, "sulter" ikke kroppen seg, og noe skjer med vekta. (dårlig forklaring, var det forståelig? :P)

Håper level 2 går bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med level 1! Flott at du merker en forbedring da!

Men spiser du ikke litt lite for så mye trening? 6 knekkebrød og middag er ikke mye... 1220 kcal på en dag! Når man trener burde man vel ligge på 2000?

Det kan også være en grunn til at du ikke merker så mye vekta, kroppen tar vare på alt fordi du ikke spiser nok. Høres kanskje rart ut, men spiser du mer, "sulter" ikke kroppen seg, og noe skjer med vekta. (dårlig forklaring, var det forståelig? :P)

Håper level 2 går bra! :)

Ja, skjønte hva du mente :)

6 knekkebrød, protein shake, middag og gulrøtter :P Syns det høres greit ut jeg. Ligger nok kanskje litt lavt, 1300-1500kcal om dagen, spiser jo forskjellig. Så noen dager ligger jeg litt under, mens andre dager ligger jeg på 1600 om dagen, så kan hende det gir forbrenninga en liten boost (er jo sånn andre gjør, spiser veldig lite, for så å spise masse, så forbrenninga starter igjen, er nok langt i fra sunt). Men ikke vet jeg, føler meg mett hele dagen, så er ikke så mye mer jeg kan spise, kan jo alltids ta litt frukt, eller salat, for å få opp kcal mer også. Er jo ikke så mye trening, sånn egentlig, 25min om dagen, jaja, beste hadde vært en dagspause, men det kommer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå vil jeg tilbake på lvl 1!

Fy f**n så tungt lvl 2 var. Må ærlig innrømme at jeg ikke klarte alle øvelsene =/

Men, det kommer seg vel, håper jeg.

Nei, lvl 1 var ingenting i forhold gitt.

Tror nok jeg kommer til å bli støl og ja.

30 day shred 11/30

I går fikk jeg kun i meg ca 1150kcal, det er nok alt for lite!

Så jeg må bli flinkere på det (egentlig var det 1036, men spiste to drops og fikk den opp litt)

I dag ser det sånn ut:

Frokost/etter trening: shake (110)

Lunsj: knekkebrød (130.5)

middag: betasuppe

kvelds: knekkebrød (130.5)

Må vel få i meg no mellommåltid og av noe slag.

Lage salat kanskje.

Kjøpte meg nye joggesko i går, deilig å få prøvd de!

Også har jeg satt meg som mål å prøve 1000min trening i løpet av oktober, noe som tilsier ca 32.5min daglig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...