Gå til innhold

Flere hunder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt på en ting. Vi har en hund nå, men etterhvert så skal vi flytte litt mer "på landet" og ønsker etterhvert å ha flere hunder. Er det noe man bør tenke på før man skaffer seg hund nummer 2? da tenker jeg i forhold til den første hunden, ikke ting den trenger osv. :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Pucifer
Skrevet

Det eneste jeg vil si, er å ha alenetid med hver hund. Altså, ikke trene de samtidig hver gang, ikke alltid gå tur med dem samtidig - men ta de ut hver for seg. De trenger det, så de ikke BARE lærer av hverandre.

I tillegg så må du huske på at det ikke er lov til å ha flere enn 4 hunder i mange byer dersom du vil ha flere enn 2 :)

Skrevet

Ja det høres fornuftig ut. Hunden vi har i dag trener vi agility og søk med, og min kommende mann ønsker seg litt å ha en som kan drive litt med lydighet også :)

men jeg visste faktisk ikke at det var en grense (ikke at jeg tror jeg kommer til å ha 4 da) :fnise:

Skrevet

I tillegg så må du huske på at det ikke er lov til å ha flere enn 4 hunder i mange byer dersom du vil ha flere enn 2 :)

Kan du gi noe referanse til hvor du har funnet denne loven?

Gjest Pucifer
Skrevet

Usj, da må jeg lete litt.

Vet iallefall at det ble forbudt her hvor jeg bor, men det gjelder ikke alle byer vet jeg.

Skrevet

Dette hørtes veldig utrolig ut.

Jeg venter gjerne jeg

Skrevet

Fant dette da jeg gjorde et søk på google:

§ 12. Antall hunder i en husholdning eller på en eiendom

For å vareta folks og dyrs sikkerhet og ro og orden kan kommunen i forskrift sette vilkår for å holde mer enn et bestemt antall voksne hunder i en husholdning eller på en eiendom.

Fant på denne siden. Så det er nok riktig at komunen kan bestemme dette.

Skrevet

Signerer det som er sagt om å huske alenetid med hver hund; det er spesielt viktig at yngstemann lærer seg å takle alt mulig uten støtte fra den voksne. Dvs miljøtrening, sosialisering og ikke minst bør den lille lære seg å være alene hjemme uten den eldste også.

Og så må dere tenker over hvilket kjønn dere vil ha; om dere vil ha en av hver eller to av samme. Fordeler og ulemper med begge deler :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...