Anjah Skrevet 23. juli 2010 #1 Skrevet 23. juli 2010 Mulig det blir et "skudd i mørket" å spørre her i et kvinneforum, men jeg prøver likevel! Saken er at jeg nettopp har byttet til et spell nytt grafikkort. Nytt Power Supply har jeg også fått. Jeg tenkte at jeg skulle teste det ut med World of Warcraft, så i innstillingene i spillet skrur jeg alt opp til ypperste og beste innstillinger. (Tror jeg, da) Bang! -Jeg får svart skjerm med en blinkende boks som sier "Check Signal Cable". Dermed får jeg ikke gjort noe mer; for jeg ser jo selvfølgelig ingen ting. Å lukke spillet er jo umulig. Jeg må altså ty til "svenskeknappen" for å komme tilbake til dektopen. Problemet dukker opp igjen hver gang jeg skal inn i WoW. Hva har jeg gjort? Kan jeg resette WoW's grafikkinstillinger uten å gå inn i spillet? Og hvorfor blir skjermen svart med den blinkende beskjeden, egentlig?
Zealuu Skrevet 23. juli 2010 #2 Skrevet 23. juli 2010 Du kan finne noen grafikkalternativer i WTF/config og dille med dem, men jeg tror du egentlig burde være mer bekymret for hvorfor kommunikasjonen mellom GPU og hovedkort avbrytes med en gang du belaster grafikkortet. Har du prøvd å kjøre noen andre spill? Selv ville jeg sjekket om alle kablene sitter som de skal, og - hvis grafikkortet er helt nytt og i tungvektsklassen - at det er en link mellom det og PSU-en. Sistnevnte har jeg prestert å glemme selv da jeg skiftet til et grafikkort med høyere effekt (og dermed høyere strømforbruk), med resultater som minner veldig om det du beskriver her.
Gjest Audiot Skrevet 23. juli 2010 #3 Skrevet 23. juli 2010 Itilegg til å gjøre som Zealuu sier, kan du oppdatere gpu driverne til de nyeste. Lastes ned fra produsentens hjemmeside
Heart Skrevet 24. juli 2010 #4 Skrevet 24. juli 2010 "Check signal cable" kan komme opp fordi grafikkortet leverer et signal med en høyere frekvens eller oppløsning enn det skjermen takler. De fleste skjermer pleier å si "out of range", men jeg har sett "check signal cable" også. Dette stemmer bra med at du nettopp har fått ny skjerm og nytt grafikkort. Du kan prøve å slette (ja, slette) skjermen i Enhetsbehandling og starte maskinen på nytt. Da skal Windows oppdage skjermen din og installere de rette skjerminnstillingene. WoW kan muligens overstyre skjerminnstillingene i Windows og insistere på å levere feil skjermoppløsning uansett. Kanskje tipsene i denne tråden vil hjelpe? Å installere driverne på nytt slik de andre har foreslått, kan også være en god idé.
Anjah Skrevet 24. juli 2010 Forfatter #5 Skrevet 24. juli 2010 Mange takk for svar og forslag, folkens! Helt knall! Du kan finne noen grafikkalternativer i WTF/config og dille med dem, men jeg tror du egentlig burde være mer bekymret for hvorfor kommunikasjonen mellom GPU og hovedkort avbrytes med en gang du belaster grafikkortet. Har du prøvd å kjøre noen andre spill?... Det viste seg å fungere å dille litt inni denne WTF-folderen! Hadde ikke prøvd noen andre spill, men regnet vel egentlig med at det måtte være noe galt jeg selv hadde gjort med instillingene i WoW. "Check signal cable" kan komme opp fordi grafikkortet leverer et signal med en høyere frekvens eller oppløsning enn det skjermen takler. De fleste skjermer pleier å si "out of range", men jeg har sett "check signal cable" også. WoW kan muligens overstyre skjerminnstillingene i Windows og insistere på å levere feil skjermoppløsning uansett. Kanskje tipsene i denne tråden vil hjelpe?... Jeg fulgte rådene i linken din, Heart, og det funket som bare rakkeren! Det viste seg at jeg hadde kjørt frekvensen opp til høyeste Hz, noe skjermen min selvfølgelig ikke taklet. Og siden WoW tydeligvis overstyrer, slik du sier, lå problemet der! -Igjen; mange takk for svar! Happy, happy, happy!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå