Gjest AnonymBruker Skrevet 23. juli 2010 #1 Skrevet 23. juli 2010 Hei! Jeg skal flytte inn i en leilighet der det ikke er telefonlinje eller internett fra før. Trenger ikke telefon, men internett MÅ jeg ha pga av studier. Hva vil det koste å installere internett og ha dette per måned sånn ca? Jeg vet jo at de forskjellige leverandørene har ulik pris, men alle de forskjellige begrepene forvirrer meg. Også lurer på hvor raskt internett jeg trenger? Jeg laster ned musikk, film, ser litt serier på web-tv, chatter og bruker facebook/nettbank/surfer. På forhånd tusen takk!
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. juli 2010 #2 Skrevet 23. juli 2010 Sjekk www.telepriser.no Prisen vil avhenge av så mye, bl.a. type bredbånd, leverandør osv. Skal du ha fiber krever det opplegg til huset, og dette kan koste en god del hvis det ikke finnes noe fra før osv osv osv. Sjekk også at du ikke velger en leverandør med begrensninger. Kjipt å få linja strupet fordi du har lastet ned for mye.
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. juli 2010 #3 Skrevet 23. juli 2010 Fiber? Hva er forskjellen på det og "vanlig" da?
charlott Skrevet 23. juli 2010 #4 Skrevet 23. juli 2010 Er det kabel-tv der? I så fall kan du kanskje få internett gjennom kabel-tv-selskapet. (Evt mobilt bredbånd, men det egner seg dårlig hvis du laster nede mye film/musikk etc)
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. juli 2010 #5 Skrevet 23. juli 2010 Nei, det er ikke kabel der. Kun riks-tv, men jeg forsto det slik ta jeg må kjøpe en eller annen boks. Kan dette kombineres med internett?
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. juli 2010 #6 Skrevet 25. juli 2010 Kan dessverre ikke hjelpe deg men lurer på hva slags boks man trenger til riks tv
Kenneth199 Skrevet 25. juli 2010 #7 Skrevet 25. juli 2010 Her kan du lese om hva du trenger til rikstv. http://www.rikstv.no/ Det er vanskelig å si hva du trenger for å koble deg til internett. Det letteste er å ta kontakt med de aktuelle selskapene og høre om det ligger klart på tomten til deg. Nå vet jeg ikke hvor du bor, men i Stavanger regionen er det stort sett Get, lyse, telenor det går i. For en hastighet på 5000/1000 kb in/ut hos Get koster det rundt 300kr måneden. Undersøk om du må ha tv gjennom Get for å ha internett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå