Gjest AnonymBruker Skrevet 22. juli 2010 #1 Skrevet 22. juli 2010 Føler det er så mye å velge mellom, er det noen som har et å anbefale? - Bruk innimellom, ikke så ofte, men en del når det først brukes. - God dekning. - Ikke altfor dyrt. - Lett å bruke, og fungerer godt med Mac. På forhånd takk for svar
Uviten90 Skrevet 23. juli 2010 #2 Skrevet 23. juli 2010 Hmm, det finnes jo ett dem selger på Mix nå.. Husker ikke helt hvor mye det koster da, men det er hvertfall av den typen som er veldig bra og ha med seg på hytta, campingen osv.. Fordi det fungerer som et kontantkort som du da fyller på hvor mye du vil ha og bruke, enn og ha ett fast beløp i mnd!
Nøppis Skrevet 24. juli 2010 #3 Skrevet 24. juli 2010 (endret) Hei, Jeg vil absolutt anbefale deg Netcom. Har snart hatt det i 1,5år og er kjempe fornøyd! - Generelt veldig god dekning. - Muligheter for å bestille "ruter-modem" slik at man kan "dele" internett med 5 andre.(Noe som fungere veldig bra) - Veldig bra kundeservice. Netcom har 4 abonnement; Premium(499kr/mnd), Hele tiden(249kr/mnd), Fritid(129kr/mnd) og lite bruk(49kr/mnd). 4G-nette hvor det er tilgjengelig(dekningskart.) Med 4G-nett kan du få følgende hastigheter: Nedlastingshastighet: 15 – 20 Mb/s Opplastingshastighet: 3 - 5 Mb/s (Netcom er eneste som tilbyr dette i Norge foreløpig) Premium; Da kan du være online 24/7, samt du har tilgang til 4G-nettet.(Begrensning 15GB/mnd) Hele tiden; Da kan du være online 24/7.(Begensning=2GB/mnd) Fritid; Da kan du være online gratis fra etter kl 1700 - 0800. Samt gratis i helgene.(Begrensning 2GB/mnd)(Utenom gratistiden koster det 5kr/mb) Lite bruk; Da har du begrenset nedlastingskapasitet til 100 MB. Utover disse må du betale 1,50kr/mb. Anbefaler deg fritid dersom du jobber, og ikke har behov for nett før kl 1700. For mer informasjon besøk netcom.no Lykke til med valget;) Endret 24. juli 2010 av Nøppis
Gjest Pucifer Skrevet 24. juli 2010 #4 Skrevet 24. juli 2010 Netcom - ingen over, ingen ved siden av.
Gjest Blondie65 Skrevet 24. juli 2010 #5 Skrevet 24. juli 2010 Sikker på at det er et reelt behov for dette? Lurt til å kjøpe mobilt bredbånd
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. juli 2010 #6 Skrevet 24. juli 2010 Sikker på at det er et reelt behov for dette? Lurt til å kjøpe mobilt bredbånd Ja, jeg lurer på det samme. Jeg trengte en reserveløsning for internett, og gikk på en telenorkisok for å sjekke. Fyren bak disken påsto at det ikke finnes oppringt internett mer, og at det ikke finnes mobilt bredbånd på kontantkort. Begge deler er jo tull, og ikke lenge etter var jeg online på laptopen via mobilen - uten å ha bestilt noe ekstra abonnement eller kjøpt noen dyr plugg. Trenger ikke kabel engang, siden det er bluetooth på mobilen.
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. juli 2010 #7 Skrevet 24. juli 2010 Ja, jeg lurer på det samme. Jeg trengte en reserveløsning for internett, og gikk på en telenorkisok for å sjekke. telenorkisok=telenorkiosk
charlott Skrevet 24. juli 2010 #8 Skrevet 24. juli 2010 Hei, Jeg vil absolutt anbefale deg Netcom. Har snart hatt det i 1,5år og er kjempe fornøyd! - Generelt veldig god dekning. - Muligheter for å bestille "ruter-modem" slik at man kan "dele" internett med 5 andre.(Noe som fungere veldig bra) - Veldig bra kundeservice. Netcom har 4 abonnement; Premium(499kr/mnd), Hele tiden(249kr/mnd), Fritid(129kr/mnd) og lite bruk(49kr/mnd). 4G-nette hvor det er tilgjengelig(dekningskart.) Med 4G-nett kan du få følgende hastigheter: Nedlastingshastighet: 15 – 20 Mb/s Opplastingshastighet: 3 - 5 Mb/s (Netcom er eneste som tilbyr dette i Norge foreløpig) Premium; Da kan du være online 24/7, samt du har tilgang til 4G-nettet.(Begrensning 15GB/mnd) Hele tiden; Da kan du være online 24/7.(Begensning=2GB/mnd) Fritid; Da kan du være online gratis fra etter kl 1700 - 0800. Samt gratis i helgene.(Begrensning 2GB/mnd)(Utenom gratistiden koster det 5kr/mb) Lite bruk; Da har du begrenset nedlastingskapasitet til 100 MB. Utover disse må du betale 1,50kr/mb. Anbefaler deg fritid dersom du jobber, og ikke har behov for nett før kl 1700. For mer informasjon besøk netcom.no Lykke til med valget;) Fra Netcoms sin webside ang abn "Hele tiden": "Alle priser er inkl. mva. Gjelder i Norge. Etter 6 GB pr måned reduseres hastigheten til 200Kb/s." Dvs 6GB og ikke 2 som begrensning før hast settes ned.
Gjest Cho Skrevet 24. juli 2010 #9 Skrevet 24. juli 2010 Sikker på at det er et reelt behov for dette? Lurt til å kjøpe mobilt bredbånd Det de ikke har tatt høyde for i denne artikkelen er prisen på datatrafikk. På det abonnementet jeg har er det ingen makspris for datatrafikk, så det ville blitt meget dyrt hvis jeg skulle brukt mobilen som modem.
charlott Skrevet 24. juli 2010 #10 Skrevet 24. juli 2010 (endret) Telenor har maks kr 10,- pr dag for datatrafikk på mobilen http://www.telenor.no/privat/mobil/mobiltjenester/internettpamobilen/index.jsp Dvs at for veldig mange vil det lønne seg å bruke mobilen som modem for pc/mac i stedet for mobilt bredbånd som backup-løsning. Endret 24. juli 2010 av charlott
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå