Gjest mika Skrevet 23. juli 2010 #1 Skrevet 23. juli 2010 Og fant dette på "sendte meldinger": 2 g. Har cash. Har ikke fått snakket med han enda, måtte tenke litt først. Hva kan kjøpes i gram og betales i cash? Bare for å presisere; jeg ville aldri tittet på telefonen hans dersom jeg ikke hadde hatt mistanke til noe. Hva ville dere gjort? det trenger jo ikke være noe i det hele tatt?
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2010 #3 Skrevet 23. juli 2010 (endret) Og fant dette på "sendte meldinger": 2 g. Har cash. Har ikke fått snakket med han enda, måtte tenke litt først. Hva kan kjøpes i gram og betales i cash? Bare for å presisere; jeg ville aldri tittet på telefonen hans dersom jeg ikke hadde hatt mistanke til noe. Hva ville dere gjort? det trenger jo ikke være noe i det hele tatt? Jeg ville meldt ham til politiet, sagt fra til alle i nabolaget, familien hans, skrevet det på facebook, og satt annonse i avisa. Innlegget er endret Bond, mod Endret 23. juli 2010 av Bond
annemette Skrevet 23. juli 2010 #4 Skrevet 23. juli 2010 Hva har du mistanke om da? (siden du sjekket telefonen hans) Bruker kan narkotika, som du vet om? Mest sannsynlig snakk om hasj tipper jeg..
marylinm Skrevet 23. juli 2010 #5 Skrevet 23. juli 2010 2 g er ikke mye hasj. og det er jo ett billig stoff.. kanskje han bruker sterke stoffer? som koster mer cash? jeg hadde trodd at det var noe ja, hvis jeg så en slik sms.
Gjest Vitaminbjørn Skrevet 23. juli 2010 #6 Skrevet 23. juli 2010 Mye som kan handles i gram. Men hvorfor snoker du på mobilen hans? Fy!
Gjest TS Skrevet 23. juli 2010 #7 Skrevet 23. juli 2010 Mye som kan handles i gram. Men hvorfor snoker du på mobilen hans? Fy! Ja hva da? Gull liksom? Fordi jeg lurer på om han driver med noe snusk.
Puzifina Skrevet 23. juli 2010 #8 Skrevet 23. juli 2010 Jeg ville også trodd det var hasj det var snakk om! Hvordan fikk du misstankene? har han kommet ruset hjem? Hatt store pupiller eller luktet furunål aktig??
O'hara Skrevet 23. juli 2010 #9 Skrevet 23. juli 2010 Som andre sier her, mye som kan handles i gram, hasj, kokain, heroin... Det trenger ikke være noe slikt, men om du har mistanker.. Tja.. Hva jeg ville gjort? Aner ikke? Kanskje konfrontert han? Funnet ut hvem det var som hadde nummeret han sendte sms'en til? Tror kanskje jeg hadde spurt. Håper det ikke er noe ille. Lykke til! (Og ja, jeg er enig, snoking i telefoner/andre private ting er ikke akseptabelt, men jeg ville nok også ha gjort det om jeg var urolig...)
Gjest annemor30 Skrevet 23. juli 2010 #10 Skrevet 23. juli 2010 Be om en forklaring og SÅ kan du fortelle KG det, så kommer det nok mye "gode" råd*ler* Neida, håper det ikke er så ille som det virker assa;-)
Gjest TS Skrevet 23. juli 2010 #11 Skrevet 23. juli 2010 Jeg ville også trodd det var hasj det var snakk om! Hvordan fikk du misstankene? har han kommet ruset hjem? Hatt store pupiller eller luktet furunål aktig?? Nei det er vel heller det at han ikke kommer hjem. Har sett tilfeldigvis at han har hatt mye penger i lommeboka, og plutselig er de borte. Blitt MYE tynnere i det siste. Sier han har vært på jobb når jeg vet han ikke var det, og når jeg spør hvor han har vært husker han ikke.
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2010 #12 Skrevet 23. juli 2010 Koka tenker jeg. Spør ham. Kommer ikke utenom det.
Gjest minnie Skrevet 23. juli 2010 #13 Skrevet 23. juli 2010 Be om en forklaring og SÅ kan du fortelle KG det, så kommer det nok mye "gode" råd*ler* Neida, håper det ikke er så ille som det virker assa;-) Hvis du ikke har noe å bidra med kan du la være å svare. Hun spør jo om hva andre ville ha gjort i samme situasjon. Jeg ville ha spurt han rett ut. Gjør det når han ikke er forberedt og tving han til å fortelle sannheten. Han kommer garantert til å bli flinkere til å slette ting han ikke vil du skal se. Vær også forberedt på å bli skjelt ut for snokingen.
Gjest annemor30 Skrevet 23. juli 2010 #14 Skrevet 23. juli 2010 Nei det er vel heller det at han ikke kommer hjem. Har sett tilfeldigvis at han har hatt mye penger i lommeboka, og plutselig er de borte. Blitt MYE tynnere i det siste. Sier han har vært på jobb når jeg vet han ikke var det, og når jeg spør hvor han har vært husker han ikke. oi da.. Virker vel som det er noe som ikke er helt på skinner her.. Jeg ville nok.. ja, dratt fra han.. Har dere barn sammen? vært sammen lenge? gift?? Er det stoff misbruk så skygg banen kjapt!
Gjest annemor30 Skrevet 23. juli 2010 #15 Skrevet 23. juli 2010 Hvis du ikke har noe å bidra med kan du la være å svare. Hun spør jo om hva andre ville ha gjort i samme situasjon. Jeg ville ha spurt han rett ut. Gjør det når han ikke er forberedt og tving han til å fortelle sannheten. Han kommer garantert til å bli flinkere til å slette ting han ikke vil du skal se. Vær også forberedt på å bli skjelt ut for snokingen. Du kunne jo lest hele kommentaren min da:-) Så hadde fort skjønt at det var en spøk!!
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. juli 2010 #16 Skrevet 23. juli 2010 Du kunne jo lest hele kommentaren min da:-) Så hadde fort skjønt at det var en spøk!! En spøk har ingenting i denne tråden å gjøre. Har du ikke noe å BIDRA med så trenger du ikke å skrive noe. Dritkjedelig å spørre om råd her, blir glad når man får svar, og ser at det bare er noen som spøker og er festlige som har svart. Jeg ville snakket med mannen istedet for å snoke på mobilen!
O'hara Skrevet 23. juli 2010 #17 Skrevet 23. juli 2010 Nei det er vel heller det at han ikke kommer hjem. Har sett tilfeldigvis at han har hatt mye penger i lommeboka, og plutselig er de borte. Blitt MYE tynnere i det siste. Sier han har vært på jobb når jeg vet han ikke var det, og når jeg spør hvor han har vært husker han ikke. Høres mistenkelig ut, og typisk rusrelatert. Mulig det ikke er det, det er det vanskelig å si for sikkert. Men, jeg hadde tatt kontakt med f.eks Rustelefonen, eller noen andre organisasjoner som holder på med slikt. Snakket med de og fått råd og hjelp fra de som har kan/har vært utfor slike problemer tidligere. Jeg ville også ha snakket med mannen, men kanskje først ha snakket med noen med erfaring. OM det er et alvorlig rusproblem, så er de eksperter på løgn og om du ikke har noen kunnskap i det du spør om, så kan du fort bli stående med skjegget i postkassa. Det er greit å på en måte ha gått gjennom en, eller flere, samtaler før du går inn i en slik prat. Still forberedt. Masse lykke til!!
Gjest Vitaminbjørn Skrevet 23. juli 2010 #18 Skrevet 23. juli 2010 Hvis han detter mye ned i vekt, og han betaler masse penger for rundt 5 gram med noe er det nok ikke hasj.....ikke gull heller nei =p Men det rettferdiggjør ikke at du sniker på hans mobil.
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2010 #19 Skrevet 23. juli 2010 Nei det er vel heller det at han ikke kommer hjem. Har sett tilfeldigvis at han har hatt mye penger i lommeboka, og plutselig er de borte. Blitt MYE tynnere i det siste. Sier han har vært på jobb når jeg vet han ikke var det, og når jeg spør hvor han har vært husker han ikke. Høres ikke ut som "hasj", spesielt dette med at han blir mye tynnere. For et par gram hasj holder det med noen hundringser, så han trenger ikke å ha masse penger i lommeboken for vanlig bruk. Synes også det virkelig mistenkelig at han skriver "har cash". Det er selvsagt ved slike transaksjoner, så det kan bety at han kjøper på krita.
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2010 #20 Skrevet 23. juli 2010 Hvis han detter mye ned i vekt, og han betaler masse penger for rundt 5 gram med noe er det nok ikke hasj.....ikke gull heller nei =p Men det rettferdiggjør ikke at du sniker på hans mobil. Det får vel være måte på hvor privat mobilen skal være. Når noen går dramatisk ned i vekt. Bruker store pengesummer uten at man vet hvor de forsvinner. Lyver om å ha vært på jobb, og ikke husker hvor man har vært, så er man en dårlig partner om man ikke snoker litt. Hvis dette er noe tyngre enn hasj kan jo både hans liv og hennes på sikt bli ødelagt. Man kan fint ha et normalisert forhold til de fleste typer narkotika. Men vekttap, unnasluntring, løgner og kjøp på krita innebærer som oftest at man har et problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå