Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest blomst
Skrevet

Typen min klarer plutselig ikke å lytte lenger og det er vanskelig å få han til å ha en samtale om alt og ingenting slik som vi gjorde før.

jeg var første dag i ny jobb idag, og han ble sliten av tanken på å matte sette av 10 minutter å høre omm hvordan det var. Han gjør ting for å unngå å prate, spiser ved tven , istedenfor sammen ved bordet, sitter på pcen, snakker i tlf osv.

sier absolutt ikke at man må prate hele dagen, men jeg er en jente som liker å prate om hvordan hverandre har det, og hva vi tenker på. og han var også alltid sånn, men ikke nå lenger.

han himler med øynene, ser ut som han har lyst til å sovne med en gang jeg prater.

Jeg prater ikke bare om meg selv, er interessert i hvordan hans første dag på jobben er, og jeg sitter ikke å prater om hva slags sko hun jenta på butikken gikk med. prater bare om generelle ting. Nå sies det at begge to liker sefølgelig aller best å prate om seg selv, og noen ganger så kan han gjerne prate når han har noe å si, men det blir ofte kjipt for han når jeg skal begynne å si noe.

Vi hadde en kjempe god kommunikasjon og nå skjønner jeg ikke hvor den har blitt av

Noen som har noe råd/kjenner seg igjen ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner meg igjen veldig godt, bortsett fra at det var meg som var slik.

OG i mitt tilfelle var fordi jeg var, for å si det sånn, "skita lei."

Jeg syns hele forholdet hadde blitt så utrolig kjedelig. Og det ble bare verre og verre komunikasjon. Hver gang kjæresten min prøvde å dele litt av fortvilelsen med meg ,ble jeg bare oppgitt, "uffa" meg, og prøvde å unngå ham.

Jeg prøvde hele tiden å oppsøke det som var morsomt. Være med venner, dra på cafe, på byn, shoppe etc, snakke i tlf. Alt for å unngå han.

Føler du at det kan stemme? At han kanskje kan ha gått litt lei, og at dere har kommet i en litt kjedelig hverdagsrutine? Kanskje dere trenger å "sprite" opp forholdet litt? Få tilbake gnisten.

Iallefall, hvis det er slik det er...

Så syns jeg at den verste løsningen er å "snakke med han om det." For det har han jo rimelig greit gitt inntrykk for at han ikke gidder.. Karer hater mas, kjas og alvorlig snakk.

Du burde kanskje minne han på hvor flott du faktisk er. For opp i alt av hverdagens mas og bekymringer kan det hende han glemmer det. Jeg husker jeg alltid tenkte; aaah, hvorfor fikser han seg ikke?

Se bra ut:D

Ikke gå rundt og furt. Men vær glad! Det er vel det du vil han skal tenke på? Hvor blid og god du er. (selvom jeg godt skjønner din frustrasjon.)

Gjør deg selv litt intressant. Kanskje være litt mystisk. Gjør ting litt "hemmelig." Finn på ting med venner og vis at du er uavhengig av han. Ha det gøy. Gjør ting som får han til å undre litt og bli intressert.

Jeg sier ikke at du skal flørte rundt med noen andre, men ofte hvis man han gått litt lei, hjelper det faktisk å se at en annen er intressert i parteren din og finner den tiltrekkende.

Det er viktig å bryte de samme gamle hverdagsrutinene.

Etterhvert går det ann å gjøre ting du aldri har gjort før med kjæresten din.

Om han f.eks sitter å spiller playstation ( om han er en unge i en manns kropp som de fleste menn) eller ser på tv kan du jo sette deg ned på gulvet foran han og stryke han på lårene og kose litt med han. Kanskje det utvikler seg til noe mer.

Menn elsker slike overraskelser. Å bare gjøre litt slike spontane seksuelle ting når han minst forventer det kommer til å sjokkere han. På en veldig positiv måte.

MEN viktig at du venter litt med den biten da. (ellers kanskje han tenker at du bare gjør det fordi du gjør aaaalt for at han skal snakke med deg og få opp gnisten).

Gjest typish
Skrevet

jeg ser ikke poenget med et forhold uten kommunikasjon.. trodde det var hele poenget jeg? snakke sammen om ting som interesserer seg, hvordan ting er, hva som skjer fortiden, diskutere... må jo være fryktelig kjedelig for han å sitte å stirre i lufta uten å åpne kjeften? sorry, men kommunikasjon er viktig og jeg kunne aldri holdt meg til en som ikke ville høre på meg, noen ganger er det så innmari deilig å bare legge frem noe man ikke orker å holde inni seg:) har ikke no annet råd enn at du må sifra til han, hvis han orker å høre;o

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Her har det jo vært en markant endring. Fra kommunikasjon til lite. Noe har forårsaket dette.

Syntes Unicorn me hadde mye fornuftig å si.

Skrevet

Kjenner meg veeeeeldig igjen, bortsett fra at her har det vært sånn hele tiden. Min mann er egentlig ganske lat og "giddasløs", og det verste er at dataen konsumerer det meste av oppmerksomheten hans. En stund hadde vi en ganske bra pillow talk, men nå er det sånn at han sovner umiddelbart.

Det som forundrer meg er at det har blitt verre etter at jeg ble gravid og stesønnen min kom for å ha sommerferie her. Jeg trøster meg med at det er fordi han har mye annet å tenke på (ang. sønnen sin, det nye barnet og slikt...), men jeg tror samtidig at jeg har laget unnskyldninger på hans vegne i 4 år allerede.

Det er uaktuelt for meg å gå nå som barnet mitt er involvert i dette, så jeg får gjøre det beste ut av det og håpe at det blir bedre når hverdagen kommer og jeg har annet å fokusere på. (Har 2 mnd sommerferie og begynner å bli ganske rastløs - særlig med en slik "silent treatment".)

Lykke til, TS, håper du kan få kommunikasjonen i gang igjen. Her er jeg mer på det nivået at jeg biter med i tunga for å ikke kritisere og spy ut den gifta som ligger klar på tungen. For man blir provosert av å bli avvist... også avvist mentalt.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Noen som har noe råd/kjenner seg igjen ?

Hold kjeft i tre timer etter at han har kommethjem fra jobb. Så er hodet hans klart til å motta informasjon igjen. Alt før det er utidig mas.

Skrevet

Hold kjeft i tre timer etter at han har kommethjem fra jobb. Så er hodet hans klart til å motta informasjon igjen. Alt før det er utidig mas.

Hehe!! Tror faktisk dette er et godt råd! Vi jenter må nok lære seg at gutter og jenter er forskjellige.

Les Menn er fra mars og kvinner er fra Venus.

Gjerne sammen.

Det er en utrolig morsom bok. Der står det bl.annet at mannen vil dette ned i en stol når kan kommer hjem og bare glemme den fæle dagen, mens kvinnen vil snakke snakke snakke snakke snakke snakke snakke snakke snakke snakke snakke..... :skratte:

Gjest brutal_mann
Skrevet

Vet du Krill, det er nærmere sannheten enn hva du aner. Når en mann kommer hjem fra jobb har han behov for alenetid og orker ikke å lytte til hennes mas. Akkurat dette avviket mellommenn og kvinner tror jeg nok kvinner bør lære seg å vente. Drit heller i å se frustrerte kjærringer og lets føkk in pærædaise håtell, skru av tv, legg dere tidlig og bruk tiden på prat og fysisk kontakt.

Skrevet

Hmmm...så siden mannen synes det er plagsomt med prating, så skal vi kvinner holde munn? Synes vel det blir litt entydig... hva med å gi litt fra begge sider? Akkurat som at kvinnene må leve med ting ved sine menn de ikke liker (eller forstår), foreslår jeg, "brutal_mann", at dere gjør det samme ;)

Gjest brutal_mann
Skrevet

Hmmm...så siden mannen synes det er plagsomt med prating, så skal vi kvinner holde munn? Synes vel det blir litt entydig... hva med å gi litt fra begge sider? Akkurat som at kvinnene må leve med ting ved sine menn de ikke liker (eller forstår), foreslår jeg, "brutal_mann", at dere gjør det samme ;)

dere skal holde munn i tre timer etter at han har kommet fra jobb. Etter normalt tre timer er hodet hans klart for prat. Og som nevnt, skru av tv og ta prat i sengen. Det er MYE vi menn har endret på for å tekkes kvinner. Når skal kvinner være villige til å komme menn i møte?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

dere skal holde munn i tre timer etter at han har kommet fra jobb. Etter normalt tre timer er hodet hans klart for prat. Og som nevnt, skru av tv og ta prat i sengen. Det er MYE vi menn har endret på for å tekkes kvinner. Når skal kvinner være villige til å komme menn i møte?

Dette skulle noen fortalt meg før ... skal prøve det i mitt neste forhold. Mener du virkelig at om man lar mannen være i fred noen timer etter jobb, så kan vi prate ivei etterpå?

Er det viktig for mannen å ha fysisk kontakt når han prater med dama si, og at alle elektroniske apparat er slått av?

Jeg gjør hva som helst, så lenge forholdet kan fungere :)

Skrevet

Jeg tror absolutt at du har et poeng BM! Mange kvinner er verbalt sterke i betydningen "flink til å sette ord på...etc" - men det betyr ikke nødvendigvis at man er en god kommunikasjonspartner. Jeg er selv en verbalt sterk kvinne, og det tok meg noen år å se at jeg lett overkjørte mannen min med mine ordstrømmer - uten å sjekke om han faktisk var interessert og lyttende. Og - hvor lyttende var jeg selv? Pillow talk er en "gave"!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Vet du Krill, det er nærmere sannheten enn hva du aner. Når en mann kommer hjem fra jobb har han behov for alenetid og orker ikke å lytte til hennes mas. Akkurat dette avviket mellommenn og kvinner tror jeg nok kvinner bør lære seg å vente. Drit heller i å se frustrerte kjærringer og lets føkk in pærædaise håtell, skru av tv, legg dere tidlig og bruk tiden på prat og fysisk kontakt.

Det som er, er at her er dte ikke sånn at bare kvinner skal tilpasse seg. Eller bare mannen! Begge må lære å tilpasse seg, og vise forståelse.

Jeg holder ikke kjeft i tre timer, men jeg forsøker å ikke mase. Han respekterer at jeg ikke holder kjeft, men koser seg med at jeg ikke maser og er opptatt av begges velbehag.

Gjest Eurodice
Skrevet

Selvfølgelig, mannens behov skal komme først alltid, uansett. Den gang jeg var gift og kom hjem etter arbeidet, var det min oppgave i tillegg til mye annet, å ta meg av våre fem barn mens min mann var så sliten, stakkar, at han måtte ligge på sofaen og slappe av.

Jeg holdt på å sette livet til en gang. Min mann bare blåste av meg da jeg etter en søvnløs og smertefull natt på besøk hos mine foreldre, om morgenen sa at vi måtte reise hjem så jeg kunne komme til lege. Det var ikke han villig til, vi kunne da ikke reise sånn med en gang, mente han. Da vi omsider kom hjem, var jeg hinsides av smerter. Det viste seg at jeg hadde sprukken blindtarm og perforert bukhinne.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Selvfølgelig, mannens behov skal komme først alltid, uansett. Den gang jeg var gift og kom hjem etter arbeidet, var det min oppgave i tillegg til mye annet, å ta meg av våre fem barn mens min mann var så sliten, stakkar, at han måtte ligge på sofaen og slappe av.

Jeg holdt på å sette livet til en gang. Min mann bare blåste av meg da jeg etter en søvnløs og smertefull natt på besøk hos mine foreldre, om morgenen sa at vi måtte reise hjem så jeg kunne komme til lege. Det var ikke han villig til, vi kunne da ikke reise sånn med en gang, mente han. Da vi omsider kom hjem, var jeg hinsides av smerter. Det viste seg at jeg hadde sprukken blindtarm og perforert bukhinne.

Her missforstår du meg med vilje. Jeg har ikke sagt at han ikke skal delta i huslige aktiviteter i de nevnte tre timer. Jeg har sagt at hun ikke skal mase om alle slags trivielle ting i den perioden. En mann kan uten problemer fikse middag, rydde av bord, leke med unger og legge dem. Men han vil ikke, og kan ikke, gi henne den oppmerksomheten hun krever når hun skal snakke om all slags rart. Det får en drøye til hodet hans har fått resatt seg igjen etter arbeidsdagen.

Gjest Gjest
Skrevet

Brutal, du bekrefter akkurat min mistanke om at menn er for dumme til å gjøre to ting på en gang. :o)

Gjest Eurodice
Skrevet

Her missforstår du meg med vilje. Jeg har ikke sagt at han ikke skal delta i huslige aktiviteter i de nevnte tre timer. Jeg har sagt at hun ikke skal mase om alle slags trivielle ting i den perioden. En mann kan uten problemer fikse middag, rydde av bord, leke med unger og legge dem. Men han vil ikke, og kan ikke, gi henne den oppmerksomheten hun krever når hun skal snakke om all slags rart. Det får en drøye til hodet hans har fått resatt seg igjen etter arbeidsdagen.

Hvor har du det fra at alle damer maser om trivielle ting ustanselig? Det er ikke alt menn snakker om som er spesielt dypt og intellektuelt heller.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Hvor har du det fra at alle damer maser om trivielle ting ustanselig? Det er ikke alt menn snakker om som er spesielt dypt og intellektuelt heller.

Etter jobb så skal det oppdateres på hva hun sa, hva hen mente, den nye kollegaen og at en må huske å gratulere sin søster med dagen i morgen. Om det ikke står om livet så er det INGENTING som er så viktig at det må snakkes om de tre første timene etter jobb. Da bør en heller bruke tid på enords kommunikasjon. Og unger.

Når ungene så er lagt så skrur en av TV og legger seg. Gjerne etter en dusj sammen først. Så kan en prate om hva som har skjedd i dag og hva en må huske i morgen. Å snakke om ting tre første timer etter jobb er ikke annet enn tøvete.

Gjest Eurodice
Skrevet

Etter jobb så skal det oppdateres på hva hun sa, hva hen mente, den nye kollegaen og at en må huske å gratulere sin søster med dagen i morgen. Om det ikke står om livet så er det INGENTING som er så viktig at det må snakkes om de tre første timene etter jobb. Da bør en heller bruke tid på enords kommunikasjon. Og unger.

Når ungene så er lagt så skrur en av TV og legger seg. Gjerne etter en dusj sammen først. Så kan en prate om hva som har skjedd i dag og hva en må huske i morgen. Å snakke om ting tre første timer etter jobb er ikke annet enn tøvete.

Jeg har problemer med å forstå at du kan mene dette alvorlig. Kanskje det er din erfaring. Det er ikke min. Jeg synes jeg alltid har vært en lytter, ikke en snakker. Det har nok sammenheng med mine arbeidsfelt og har hatt innvirkning på familielivet også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...