Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt en brukt iphone. Jeg testet ut funksjonene og alt så ut til å fungere bra.

Så koblet jeg den til itunes, og så der at jeg måtte installere noen oppdateringer i itunes, når oppdateringene er ferdig så får jeg beskjed om å koble til itunes, så jeg kobler fra og til. Det er da problemet dukker opp. Itunes prøver å koble til itunes store, og denne meldingen dukker opp:

"The sim card inserted in this iphone does not appear to be supported.

Only compatible SIM cards from a supported carrier may be used to activate Iphone. Please insert the SIM card that came with your phone or visit a supported carriers store to receive a replacement SIM card."

Jeg har forøvrig et chess kontantkort. Men hvorfor fungerer ikke dette? Det virker altså som om det er oppdateringene som gjorde dette. Så er det noen måte å f.eks installere en gammel verson av itunes på?

Eller har noen andre en løsning?

Dette haster litt da dette er en gave til en venn av meg, og er litt teit å gi en gave som ikke funker...

Vær så snill og hjelp meg?

Iphonen er foresten en 2g.

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Den er operatørlåst. Du må jailbreake den for å kunne bruke den i Norge, sannsynligvis var den jailbreaket fra før av, men det forsvinner når du oppdaterer. ;)

Det finnes ikke ikke-operatørlåste 2G iPhone i Norge..

Skrevet

Den var ikke operatørlåst, da kunne jeg jo ikke ha brukt den før jeg oppdaterte itunes heller.

Men uansett, etter mye fundering osv så fant jeg ut av det..

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hva var problemet da?

iPhone 2G har aldri vært i salg i Norge, og alle steder i verden ble den solgt med operatørlås, så den må jailbreakes for at den skal kunne brukes med SIM-kort.

Skrevet

Tja, er jammen ikke sikker jeg, men fant en oppskrift hvor jeg måtte installere diverse programmer og filer.. :P

Den var jailbreaket fra før..

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ja, og man jailbreaker for å fjerne operatørlås. Og "installere diverse programmer og filer" = jailbreake, altså har du gjort det på nytt. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...