Gjest AnonymBruker Skrevet 23. juli 2010 #1 Skrevet 23. juli 2010 Jeg har en langtur med jogging i uka, dvs 10 - 12 km, bruker halvannen time på dette, dvs det går i rolig tempo..... Hvilket tempo bør jeg egentlig ligge på? For å ha god kondisjon og max utbytte? Jeg jogger et par dager til i uka, men da bare 4 km, i raskt tempo eller intervaller, helt skutt etterpå.
Supraspinatus Skrevet 23. juli 2010 #2 Skrevet 23. juli 2010 Jeg har en langtur med jogging i uka, dvs 10 - 12 km, bruker halvannen time på dette, dvs det går i rolig tempo..... Hvilket tempo bør jeg egentlig ligge på? For å ha god kondisjon og max utbytte? Jeg jogger et par dager til i uka, men da bare 4 km, i raskt tempo eller intervaller, helt skutt etterpå. På rolig langkjøring så pleier man å anbefale et sted mellom 55-70% Rolig langkjøring er langt i fra den beste måten å trene kondisjon på. Men det vet du vel kanskje siden du trener intervaller andre dager. Olympiatoppen anbefaler langintervaller for økning av oksygenopptak.
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. juli 2010 #3 Skrevet 23. juli 2010 Olympiatoppen anbefaler langintervaller Hva er det?
Supraspinatus Skrevet 24. juli 2010 #4 Skrevet 24. juli 2010 Hva er det? http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=543 Feks det. Jeg var vel kanskje litt bastant da jeg sa at olympiatoppen anbefaler det. De anbefaler blant annet det. Men veldig mye av treningen til toppidrettsutøvere i Norge er også lavintensitetstrening. Men når det gjelder å øke oksygenopptaket, så er langintervaller knallbra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå