Gjest AnonymBruker Skrevet 23. juli 2010 #1 Skrevet 23. juli 2010 Jeg synes det er så skrekkelig mange idioter rundt forbi for tiden at jeg trenger å rette oppmerksomheten mot det som jeg faktisk liker med mennesker. Jeg tenker ikke på enkeltpersoner, men trekk/vaner/skikker/gjøremål dere har observert hos nok mennesker til å kunne generalisere litt. Mine bidrag: Jeg synes det er veldig gøy når jenter på vors, rett før de skal ut, oppdager vertinnens sminkeskap og bare må ha 'liiiitt skimmerpudder' og 'liiitt smokey eyes'. Jeg vet ikke hvorfor, jeg bare synes det akutte engasjementet for å fikse litt ekstra på seg som alltid ender opp med at man ser ut som et juletre er ganske fornøyelig. I tillegg synes jeg det er fint at det mest ufordragelige vesen mykner opp med en gang det ser et pinnsvin i hagen (eller et annet søtt ikke-husdyr.) Dere?
Kosteskaft Skrevet 23. juli 2010 #2 Skrevet 23. juli 2010 Kommer ikke på noe selv akkurat nå, men dette har jeg også tenkt på noen ganger. *følger med*
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2010 #3 Skrevet 23. juli 2010 Jeg synes det er morsomt å observere hvordan folk forandrer seg når de drikker. Fra stive, formelle og beherskede folk på 40. Til apskrikende idioter som rølper lokalet med armene rundt hverandre og klærne i virrvar. :0) Og hvordan hunken alltid finner den blondeste dama med de største puppene. Den feite førti år gamle skilte røya henger på alle mulige offer som på sin side prøver å komme seg unna. Hvordan guttejenta prøver å få mannfolkas oppmerksomhet ved å bli en av dem. Og en god del mislykka singelkjerringer som lyser karriere ender drita sovende i et hjørne. Det obligatoriske venninneparet der den ene griner svart mascara og den andre trøster. Kjæresteparet som alltid krangler i fylla. Det er gøy å se motebildet i folk. ALLE kvinnfolk ung og gammel, går plutselig i bittesmå kjoler, sinnsykt høye sko og noe som kunne hengt på juletreet i ørene! INGEN skiller seg ut som stilig eller jævlig pen. Fordi alle er like.
Inx Skrevet 25. juli 2010 #4 Skrevet 25. juli 2010 Folk som stiller seg i kø når det er ledig ved siden av... Folk som klager over rushtiden, men har fleksibel arbeidstid. Folk som kjøper Apple produkter.
Vera Vinge Skrevet 25. juli 2010 #5 Skrevet 25. juli 2010 Skulle man ikke diskutere hva man liker med andre mennesker? Dette er da bare enda en irritasjonstråd? :klø: Greit det, altså, men ikke helt konsistent med overskriften.
Inx Skrevet 25. juli 2010 #6 Skrevet 25. juli 2010 Skulle man ikke diskutere hva man liker med andre mennesker? Dette er da bare enda en irritasjonstråd? :klø: Greit det, altså, men ikke helt konsistent med overskriften. Til mitt forsvar så liker jeg å "irritere" meg over småtteri og betydningsløse ting - jeg smiler på innsiden når jeg ser "spinning-proffer", Apple-folket, kø-elskere og fleksitid-misbrukere
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2010 #7 Skrevet 25. juli 2010 Skulle man ikke diskutere hva man liker med andre mennesker? Dette er da bare enda en irritasjonstråd? :klø: Greit det, altså, men ikke helt konsistent med overskriften. Gjest 23/7 21:08 Jo, jeg ser etterpå at innlegget mitt virker som jeg er gretten på alle disse tingene. Det er jeg IKKE. :0) Jeg digger folk på det jevne, jeg er bare utrolig fasinert over det jeg ser og setter meg selv i samme sammenhengen. Det er trygt og godt. Og gjør oss ganske like alle sammen, ingen er bedre eller verre. (Ogjeg trenger ikke føle meg som verdens styggeste teiteste ugle selv) Menneskelig er vel stikkordet.
Kamikatze Skrevet 25. juli 2010 #8 Skrevet 25. juli 2010 Liker og liker... Men, jeg synes det er artig å observere hvordan jenters frontparti skyves opp og frem, med en gang de oppdager at et mannfolk er i nærheten. Synes også det er litt morsomt å se alle menneskene som ser ut som om de har tannverk eller hodepine, fordi de snakker i mobilen, og den er så liten at det ser ut som om de bare holder handa på kinnet og klager for seg selv.
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2010 #9 Skrevet 25. juli 2010 Liker og liker... Men, jeg synes det er artig å observere hvordan jenters frontparti skyves opp og frem, med en gang de oppdager at et mannfolk er i nærheten. Synes også det er litt morsomt å se alle menneskene som ser ut som om de har tannverk eller hodepine, fordi de snakker i mobilen, og den er så liten at det ser ut som om de bare holder handa på kinnet og klager for seg selv. Du, da kan man i det minste dedusere seg frem til at de snakker i fonen. Det er verre med han som har plugg i øret, og plutselig begynner å snakke ut i lufta i fruktdisken på Rema. Mens han stabler epler i en pose...
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 25. juli 2010 #10 Skrevet 25. juli 2010 Jeg blir oppriktig glad his jeg står på den ene siden av et fotgjengerfelt (med rød/grønn mann og trykkefunksjon) og det kommer noen på andre siden, som ser på meg, og IKKE trykker på knappen fordi de skjønner at jeg har gjort det. (Men jeg blir også lynende forbanna om vedkommende trykker, og tydeligvis tror at jeg bare står der og venter..) Jeg synes også det er gøy når butikkansatte jobber et langt skift, for de har en tendens til å bli fryktelig susete. Sånn er det værtfall på nærbutikken her. "Herregud, er PLUkoden for bananer virkelig 8342? Jeg var helt sikker på at den var 8343.. Nei.. Beklager altså. Det ar vist 8243. Du skjønner, jeg har allerede vært her i sju timer, og det er to timer igjen. Uffamegen. Skal du ha pose?"
Kamikatze Skrevet 26. juli 2010 #11 Skrevet 26. juli 2010 (Men jeg blir også lynende forbanna om vedkommende trykker, og tydeligvis tror at jeg bare står der og venter..)Hei! Det er meg! Jeg innbiller meg nemlig at datastyringen til trafikklysene er så intelligent at den ser at det det er trykket på begge sider, ergo er der flere folk som skal over, og så kommer grønnmannen fortere. I verste fall, så føler jeg at når jeg trykker, så har jeg noe til felles med den som står der på den andre siden. Ellers liker jeg det "fenomenet" at folk blir mer gemyttlige når sola titter frem. Særøig når de blir tilbudt et stort ferskt rødt jordbær.
Gjest Lillen Skrevet 26. juli 2010 #12 Skrevet 26. juli 2010 Fornøyelig fenomen: damer som er såpas trygge på seg selv at de tør å være seg selv sammen med de fleste folk. Det er gjerne de som ikke er redde for å si ifra hva de vil. Gjerne sett mens de danser og har det ordentlig gøy på et utested(uten å bekymre seg for utseende). De som har det spesielle glimtet i øynene som sier at de gir f... i hva andre synes. Sterke og trygge kvinner...yay!!!!
hjertesukka Skrevet 27. juli 2010 #13 Skrevet 27. juli 2010 Liker fenomenet humor hos folk.- Men den må ikke være plump eller vulgær. Denne opplevde jeg på lørdag: En vennegjeng satt og snakket om alle de "stakkars damene" som står langs øde landeveier i det sørlige Europa. Noen av vennene mine hadde vært på ferie der, må vite. Etter at vi hadde pratet en stund om dette, sier en mann helt alvorlig: "Jeg skjønner fremdeles ikke hva disse damene solgte, jeg".
Gjest Haha Skrevet 27. juli 2010 #14 Skrevet 27. juli 2010 Jeg må si jeg flirer litt og blir litt sjarmert når jeg ser menn som er ute og sykler med sine barn og mannen er så stresset fordi han skal både passe på at poden holder seg på sykkelen, ikke sykler ut i veien, og at han sykler rett vei at han nesten selv både kjører ut i veien, velter på sykkelen og har mildt sagt null kontroll.
Gjest Bae Skrevet 27. juli 2010 #15 Skrevet 27. juli 2010 Jeg syntes det er fascinerende å se hvor mange som fremdeles går med paraplyen oppslått lenge etter at det har sluttet å regne.
Gjest AnonymBruker Skrevet 27. juli 2010 #16 Skrevet 27. juli 2010 Dette er en positiv liketråd! Om dere vil klage, lag en ny tråd! Jeg liker det når mennesker tørr å le hjertelig høyt. Jeg liker det når menn løper etter ungene sine, og storkoser seg i farsrollen. Jeg liker det når dama i butikken går inn for å selge meg et produkt som er av kvalitet og prisgunstig for meg som kunde. Jeg synes det er flott å se fremmede stoppe noen som har mistet noe, eller glemt igjen noe. Hyggelige søte gamle damer som gir en tikroner som takk for hjelpen, og søte babyer som smiler til en på bussen. Mennesker med masse selvironi og selvsikkerhet. Det er fint
Xtra_lilje Skrevet 27. juli 2010 #17 Skrevet 27. juli 2010 Jeg syns fjortisser er søte, der de er i sin mest veslevoksne alder med spider-vipper, tuppert hår og foundationmaske, og tror ingen har vært fjortis før dem. Jeg syns gamle mennesker er fantastiske når de går rundt i byen en lørdag formiddag og har pyntet seg med hatt, kåpe og veske. Jeg smelter når noen hjelper en andefamilie over veien eller bremser ned for et pinnsvin og slår på nødblinken for å vise andre bilister at her kommer en piggete liten fyr.
Gjest Prøvekandidat Skrevet 27. juli 2010 #18 Skrevet 27. juli 2010 Jeg liker småbarn som vinker og smiler til meg og som blir litt småsjenert hvis jeg vinker tilbake. Jeg liker småbarn som begynner å prate med meg om alt mulig. Jeg liker engasjerte folk, folk som blir så ivrige når de snakker om noe de brenner for selv om jeg ikke skjønner noe av det de prater om, det gjør meg glad. Jeg liker folk som er nysgjerrige på andre, som liker å bli kjent med folk selv om de kanskje ikke har noe til felles i utgangspunktet. Jeg liker folk som klarer å se det positive i andre folk, som klarer å gi andre komplipementer. Jeg liker folk som ikke tar seg selv så høytidlig, som ikke er redd for hva andre måtte synes om dem. Jeg liker kvinner og menn som åpenlyst viser at de er stolte av kjæresten sin.
Ego Skrevet 27. juli 2010 #19 Skrevet 27. juli 2010 Jeg elsker de menneskene som ler høyest av alle når de selv har falt på rumpa i en søledam. Jeg smelter fullstendig når jeg ser et gammelt ektepar som leier hverandre, eller støtter hverandre når de skal av/på bussen. Mennesker som kan ta seg tid til å beundre stjernehimmelen, eller stå lenge og se på en fugl som prøver å dra med seg en altfor stor gren for å bygge rede liker jeg også. Men det er så altfor få av dem...
cyanid Skrevet 27. juli 2010 #20 Skrevet 27. juli 2010 Mennesker som kan ta seg tid til å beundre stjernehimmelen, eller stå lenge og se på en fugl som prøver å dra med seg en altfor stor gren for å bygge rede liker jeg også. Men det er så altfor få av dem... Sist jeg satte meg i veien for å kikke på en VELDIG stjerneklar himmel, ble jeg bare tutet på ;( Så det er ikke så rart! Da tenker jeg biler ikke er så viktige i forhold til det jeg kikket på, men flytter meg nå likevel. Blir glad når jeg ser eldre par i frakk og kåpe og hatter leie på gata Når ukjente pusekatter kommer bort og vil bli venn med meg :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå