Gjest Vitaminbjørn Skrevet 23. juli 2010 #2 Skrevet 23. juli 2010 Ting de ikke vil miste sikkert. Viktige papirer, testamenter, arvegods, smykker osv
Concertina Skrevet 23. juli 2010 #3 Skrevet 23. juli 2010 For å oppbevare verdisaker og papirer utenfor huset i tilfelle brann/innbrudd? Feks så har vi alle orginale vitnemål etc i bankboksen.
Jinx82 Skrevet 23. juli 2010 #4 Skrevet 23. juli 2010 For å oppbevare verdisaker og papirer utenfor huset i tilfelle brann/innbrudd? Feks så har vi alle orginale vitnemål etc i bankboksen. Det var lurt - har også tenkt på dette, spesielt ang. vitnemål. Hva koster dette evt?
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 23. juli 2010 #5 Skrevet 23. juli 2010 For å oppbevare verdisaker og papirer utenfor huset i tilfelle brann/innbrudd? Feks så har vi alle orginale vitnemål etc i bankboksen. Men har ikke skolen man gikk på orginalen/kopi av orginalen de også, sånn i tilfelle? Evt lagra i en database?
Zealuu Skrevet 23. juli 2010 #6 Skrevet 23. juli 2010 Bankbokser eksisterer primært for å være en plotmekanisme i konspirasjonsthrillere.
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. juli 2010 #7 Skrevet 23. juli 2010 ååå. jeg troddee de oppbevarte penger der jeg. ehehehe
Inx Skrevet 23. juli 2010 #8 Skrevet 23. juli 2010 Juveler, hånd-våpen, kontanter, falske pass, kode- beskjeder, narkotika osv. Spionting
Supraspinatus Skrevet 23. juli 2010 #9 Skrevet 23. juli 2010 Som alle andre oppbevarer jeg mine andre (falske) pass der. Samt en kontantreserve i dollar, euro, rubler og litt pund. Jeg flere slike bankbokser, blant annet i Sveits. Før hadde jeg også en pistol, men den går jeg heller med på kropp til en hver tid.
I.am.me Skrevet 23. juli 2010 #10 Skrevet 23. juli 2010 Jeg har lest et sted at det er vanlig for de som driver å tjener og lagrer penger på ulovlig, mystisk vis oppevarer viktige papirer om sine utenlandske kontoer i bankboksen. :gjeiper:
Gjest navnelapp Skrevet 23. juli 2010 #11 Skrevet 23. juli 2010 På sjølvmeldinga vert formua spesifisert, har du pengar du ikkje vil betale formuesskatt for er det eit mogeleg triks å putte dei i ein bankboks.
Illuminati Skrevet 23. juli 2010 #12 Skrevet 23. juli 2010 Ja, dette er et triks for de kjempelure som ikke ønsker rente på pengene sine! Ha, ha, men de finnes sikkert. Må føles godt å snyte staten for ett par prosent formueskatt og samtidig slippe å få 3-4-5 prosent I renteinntekt.
B.A. Skrevet 23. juli 2010 #13 Skrevet 23. juli 2010 Er mer spennende på film da, men i virkeligheten tror jeg det ofte er snakk om viktige papirer, negativer til bilder, arvegods ect.
Supraspinatus Skrevet 23. juli 2010 #14 Skrevet 23. juli 2010 Er mer spennende på film da, men i virkeligheten tror jeg det ofte er snakk om viktige papirer, negativer til bilder, arvegods ect. microfilm glemte jeg. "Do yo have ze microfiilm?"
Gjest Pucifer Skrevet 23. juli 2010 #15 Skrevet 23. juli 2010 Jeg oppbevarer alle originalbildene mine i bankboks. Lagrer dem på en ekstern hardisk og har den i bankboksen.
fruBeist Skrevet 23. juli 2010 #16 Skrevet 23. juli 2010 Jeg oppbevarer alle originalbildene mine i bankboks. Lagrer dem på en ekstern hardisk og har den i bankboksen. Det skal jeg og gjøre når jeg får somla meg til det. Legge alle bilder inn på en ekstern HD (eller 3, det er MYE bilder etterhvert) og legg HD i bankboks. Har hørt historier om de som har fått alle babybildene av ungene sletta pga lynnedslag.
Gjest Pucifer Skrevet 23. juli 2010 #17 Skrevet 23. juli 2010 Da gjør du det på mandag. Dumt å være etterpåklok Vi har tusenvis av bilder av kjendiser, nyheter etc etc. Blir disse ødelagt eller borte fra PC`en så kan vi tape tusenvis av kroner i fremtiden, da dette er bilder som kan selges år etter år. Og det er bare penger. Jeg har jo også bilder av viktige hendelser i livene våre, minner for livet. Klart man har minnene i hodet også, men det er jo også gøy å kunne ha bilder av det.
Inx Skrevet 23. juli 2010 #18 Skrevet 23. juli 2010 Det skal jeg og gjøre når jeg får somla meg til det. Legge alle bilder inn på en ekstern HD (eller 3, det er MYE bilder etterhvert) og legg HD i bankboks. Har hørt historier om de som har fått alle babybildene av ungene sletta pga lynnedslag. Men bilder tar man jo ofte og det må være pes å dra til banken i åpningstiden for å hente den eksterne HD'en og legge inn bilder så ofte som en bør.
Gjest Pucifer Skrevet 23. juli 2010 #19 Skrevet 23. juli 2010 Legger de inn på minnepenn, legger det inn på HD`en, fort og greit
Gjest Pucifer Skrevet 23. juli 2010 #20 Skrevet 23. juli 2010 Og man sorterer jo ut bildene man vil ta vare på. jeg gidder ikke legge inn bilder jeg bare knipset ute i hagen, på HD`en i bankboksen. Bilder jeg har jobbet for, som jeg har fotografert og som har blitt bra, som har en verdi for meg - de legger jeg inn.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå