Gå til innhold

Skal dere ta mannens etternavn ?

Miracl3

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vet ikke ennå. Tror jeg skal ha mitt pluss hans. Synes det er koselig å ha samme etternavn når vi blir familie. Kanskje jeg får overtalt han til å ta mitt etternavn som mellomnavn. Hpe håpe. ( Siden jeg har ganske sjeldent ettternavn.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HanneB ikke innlogget

Jeg skal beholde mitt pikenavn og ta hans i tillegg - tror jeg? Det blir ganske langt 17 bokstaver. Han har sagt at han gjerne vil ta mitt etternavn som sitt mellomnavn så da.... Fortsatt god tid til å tenke på det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Jeg tror faktisk at barna setter særlig pris på at hele familien har det samme etternavnet. (Særlig datteren hans). Da jeg var liten kan jeg også huske at jeg syntes det var helt 'feil' at mamma het noe annet enn oss andre,- det var ikke så vanlig å beholde pikenavnet sitt den gangen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Skal noen bytte etternavn her i huset blir det han  :sjarmor:

den går jeg for også..!

jeg vet bare at jeg ikke skal bytte navn.. og når jeg sier det er det noen som faktisk prestere å spørre; "men hva om han har lyst til at dere skal hete det samme?"

:hoho: jeg har da ikke nektet han å bytte navn, svarer jeg :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

jeg protesterer på utgangsspørsmålet!!! :kjempesinna:

det burde vært; "skal du eller din mann bytte etternavn i forbindelse med bryllupet?"

men likestilling er vel ikke noe som har alt for høy status her inne :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, jeg har tenkt å ta hans navn. Har ikke så sterk knytning til mitt eget.. Dessuten har vi begge etternavn som slutter med "-land", og jeg syns det blir litt mye om jeg skal ha begge navnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet faktisk ikke enda...Jeg har et langt navn, og vil gjerne ha etternavnet mitt med og...Og skal jeg ta hans etternavn og, så blir det på 27 bokstaver.... :klø:

Datteren vår har begge etternavnene, så det er mulig jeg tar det jeg og...hmmm......tenke litt mer på den! :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok mitt etternavn som mellomnavn og hans etternavn som etternavn.Synes det er fint at folk kan se at man er gift også er det greit med tanke på evt. barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...