Gjest AnonymBruker Skrevet 23. juli 2010 #21 Skrevet 23. juli 2010 Går det an, tror du? Har du oppskrift? Eller tuller du med meg igjen? Takk for alle særiøse svar. Det var mitt første bidrag i denne tråden. Jeg har ikke prøvd det, men det må da gå fint. I stedet for melisglasur på toppen kan du jo sikte litt fruktose eller stevia over.
Fresi Skrevet 23. juli 2010 #22 Skrevet 23. juli 2010 Noen som vet hvordan jeg kan lage sunn butterdeig? :klø: Der kommer du nok til å slite.
Gjest norah Skrevet 23. juli 2010 #23 Skrevet 23. juli 2010 (endret) for en SYK debatt. drit i napoleonskaka og lag gele av lettsaft. like ekkelt begge deler en sunn versjon av napoleonskake er: ingen napoleonskake overhodet. er derimot ganske sikker på at gulrotkake må være kjempesunt, inneholder jo mel, masse gulrot, kanel(som kjent får fart på forbrenningen), sukker(bare lukk øynene akkurat når man heller det oppi) og: den velkjente ingrediensen til debatten: ostekremen bestående av kremost naturell. naturell er sunt, og kremost= melk= sunt. min gulrotkakevariant inneholder også ananas, valnøtter og kokos - alle frukter. lag kremosten selv ved å riste melka for hånd - brenner kalorier og gir en jæskla sterk hånd som jo kan komme godt med. rene slankekuren dette her Endret 23. juli 2010 av norah 1
Djungelvrål Skrevet 23. juli 2010 #24 Skrevet 23. juli 2010 (endret) TS igjen her. Så mange svar! Men jeg trodde virkelig ikke at Napoleonskaker var så gale. Det er jo liksom nesten ikke kake der, bare den kremen? Og jeg tenkte ikke på at det er så stor forskjell på krem og melk og sånn, den er liksom sånn melkete da? :klø: Og de kjeksene er liksom tørre, og ikke fettete eller noe? Trodde egentli det var den melisen som var verst jeg kanskje. Jaja. Men gulerot vil jeg ikke ha til lunsj, det er jo ikke så veldig godt til dessert. :gjeiper: Herregud hvor gammel er du? 10? Hatt kostlære på skolen? "ikke så stor forskjell på krem og melk å sånn" neida bare noen hundre kcalorier forskjell! Endret 24. juli 2010 av Vinnie
ashera Skrevet 24. juli 2010 #25 Skrevet 24. juli 2010 min gulrotkakevariant inneholder også ananas, valnøtter og kokos - alle frukter. Hø hø, siden dette er en kveruleringstråd, når ble kokosnøtter frukt? Ellers laget man faktisk krem av skummet melk tilsatt litt mel og melk under krigen. En slags pisket mager hvitsaus. TS kan jo smække slikt inn i et par flatbrød og se om det er noe godt. Krisekrem: 4 dl skummet melk 2 ss sukker 1 ss hvetemel 1 dl melk Kok opp sukker og melk. Lag jevning av mel og melk og hell det i kjelen mens du rører godt. Kok opp. Avkjøl helt og pisk kremen stiv. Kan også brukes til fromasj. Tilsett da 6 plater oppløst gelatin og litt syltetøy.
Furstina Skrevet 24. juli 2010 #26 Skrevet 24. juli 2010 Tråden er ryddet iht KGs regler. Furstina, mod
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå