Gå til innhold

Telefontid i disse mobiltider...

Fremhevede innlegg

Gjest virvelvind
Skrevet

Samme her! Jeg har også en tendens til å ha den på lydløs hele dagen. Deilig!

Ja det gjør jeg også, av og til slår jeg også av vibrasjonen. Jeg vet at mange i omgangskretsen min synes det er ganske frustrerende, men det ser ut til at de har lært seg å leve med det :fnise:

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

har ingen regler om når folk skal ringe jeg. for jeg beit at venna mine kun ringer i tilfelder de trenger meg og da kommer jeg. samme er med de. har skjedd at jeg måtte ringe bestevennen min mitt på natten forde jeg hadde en heftig krangel med en alkolosert fam medlem ,så jeg måtte sove hos hun..

Gjest AnonymBruker
Skrevet

alkholisert skulle det stå.

Gjest strykebrett
Skrevet

Jeg ringer aldri folk etter klokken 22, og jeg er heller ikke plaget med at andre ringer meg sent. I jobbsammenheng holder jeg meg til vanlig kontortid 0800-1600. Kankskje jeg bare er heldig og har veldig godt oppdratte bekjente :)

Skrevet

Jeg kan finne på å ringe venninner ganske sent, og de ringer meg. Men nå er det noe vi nære venninnene bare gjør, og det er greit for alle er "med" på det:) På litt fjernere venner har jeg satt "telefongrensen" kl. 22, evt. sende melding og høre om de er våkne, og får jeg ikke svar så ringer jeg selvsagt ikke :gjeiper:

Det er utrolig irriterende når folk ringer veldig sent uten grunn, derfor står mobilen min på lydløs om nettene.

Skrevet

Var da ikke måte på sutring. Vær glad noen ringer dere i det hele tatt så småsure og leie dere er av venenen deres! Hva koster det egentlig dere å ta telefonen og si hallo og være hyggelige med folk?!?

Gjest virvelvind
Skrevet

Var da ikke måte på sutring. Vær glad noen ringer dere i det hele tatt så småsure og leie dere er av venenen deres! Hva koster det egentlig dere å ta telefonen og si hallo og være hyggelige med folk?!?

Så lenge det ikke koster meg nattesøvnen så er det helt i orden.

Skrevet

Sjefen min kan fort finne på å ringe kl 2-3 om natten.

Eh... hvorfor det?

Skulle jeg være glad for at folk hadde vært hensynsløse og ringt kl 2-3 om natta for å preike? Nei, vet du hva! Jeg er ikke så desperat at jeg finner meg i alt for å beholde vennene mine. Heldigvis har jeg normale venner som ringer til normale tider på døgnet!

Gjest gjestdeluxe
Skrevet

Nå i sommer har det ikke gått en eneste natt uten at noen har ringt meg.

Hver morgen når jeg sjekker mobilen, ligger det x antall "ubesvarte anrop" på telefonen.

Den står på lydløs, og det plager meg derfor ikke at de ringer, men jeg kan ikke fri meg fra å tenke: "hva er så viktig at de må ringe midt på natten for å fortelle om det?"

Finnes det ikke noe som heter telefonskikk lenger?

Telefonskikk går inn under normal høflighet og "folkeskikk".

Jeg synes det høres bare rart ut at folk ringer deg om natten, det er jo nokså frekt (så fremt det ikke er fare/sykdom/nød).

Jeg styrer telefonen ved at jeg kun svarer om det passer, og heller ringer tilbake igjen om jeg ikke svarte.

Gjest Vitaminbjørn
Skrevet

Eh... hvorfor det?

Får å spørre når jeg evt kan jobbe.

La oss si han ringer kl 2 om natten en Søndag, for å høre om jeg kan ta en vakt på en Torsdag.

Hadde det vært krise at jeg måtte åpne butikken på morgenen for eksempel..så kunne det, under tvil, vært ok. men det har aldri skjedd.

Gjest Blondie65
Skrevet

Midt på natten? Når det verken brenner eller er behov for akutthjelp?

Heldigvis har jeg venner/slekt som forstår dette. Dvs. at mellom kl 22 og 10 er det nattero og at det faktisk går an å sende en SMS før man ringer for ren koseprat for å høre om det passer.

Skrevet

Ja det gjør jeg også, av og til slår jeg også av vibrasjonen. Jeg vet at mange i omgangskretsen min synes det er ganske frustrerende, men det ser ut til at de har lært seg å leve med det :fnise:

Jeg har den på helt lydløs i alle fall halve dagen, jeg. Så da får folk faktisk sende en melding eller ringe senere. Jeg tillater meg å være utilgjengelig. Når det gjelder telefonskikk, er jeg faktisk ganske irritert over de som mener vibrering er lydløs, og derfor har vibrering på om natta, på lesesalen osv. Det er ikke lydløst når telefonen sier BZZZZZSSJUUUUURRRT i bordplata. Eller bzzzzssjuuurt i lomma.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...