Gå til innhold

Fri fra jobben for å gå i jobbintervju?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Hei

En ting jeg lurer på- Får man gyldig fri fra jobben, hvis man skal i et jobbintervju? Det er så mye jeg må sette meg inn i av regler, lettere hvis andre kan fortelle meg det :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det tror jeg nok ikke, uten å kunne si det helt sikkert. De fleste jeg kjenner avspaserer eller tar ut en feriedag (uten å si hva de skal selvfølgelig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke det var snakk om nedskjæringer/permitteringer e.l. kan jeg aldri tenke meg at det er gyldig grunn for fri - og jeg hadde heller aldri villet spurt om det. Vil jo ikke at arbeidplassen skal vite at jeg søker jobb før den er i boks. Synes ikke man skal få lønn for senere å svikte sin arbeidsgiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme tenker jeg. Skal en jobb evt måtte betale vikar for at Jeg skal prøve å få jobb hos andre??

Eh, hm :oops: kanskje ikke det nei :lol: Men det kan vel være situasjoner der det ikke er noen hemmelighet at man er på utkikk etter andre jobber? Men man må kanskje ta det som avspasering... hm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, i min situasjon så er jeg vikar, derfor skal jeg søke meg videre, ingen bombe altså :lol: . Men fins det noe lovverk på dette, eller er det forskjellig fra kommune til kommune. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke sikkert, så det blir enda mer synsing. Tror ikke man har krav på fri for jobbintervju, det må nok taes ut på annen måte....

=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg husker ikke helt om jeg avspaserte eller tok fri uten lønn en dag da jeg skulle på intervju langt borte. Jeg gjorde ihvertfall arbeidsgiver oppmerksom på hva jeg skulle..Det gjorde ikke meg noe! Jeg var i et vikariat da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OM du er i et vikariet så skriver du vel timer. Hadde bare spurt på en pen måte jeg. Det gjorde jeg når jeg var vikar, ikke noe problem. Ble ønsket lykke til og greier... Ærlighet varer lengst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er det "vanlig" å gå ekstra pent kledd når en skal til legen.....

:ler:

Dixie, nei jeg skriver ikke timer, får fast lønn...men jeg har løst problemet veldig glætt.....men holder det for meg selv :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...