Gjest AnonymBruker Skrevet 23. juli 2010 #1 Skrevet 23. juli 2010 Vi skal jo lage kirkeheftene selv, og har satt opp en liten "innholdsliste". Er dette i orden? Eller skal man ha med noe mere? Skal det stå preludium eller inngangsmarsj? Og hva brukte dere som inngang og utgangsmarsj? Og hvilke salmer? Takk for hjelpen! Preludium Salme Skriftlesning Solosang Preken Ekteskapsinngåelse Overrekkelse av ringer Forbønn Solosang Salme Velsignelse Utgang
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. juli 2010 #2 Skrevet 23. juli 2010 Her finner du et eksempel på kirkeprogram, hvordan det "skal" være: http://www.kongsvinger.kirken.no/index.php?go=artikkel&kat=6&id=62
Solstrålejenta Skrevet 23. juli 2010 #3 Skrevet 23. juli 2010 Ser jo veldig greit ut slik du har satt opp, eneste som kanskje mangler er inngangsord? Vi skrev salmene helt ut i kirkeheftet. Det er en fordel så man slipper salmebøker. Ellers satt vi opp navn på musikalske innslag og solosang. Husker ikke helt hva vi skrev ang. inngang og utgangsmarsj, men vi hadde iallefall Canon in D inn og Concerning Hobbits ut. Ellers skrev vi litt informasjon på baksiden av kirkeprogrammet som navn på prest, organist, musikere og solist. Forøvrig måtte vi sende over kirkeprogrammet til presten for godkjenning før vi trykket det...
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. juli 2010 #5 Skrevet 23. juli 2010 Men man skal ha inngangsord før salme. Det er litt viktig at dere får det i rett rekkefølge, for det er relativt strenge regler for hvordan en gudstjeneste skal foregå. Linken som ligger lenger opp er en god oversikt, så bruke den, så slipper dere å risikere at dere må endre kirkeprogrammene etter de er trykket.
Endelig Skrevet 23. juli 2010 #6 Skrevet 23. juli 2010 Vårt kirkeprogram er slik: Inngang: brudemasj fra lohengrin Inngangsord salme: Å leva det er å elska Skriftlesning Solosang Tale Ekteskapsinngåelse og forbønn Salme: kjærlighet fra gud Velsignelse Utgang: Brudemarsj fra telemark
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. juli 2010 #7 Skrevet 23. juli 2010 Halloen! Takk for svar! Ok, så da kutter vi ut Preludium og skriver inngang i steden! Blir nok; "Å leva det er å elska" og "Kjærlighet fra Gud" her også Er jo mye å velge i når det gjelder inngang, men er Mendelssohn: "En midtsommernattdrøm" mest brukt? Eller er det "Here comes the Bride" ?! Jeg syns jo de er veldig like, men Mendelssohn er litt mer røff på en måte? Hm.... Mye å velge i her altså! Super link! Takk for det
Clebra Skrevet 24. juli 2010 #8 Skrevet 24. juli 2010 Vi fikk en mal på mail av presten. Veldig greit. Her hadde han skrevet all info og navn osv vi trengte - så har vi ført denne malen videre på eget kirkeprogram. Kan sikkert høre med deres prest? Vi fikk all info også på prestesamtalen, som i seg selv varte nesten 3 timer... så jeg tror vi er godt informerte om det meste:)
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. juli 2010 #9 Skrevet 25. juli 2010 Ja vi har en litt orginal prest, men jeg liker han godt! Varte samtalen i 3 timer?!! :D Vi skal ha den 14 dager før vielsen. Hva syns dere er best: 1) Velkommen til vielse Navn og Navn 2) Velkommen til vielse av Navn og navn 3) Velkommen til navn og navn sin vielse Har skrevet ned det meste nå, mangler en sang til solosanger. Første sang er Gabriellas Sang, den er nydelig. Takk for hjelpen!
Jade Skrevet 26. juli 2010 #10 Skrevet 26. juli 2010 (endret) Vi fikk hjelp av presten til innholdet i kirkeprogrammet. Han hadde skrevet opp "programmet", og så fikk vi kopi av salmene vi valgte slik at vi kunne skrive de av. Er ikke sikker, men tror jeg likte alternativ 3 best. Endret 26. juli 2010 av Jade
Gjest Pippelipp Skrevet 27. juli 2010 #11 Skrevet 27. juli 2010 Vi hadde bare navnene våre pluss datoen pluss en kjempesøt tegning av en musebrud på forsiden. Jeg synes det holdt jeg og så ble de ønsket velkommen muntlig
Gjest Pippelipp Skrevet 27. juli 2010 #12 Skrevet 27. juli 2010 (endret) Trippelpost, hælledussen. Endret 27. juli 2010 av Pippelipp
Gjest Pippelipp Skrevet 27. juli 2010 #13 Skrevet 27. juli 2010 (endret) Sorry. Endret 27. juli 2010 av Pippelipp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå