Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i en periode tenkt over en ting..

Hvordan mennesker tenker, og hva vi bekymrer oss og tenker over når det kommer til kropp og utseende. Har jeg for små pupper, strekkmerker, har jeg for store lår, for liten tiss, er jeg for lav, store føtter osv osv. Man kan jo fortsette ut i det uendelige med hva vi kvinner og menn bekymrer oss over. Spesielt kan det oppstå usikkerhet og frykt for at en potensiell partner skal legge merke til og ikke like våre "skavanker" ,kroppslige "feil" bekymringer.

En ting jeg har begynt å legge merke til når jeg har datet, er at jeg blir lettere tiltrukket av de som har selvironi og kan tulle litt med de kroppslige "feilene" sine.

Har snakket med venninnene mine om dette, og de er helt enige!

Jeg tror flere burde være klar over det! Kan jo umulig kun være oss som syns det?

Om man har akseptert seg selv for den man er, og kan være stolt av det, er det mye enklere for andre og akseptere det også!

Var en jeg møtte en gang, som hadde en liten vorte på lillefingeren. ( noe jeg la merke til fra DAG EN, uten å nevne noe). og hver gang jeg kom borti den fingern, så på hånda etc gjorde han alt for å skjule det! Hvorfor ikke bare kødde litt med det? Jeg syns det var så utrolig teit.

Mens en annen jeg møtte hadde litt liten str. på tissen. Og han var helt åpen og kødda med det. Han har sikkert tenkt i sine stille stunder at den kunne være litt større. Men den selvsikkerheten, og selvironien fikk meg til å bli SÅ intressert. Tenkte aldri et sekund negativt om det.

Jeg er en kvinne med forholdsvis liten størrelse på brystene mine. Men jeg elsker de!! Og jo mer jeg viser at jeg er stolt til parteren min, jo mer elsker han de og!

Strekkmerkene mine er en del av meg, og jeg har ikke en eneste gang prøvd å legge skjul på det. Dekt de med håndkle på stranden eller noe.

Er du selvsikker, og ikke skjuler ting så blir de litt mindre pene tingene, plutselig flott! Men sitter man å bekymrer seg, er redd, dekker seg til og gjemmer vekk blir det ikke akseptert.

Jeg ville bare dele det med dere:)

Noen som har tenkt over dette før, og er enige?

Er ikke det flott?? Jeg skulle ønske alle bare fikk et litt bedre selvbilde av seg selv. Glem alle modeller osv. Alle har noen skavanker. Det er slik man er. Godta deg selv, og vær stolt av ALT. Du vil se at du får positiv respons på det.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Det er jo ganske slitsomt med folk som alltid skal gjøre et poeng ut av hvor rare de er. Jeg fortrekker at alle holder kjeft om sine dysfunksjoner, så lover jeg å gjøre det samme.

Skrevet

Man er vel strengt tatt ikke selvsikker hvis man er opptatt av hvordan man ser ut/skavankene man da oppdager?

Gjest Pucifer
Skrevet

Finnes en mellomting mellom å hele tiden gjøre narr av sine egne skavanker og det å holde helt kjeft om det og være nervøs for at noen skal se det.

Jeg er kvinne, litt stor rundt magen. Går ikke rundt å skriker om det, men kan godt finne på å fleipe om det (om det passer seg)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...