fionel Skrevet 22. juli 2010 #1 Skrevet 22. juli 2010 Jeg er en person som virkelig elsker de høyhelte skoene mine, både stiletter, pumps ja egentlig alt med høye heler. jeg skulle gjerne brukt dette daglig, men jeg jobber i en butikk så hadde jo måtte amputere bena om jeg skulle gått med de 8 timer i strekk Ihvertfall spørsmålet mitt er bruker du høye heler til hverdag ? og da mener jeg ikke en/ to ganer men omtrent hver dag ? Jeg føler at det er litt for hollywoodish å gjør det jeg.. Mulig det er meg det er noe rart med altså! Jeg syns bare det er så fint med fx en skjorte, skinny jeans og et par sommerpumps Hva tenker du om det ?
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. juli 2010 #2 Skrevet 22. juli 2010 Jwg bruker sko med små hæler nesten hver eneste dag. Passer på å finne sko som ikke er trange og som har gode såler. Kjøper dem ofte et nr for store og legger inn ekstra gode såler. Jeg har ikke en jobb hvor jeg må stå hele dagen, og hadde aldri brukt hæler til en slik jobb da det er så skadelig for beina. Men i min hverdag er små hæler (1-2 cm) godt forenelige til hverdagsbruk. Stiletthæler er for meg alltid uaktuellt og jeg har ingen sko med hæler over 4-5 cm, fordi dette er så vondt å gå på.
Gjest navnelapp Skrevet 22. juli 2010 #3 Skrevet 22. juli 2010 Det går fint så lenge du er ung, men faren er at når du nærmar deg femti må du operere føttene fordi hovudleddet til stortåa (det som er "inne" i foten) glir til side på grunn av kroppsvekta di. Det er utruleg smertefullt. Svigerinna mi (45) står i kø for å få gjort det no, og det er verkeleg ikkje noko å sjå fram til. Eg kjenner jenter (damer) som berre såvidt har passert 30 som har gjort same operasjon. Så å gå i ballerinasko el.l. som hovudregel er nok ein fordel viss ein skal tenke langsiktig. Og det bør ein jo. :-) Nyttar ikkje kor lekker og fin du er, når du må gå i bestemorsko på fest når du er 45.
fionel Skrevet 22. juli 2010 Forfatter #4 Skrevet 22. juli 2010 Det går fint så lenge du er ung, men faren er at når du nærmar deg femti må du operere føttene fordi hovudleddet til stortåa (det som er "inne" i foten) glir til side på grunn av kroppsvekta di. Det er utruleg smertefullt. Svigerinna mi (45) står i kø for å få gjort det no, og det er verkeleg ikkje noko å sjå fram til. Eg kjenner jenter (damer) som berre såvidt har passert 30 som har gjort same operasjon. Så å gå i ballerinasko el.l. som hovudregel er nok ein fordel viss ein skal tenke langsiktig. Og det bør ein jo. :-) Nyttar ikkje kor lekker og fin du er, når du må gå i bestemorsko på fest når du er 45. Nei den seg jeg! Jeg er nå bare 21 og vil ikke gå i dette hver eneste bidige dag, men litt oftere en bare til fest liksom
Gjest Nanne70 Skrevet 23. juli 2010 #5 Skrevet 23. juli 2010 Kan du ikke bruke noen halvhøye pumps eller sko/sandaler med kilehæl, da?
Frk Doodad Skrevet 23. juli 2010 #6 Skrevet 23. juli 2010 Hei Jeg bruker også sko med høy hæl nesten daglig (i allefall 5 dager i uken). Men bruker ikke hele dagen, bruker på jobb (har sittejobb) og på byturer og slikt. Passer på å bruke flate gode sko dersom jeg skal gå mye eller bare er ute med ungene og slikt. Kanskje du kan bruke hæler til/fra jobb og ha stående noen sko som er bedre for foten på jobb?
halo Skrevet 23. juli 2010 #7 Skrevet 23. juli 2010 Jeg er en person som virkelig elsker de høyhelte skoene mine, både stiletter, pumps ja egentlig alt med høye heler. jeg skulle gjerne brukt dette daglig, men jeg jobber i en butikk så hadde jo måtte amputere bena om jeg skulle gått med de 8 timer i strekk Ihvertfall spørsmålet mitt er bruker du høye heler til hverdag ? og da mener jeg ikke en/ to ganer men omtrent hver dag ? Jeg føler at det er litt for hollywoodish å gjør det jeg.. Mulig det er meg det er noe rart med altså! Jeg syns bare det er så fint med fx en skjorte, skinny jeans og et par sommerpumps Hva tenker du om det ? Ja, selvsagt kan du bruke høyhælte sko til hverdags! Det er jo lekkert, men da forutsetter jeg at du kan gå skikkelig i de. Du kan jo sikkert ha med deg 2 par sko, så kan du bruke de høyhælte deler av dagen!? Ikke hør på dumme kommentarer om at det er "horete", det er typisk norsk og sikkert mest misunnelse. H
Gjest Ylva Virvla Skrevet 23. juli 2010 #8 Skrevet 23. juli 2010 Jeg går med halvhøye hæler på jobb en del. Bruker ikke skyhøye hæler på jobb, tenker at det ser uprofesjonelt ut. Men det kommer selvsagt an på hvilken bransje en er i. Skjorte, skinnyjeans og ordentlig høye hæler høres fint ut! Men hadde syntes det så rart ut om en ekspeditør gikk rundt på 7 cm høye hæler. På fritiden er det bare fint da.
charlott Skrevet 23. juli 2010 #9 Skrevet 23. juli 2010 Det er vel få ting som kan påvirke utseende så mye som sko, og da spesielt høyhælte sko. Derfor mener jeg det viktig å tenke gjennom hvordan det vil ta seg ut i den aktuelle situasjonen, bare du kan vite dette, samt vite hvordan du ønsker å framstå. Generelt er vi vel moderate i bruken av høye hæler i Norge, brukes jo mye mer i utlandet, og spesielt i land som USA brukes det mye mer (uten at det nødvendigvis alltid er passende). Selv synes jeg høye hæler er selvskrevent tilbehør til pene klær, men kan også passe til hverdags. Bruker det 1-2 dager i uken ifm jobb, hver dag tror jeg ikke ville være bra for føttene.
Dumbledore Skrevet 23. juli 2010 #10 Skrevet 23. juli 2010 Det er ikke noe galt i å bruke hæler til hverdags, det er jo kjempelekkert! Men hvor godt det er for beina er en helt annen sak. Selv kunne jeg aldri tenkt meg å bruke hæler til hverdags, jeg får så vondt i beina etter en kveld at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg.
Vera Vinge Skrevet 23. juli 2010 #11 Skrevet 23. juli 2010 (endret) Jeg bruker høye hæler i blant, noen ganger nesten hver dag en uke, andre uker utelukkende flate sko. Men jeg har ikke en typisk stå-jobb. Jeg bruker ikke skyhøye stiletter da, mer moderat høyde. Og så tilpasser jeg det til resten av antrekket. Får ofte høre at jeg har en litt pyntet stil, er bl.a. i å gå i skjørt og kjoler, liker godt synlige smykker til hverdags og gjør meg generelt litt flid med antrekket om morgenen. Syns det noen ganger kan bli litt mye med høye hæler i tillegg dersom resten er ganske pyntet den dagen, og jeg toner det dermed ned med lave sko. Og så tilpasser jeg sko til hva jeg skal. Hvis jeg f.eks. skal ut og farte mye en dag, dropper jeg gjerne de høyeste hælene. Samtidig har jeg tatt meg i å bevisst velge høye hæler (og generelt en mer voksen stil) de gangene jeg har vært i møter hvor jeg har hatt behov for å hvertfall ikke se yngre ut enn jeg er. Blir nemlig ofte tatt for å være yngre, og det er ikke alltid en fordel når jeg allerede er ganske ung og nyutdannet sammenlignet med mange av de jeg jobber med og treffer i jobbsammenheng. Endret 23. juli 2010 av Vera Vinge
FantasDick Skrevet 23. juli 2010 #12 Skrevet 23. juli 2010 Jeg bruker for det meste høye hæler (6-12 cm), både til hverdags og fest. Jobber lite, men bruker i så fall ikke hæler på jobb (stå/gå konstant).
I.am.me Skrevet 23. juli 2010 #13 Skrevet 23. juli 2010 Det er utrolig pent med high heels, enten det er støvletter, skoletter eller pumps og det kan jo gjøre et helt antrekk alene syns jeg. Når jeg studerer går jeg ikke med high heels, men gjør det noen ganger når jeg jobber. Jobber nemlig på et veldig stilfylt kontor hvor dresscoden er pent til hverdags. Ikke dress og kjole, men high heels passer godt inn her. Bortsett fra fest og noen få dager på jobb går jeg ikke med high heels. På tross av hvor fint det er, er det så utrolig vondt å gå en hel dag i, jeg sitter aldri i ro, er ikke en sånn person og da er føttne gåen etter jobbdagen. Dessuten lager det så utrolig mye lyd når man går!! Og jeg som er ganske høy fra før vil egentlig ikke være noe høyere enn det jeg allerede er. Noen ganger tenker jeg det er litt synd jeg ikke bor i utlandet hvor det er vanlig med high heels daglig, har nemlig 50 forskjellige par som nesten ikke blir brukt.
Vera Vinge Skrevet 23. juli 2010 #14 Skrevet 23. juli 2010 Et spørsmål bare: Hvorfor kaller dere det "high heels"? Er ikke høye hæler dekkende (nøyaktig det samme uttrykket mao)? Ikke for å legge meg opp i hva dere kaller det egentlig, men ble litt nysgjerrig, da jeg aldri før på norsk har hørt noe kalle disse skoene ved engelske navn (utenom pumps, men der ser jeg mer at det fins et engelsk ord som er nyttig for å beskrive en skotype, i mangel på et godt norsk ord).
I.am.me Skrevet 23. juli 2010 #15 Skrevet 23. juli 2010 Et spørsmål bare: Hvorfor kaller dere det "high heels"? Er ikke høye hæler dekkende (nøyaktig det samme uttrykket mao)? Ikke for å legge meg opp i hva dere kaller det egentlig, men ble litt nysgjerrig, da jeg aldri før på norsk har hørt noe kalle disse skoene ved engelske navn (utenom pumps, men der ser jeg mer at det fins et engelsk ord som er nyttig for å beskrive en skotype, i mangel på et godt norsk ord). Jeg skriver 'high heels' her, men det er fordi jeg kaller det noe annet enn 'høye hæler' p.g.a dialekta mi. Også syns jeg det er rart å si 'høye hæler'...
Gjest Iah Skrevet 23. juli 2010 #16 Skrevet 23. juli 2010 Bruker høye hæler innimellom og ofte hvis jeg skal ut, enten på fest, restaurant, kino eller lignende. Kan også finne på å bruke høye hæler hvis jeg ikke skal noe spesielt hvis jeg føler for å pynte meg litt. På jobb derimot bruker jeg aldri høye hæler, da det ville vært håpløst å jobbe i. (bofellesskap)
CocoPiaf Skrevet 23. juli 2010 #17 Skrevet 23. juli 2010 Jeg går alltid i høye hæler.. elsker det! Hollywood-ish er BRA det !
Gjest Serena Skrevet 24. juli 2010 #18 Skrevet 24. juli 2010 Syns the American Dream og innstilligen der er mye bedre enn den janteloven våset som foregår her til lands. Man oppdager ikke hvor ille janteloven er før man bor i utlandet en periode Go for it sier jeg.
LetThemEatCake Skrevet 24. juli 2010 #19 Skrevet 24. juli 2010 Självklart kan du har högklackat till vardags! Jag själv är inte så jäkla stadig på högklackat, men hade jag varit det hade jag nog inte ägt några platta skor.. Jag älskar högklackat! Om du ser casual ut i övrigt så blir det ju inte samma hollywoodkänsla som när du klär upp dig till max. Och högklackat måste ju inte nödvändigtvis vara party heller. Ett par enkla pumps funkar ju till allt.
Gjest SmallTalk Skrevet 24. juli 2010 #20 Skrevet 24. juli 2010 Det går fint så lenge du er ung, men faren er at når du nærmar deg femti må du operere føttene fordi hovudleddet til stortåa (det som er "inne" i foten) glir til side på grunn av kroppsvekta di. Det er utruleg smertefullt. Svigerinna mi (45) står i kø for å få gjort det no, og det er verkeleg ikkje noko å sjå fram til. Eg kjenner jenter (damer) som berre såvidt har passert 30 som har gjort same operasjon. Så å gå i ballerinasko el.l. som hovudregel er nok ein fordel viss ein skal tenke langsiktig. Og det bør ein jo. :-) Nyttar ikkje kor lekker og fin du er, når du må gå i bestemorsko på fest når du er 45. Hallux valgus er et helvete å gå med, og det er ikke garantert at føttene blir bra etter operasjonen heller. Snakker av erfaring, for jeg er nemlig arvelig belastet med dette. Har i en alder av 21 operert begge beina, og tror jeg må under kniven en gang til pga at den forrige operasjonen ikke ser ut til å være vellykket. Tåleddet er nemlig et helvete å ha med å gjøre etter 8-timers sammenhengende tråkking i GODE sko. Anbefaler å holde seg unna høye heler hver dag og heller spare beina litt lenger. :gjeiper: Så for å svare på spørsmålet: Nei, jeg går ikke i høye heler til vanlig. Kan strekke med til støvletter med 2-3 cm hel en gang i blant, men det er det. Drar frem de høye helene til virkelig fint og satser på at jeg beholder føttene mine i sånn ca grei form til jeg blir 70. Etter det er det det samme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå