Gå til innhold

Kjøpt ice mobilt bredbånd, ikke dekning, kan jeg oppheve kjøpet?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte ice mobilt bredbånd til min gamle tante, for at hun skulle lære seg å bruke datamaskin og internett der hun bor (en liten øy på vestlandet). Nå viser det seg at hun ikke kommer på nettet med ice mobilt bredbånd, og alle naboene hennes har rådet henne til å skifte til telenor mobilt bredbånd, for de har mye bedre dekning på øya.

Jeg har tegnet et abonnement på 12 mnd, og lurer på om jeg har rett til å bryte avtalen/si opp abonnementet ettersom min tante ikke har dekning der hun bor? Abonnementet står i mitt navn, siden jeg kjøpe det og har ordnet alt det praktiske for henne. Det er mer enn 2 uker siden jeg kjøpte det. Da har jeg kanskje ingen reklamasjonsrett heller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å kontakte ICE? Antar de kan svare... :lur:

Legge frem saken slik den står og høre hva de sier.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tegnet et abonnement på 12 mnd, og lurer på om jeg har rett til å bryte avtalen/si opp abonnementet ettersom min tante ikke har dekning der hun bor? Abonnementet står i mitt navn, siden jeg kjøpe det og har ordnet alt det praktiske for henne. Det er mer enn 2 uker siden jeg kjøpte det. Da har jeg kanskje ingen reklamasjonsrett heller?

ICE har normalt 14 dagers angrefrist slik at man får prøvd ut dekningen.

Ring ICE og forklar at dette er en øy, og at du ikke drar dit så ofte etc...

• 1 måned senere...
Skrevet

ICE reklamerer med beste dekning i Norge, og dersom hun ikke har dekning i det hele tatt må det være grunnlag for å heve kjøpet med henvisning til villedende reklame. Skriv en mail til dem, men vær oppmerksom på at behandlingstiden for skriftlige henvendelser hos ICE er drøy! Sa selv opp abonnementet mitt etter avtaletidens utløp på grunn av dårlig stabilitet og dårlig dekning, og mer enn 2 måneder etterpå får jeg fremdeles regninger fra dem.

Skrevet

ICE reklamerer med beste dekning i Norge, og dersom hun ikke har dekning i det hele tatt må det være grunnlag for å heve kjøpet med henvisning til villedende reklame. Skriv en mail til dem, men vær oppmerksom på at behandlingstiden for skriftlige henvendelser hos ICE er drøy! Sa selv opp abonnementet mitt etter avtaletidens utløp på grunn av dårlig stabilitet og dårlig dekning, og mer enn 2 måneder etterpå får jeg fremdeles regninger fra dem.

Reklameskryt er ikke nok som et selvstendig moment for å heve kjøpet, i tillegg så er det lov å skryte av produkter i en reklamehensikt.. Et mangelskrav om å heve er det siste alternativet som forbrukeskjøpsloven oppstiller, og kommer ikke inn før de andre alternativene er utprøvd. Men hvis du anga hvilket område ICE skulle benyttes med et påfølgende spm om det er dekning der og de svarer bekreftende på dette kan det være et tungt moment for å kreve heving.

Det var en som skrev at ICE opererer med en angrefrist på to uker, og anbefalte deg å kontakte de og forklare saken. Det syns jeg var et godt råd..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...