Gå til innhold

Mor som går ifra babyen sin alene i leiligheten

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Men barneekspertens utspill er i strid med andre forskningsresultater.

Finnes alltid de som skal si stride i mot studier. Ingenting er sort hvitt.

Det er flere studier som viser det samme, og i VG artikkelen er ekspertene enige, bortsett fra han ene som skal stride i mot.

Uansett, hvorfor ta sjanser? Jeg ser ingenting galt med å elske barnet mitt.

Nå er dette blitt litt OT, det jeg mener er at NEI det er ikke ok å gå fra barnet sitt i en time uten å vite hva som foregår der barnet oppholder seg.

Endret av Darkannie
Gjest Kokeshi
Skrevet

Alle, selv KG-troll, skjønner at man ikke forlater barnet en time alene.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

HO HO HO! Her kommer jeg fra en annen tråd på en annet forum hvor det ble heftig diskutert om det var ok å forlate babyen i bilen for å hoppe inn på butikken for en pakke melk! Og det var mange som aldri kunne tenke seg å gjøre det engang, selv på landsbygda og selv ikke om babyen sov! Snakk om forskjeller her i verden! :popcorn:

Skrevet

Med mitt eksempel så var barnehagen 15min unna. Så da var hun vel reelt borte i 40 min da. 15min hver vei, pluss en tur inn for å hente storebror.

Mye kan skje på 40min, det verste er ikke om ungen hyler og gråter. Hva hvis ungen setter noe i halsen, deler av leker kan løsne. Eller om det begynner å brenne? Eksplosiv brann kan utarte seg fort... Eller; ungen kan komme seg ut av lekegrinda..(mine var eksperter på det, hadde skikkelige apekatter som stablet opp leker og kom seg ut i frihet..).

Er en hjemme og i dusjen mens ungen er i lekegrinda så har en gjerne døra på gløtt og har et øre på ungen. Jeg benyttet som oftest å ta en dusj når barna sov.

Skrevet

Å stikke inn på nærbutikken for å kjøpe en pakke melk eller la baby ligge i et annet rom når du dusjer er noe HELT annet enn å forlate i en hel time. Hva om mor blir påkjørt, eller huset brenner? Det kan faktisk skje.

Å la en baby ligge og skrike litt når han/hun ellers har det bra og ser deg/vet at han/hun ikke er alene, er veldig forskjellig fra å la babyen ligge forlatt uten tilsyn. Forstår ikke foreldre som kan gjøre dette. Barnets grunnleggende behov for trygghet er etter min mening foreldres plikt å dekke. Jeg tror at barn som blir forlatt over tid kan ta skade av det og preges av det for livet.

Håper for denne babyens skyld at mor har overlatt babycall hos naboen. Får helt vondt i meg, jeg... :frown:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Tror TS heller skal snakke med damen før hun forhåndsdømmer en sitvasjon

Skrevet

herregud! man går / kjører ikke fra barna sine..

Skrevet

Jeg kunne helt klart gått en tur med hunden sent på kvelden om jeg hadde en baby som lå og sov i senga si. Men ikke i en time! Ti minutters lufting på feltet her, hvor jeg hele tiden kan se huset synes jeg er greit.

Ville aldri kjørt fra hverken sovende eller våken baby i huset, men å la den sitte i bilen mens jeg løp inn i butikken for å kjøpe melk: ja. I hvert fall utenfor den bittelille nærbutikken her, hvor du kan parkere rett utenfor døra og se bilen mens du er inne.

Skrevet

Jeg løpte som bare pokker til butikken en gang da jenta mi sov. Jeg var NØDT å ha noe og hun sov. Så jeg stakk rett opp i veien til butikken. Den lå da ca 30 sekunder løpetur dit.

Men det var eneste gang for jeg likte det veldig dårlig.

Skrevet

Hm, jeg spurte mannen om han syntes det var greit å gå fra en sovende baby for å lufte hunden, og han syntes det var helt ok. Det synes faktisk jeg også. Er vel likegreit at vi aldri får barn, kommende barnemishandlere som vi er ;)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke ringt barnevernet uten å ha snakket med moren om det først. Sagt at jeg ikke syntes noe om det, og at mye kan skje med baby den timen hun er borte. Er du helt sikker på at baby er helt alene? Eller kan hun ha gitt en nabo baby-callen for å holde et øre med baby og låse seg inn hvis noe skjer?

Hun har ikke babycall og er uvenner med naboene. Jeg vet veldig godt at hun går ifra ungen sin slik, hu har selv fortalt det jevnlig.

hørest veldig rart ut..

Er du sikker på at hun ikke har alliert seg med en annen nabo som passer på?

Skjer dette hver eneste kveld? og varer det hver kveld i 1 time at hun er borte?

Ville ha snakket med henne før jeg gjorde noe "drastisk" og siden du passer så godt på dette, så kunne vel du tilby deg å sitte med baby call mens hun er ute den timen?

Ja, hun lufter hunden kun en gang i døgnet og det er på kvelds/nattestid, og ofte er det en time. Kanskje fra et kvarter til en time. Jeg har sagt ifra at hun ikke burde gjøre det. Men hun skjønner det ikke.

Var det så ille da? Når jeg dusjer så er jeg på badet i minst et kvarter og da ligger babyen i leikegrinda. Å svippe bort i barehagen et kvarter kunne jeg godt ha gjort. Går i postkassa også og er vel borte i 5-6 minutter. Hvis noe meldte meg til bv for å gå i postkassa, da...

Det er stor forskjell på å gå til postkassa og gå en lang tur langt vekk fra huset i en times tid.

Herregud er det mulig ????

Dette er snakk om når barnet sover, og mor går en tur med hunden...

Og majoriteten her mener at dette er god nok grunn til å melde fra til barnevernet?!

Nei vet dere hva, jeg tror TS burde skaffe seg et liv å slutte å være den nysgjerrige nabokjerringa som skal legge seg opp i hvordan andre lever sitt liv!

Å forøvrig så har barnevernet langt fler alvorlige saker å ta seg av!

Dette er søren meg latterlig... Glad jeg ikke har naboer som dette. GRØSS

BV har personen under oppsyn allerede pga andre ting som ikke er helt bra.

Og ja, det er ikke bra å gå ifra babyen. Mye kan skje iløpet av en time, også iløpet av ti minutter.

Skrevet

Ok da burde du ringe barnevernet OG dyrebeskyttelse.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Den hunden har vært vanskjøtta i så mange år. Skjønner ikke at hennes nærmeste ikke tar affære.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Min mor gikk fra meg når jeg var baby og sov inne i vogga, mens de jobbet ute i hagen.

Kjæresten ble etterlatt hjemme som baby mens han lekte på golvet. Moren var vel ute ca 20 min..

Desverre tror jeg ikke slikt er uvanlig, men jeg hadde personlig ikke gjort det selv. Synes forøvrig det ikke er bra nok grunn til å melde fra til BV..TS kansje du kan tilby deg å sitte barnevakt hos din nabo?

Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Rettelse..en time er drøyt da. Forferdelig.. :( Kansje du kan høre med BV og evt få råd fra dem om hva du burde gjøre med saken?

Vet ikke jeg..

Skrevet

Var det så ille da? Når jeg dusjer så er jeg på badet i minst et kvarter og da ligger babyen i leikegrinda. Å svippe bort i barehagen et kvarter kunne jeg godt ha gjort. Går i postkassa også og er vel borte i 5-6 minutter. Hvis noe meldte meg til bv for å gå i postkassa, da...

Tykk i hodet eller?? For du dusjer vel hjemme du som de fleste andre?

Skrevet

Den hunden har vært vanskjøtta i så mange år. Skjønner ikke at hennes nærmeste ikke tar affære.

Hvordan er hunden vankjøtt? Høres ikke slik ut, når man går tur med hunden hver eneste kveld i en time. De fleste hunder som blir vankjøtt, får knapt gå ut i det hele tatt. Så beklager at jeg ikke kjøper historien din helt og holdent, for du høres rett og slett ut som du bryr deg for mye om ting du kanskje ikke burde bry deg om.

I første innlegg skrev du at hun gikk i fra barnet sitt en time hver kveld, for så å forandre historien senere til å gjelde fra 15 min til en time.

Er du urolig for barnet, tar du kontakt med barnevenert, og er du urolig for hunden tar du kontakt med dyrevernet. Verken mer eller mindre, så får de avgjøre saken

Skrevet (endret)

Hvordan er hunden vankjøtt? Høres ikke slik ut, når man går tur med hunden hver eneste kveld i en time. De fleste hunder som blir vankjøtt, får knapt gå ut i det hele tatt. Så beklager at jeg ikke kjøper historien din helt og holdent, for du høres rett og slett ut som du bryr deg for mye om ting du kanskje ikke burde bry deg om.

I første innlegg skrev du at hun gikk i fra barnet sitt en time hver kveld, for så å forandre historien senere til å gjelde fra 15 min til en time.

Er du urolig for barnet, tar du kontakt med barnevenert, og er du urolig for hunden tar du kontakt med dyrevernet. Verken mer eller mindre, så får de avgjøre saken

Hadde du lest hva personen skrev så skrev hun / han at hunden fikk EN tur om dagen ....EN !!!!

Endret av mirandaa
Skrevet

Vel, dersom hunden får en tur på (opptil) èn time på kveldstid, MEN blir luftet jevnlig / har en hage eller annet uteareale å være i på dagtid, så blir det noe helt annet enn at den ene timen på kveldstid er den eneste gangen hunden setter snuten utenfor leiligheten. Jeg ville tro at hunden blir luftet jevnlig uten at det er direkte "turgåing" - ellers ville den jo ende opp med å tisse på gulvet hver eneste dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...