Gå til innhold

tyggis, kalorier...

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde vel kanskje en fjern anelse om at man ikke kunne spise ubegrenset av tyggis, men at man fikk i seg alle kaloriene pr hundre gram viste jeg ikke.

Jeg "spiser" tyggis hver dag, hubbabubba og noe sukkerfritt. Kan fint gå opp mot 100 gram pr dag.

Så har jeg nå skjønt at hubbabubba hvertfall inneholder godt over 300 kalorier pr hundre gram. En pakke er på 35 gram,spiser jeg 3 pakker blir det jo over hundre gram. Altså sikkert 400 kalorier(!!!!?) av noe jeg egentlig ikke har lyst på en gang, men spiser det i steden for å spise masse annet tull.

Men er det så ille ? Altså, greit at tyggisen veier noe, men ALT i tyggisen kan ikke være kalorier? Det er jo en slags gummi-sak, den svelger man ikke. Jeg har aldri samme tyggis i munn lenger enn et pr minutter, men det har kanskje ikke noe å si uansett?

Åh, ble litt redd her nå..tenker jeg har grunnen til at jeg ikke går like mye ned i vekt som ønsket?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hahaha. Jeg velger å tro at du bare er et troll. Du valgte vel ikke hubbabubba fordi du trodde det var sunt?!

:regn:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du bør være mer bekymret for sukkeret i tyggisen, den ødelegger tennene dine. Hubbabubba er vel full av sukker?

Sukkerfri tyggegummi inneholder ca 180 kcal per 100 gram. En pakke er vel 27 gram eller noe.

Jeg aner ikke om man får i seg alle kcal fra tyggis, men anbefaler deg likevel å kutte ned. Kan ikke se bra ut å tygge 3 pakker tyggis hver dag.

Skrevet

Skulle ikke forundre meg om dette er ekte.

Lurer på om folk har sluttet å tenke selv, hvis man spiser mye tyggis så JA da får man i seg kcalorier. Go dag mann økseskaft :gjeiper: Står det på pakken er det vel ikke vits å spørre om det på et forum?? Tygg gulerøtter i stedet!

Skrevet

Hvorfor i alle dager valgte du hubbabubba? Slo deg deg virkelig ikke at det ikke er den sunneste tyggisen du kunne velge? Tygg i vei, men velg en sukkerfri en neste gang.

Skrevet

Spiser du 100gram med sukkerfri tyggegummi i stedet vil du være så heldig at mange av de andre kcal du spiser i løpet av dagen renner ut.

Og da mener jeg bokstavelig renner ut. Pass på å ha toalett i nærheten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...