Gjest AnonymBruker Skrevet 22. juli 2010 #1 Skrevet 22. juli 2010 En på vennelisten min på facebook, må jeg innrømme skaper en del latter hos meg. I de to siste månedene har hun oppdatert 4-5 ganger pr dag, og jeg vil tippe at hun nesten daglig har krangler med folk. Oppdateringene kan være noe lignende dette, og for meg er hun utrolig morsomt, samtidig som jeg forundrer meg over hva som foregår i hodet hennes: 1) Fy faen, hahaahahahahaha, ler meg i hjelp. skitt under skoene mine beskriver ikke deg. hihi. siden vil hun da skrive nedover i statusen sin, på samme status: "Dette gjelder Anne Hansen". - også - "Fyfaen Anne Hansen, er det muuuuuuuuuuuuuuuuulig? Truer meg med politianmeldelse fordi jeg legger ut navnet ditt her? DU mener jeg skylder deg penger? Ja, så krev de tilbake via advokat. se ok jeg bryr meg, stygge ****. Plutselig melder hun seg inn i en fanside til en felles venn, som driver en helsekostbutikk. Da skriver hun følgende på wallen på fansiden, og i statusen sin: " Fytti helvette din analfresende stygge ekle dritt. Du har stjålet dette konseptet fra boots. Din ekle gris. Du er SLU OG KVALM DU." Hun får tydeligvis en pm der inne av eieren av fansiden, og deretter kommer en ny statusoppdattering: "Jasså Gunhild bergersen? Du sletter meg og får dine venner til å slette meg fra facebook? Du og de ekle vennene dine burde blitt rævkjørt ned til politistasjonen nå. Jeg vet du røyker hasj! HASJ HODE!!!!" Og sånn holder hun på. Hun har ikke alltid vært sånn der inne, men i sommer, vel hun har vært ekstremt underholdene. Hun går og inn til veldig mange og slenger dritt i deres statuser. Av en merkelig grunn har hun holdt seg unna meg. Er det lov å legge ut navn til personer på facebook på denne måten som hun gjør? Har dere noen artige, sprø, syke eller andre facebook-oppdateringer du vil dele? Har og en annen som er ekstremt rasistisk. Poster ofte ting om innvandrere, om hva de får på nav, hva de får av biler, m.m. Syns denne karen er ganske drøy, og blir litt flau på hans vegne.
Adeleine Skrevet 22. juli 2010 #2 Skrevet 22. juli 2010 Haha, hun høres jo helt koko ut. Hvordan hun fortsatt har venner på facebook lurer jeg på. :ler:
Inx Skrevet 22. juli 2010 #4 Skrevet 22. juli 2010 Høres ut som ganske vanlig trolling, men det er jo litt uvanlig å gjøre det med fullt navn da.
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. juli 2010 #6 Skrevet 24. juli 2010 En venn jeg har på facebook gikk gjennom en separasjon fra kona - hvor det var hun som gikk. Han legger ut i statusen om at folk må skjønne at hun også har det vondt, ikke bebreide henne etc. To timer etterpå er statusen endret til: "ikke si noe til barna - de vet det ikke enda" (han har over 700 venner). Ler meg ihjel over denne selvutleveringen på face.
Anjah Skrevet 24. juli 2010 #7 Skrevet 24. juli 2010 Utrolig hva folk får seg til å legge ut på facebook ja. Jeg har ei bekjent i min venneliste som den ene uken forklarte for alle at 'Ragnar' kunne brenne i helvete! Nå var det slutt etter 5 års samboerskap, og han var verdens største dust som gikk i fra henne. Osv, osv, osv. Hun får selvfølgelig masse støttende kommentarer fra andre fjesbokvenner. 1 uke etterpå, derimot, har hun faktisk møtt en ny mann. Statusoppdateringen på profilen hennes blir altså; "'Andreas' er mannen i mitt liv! Jeg nyter virkelig feriedagene med min kjære!" Tilhørende bilder er selvfølgelig lagt ut... Ja, jøss! -Tenker jeg da...!
Jade Skrevet 26. juli 2010 #8 Skrevet 26. juli 2010 Synes det er gale når folk bretter ut om seg selv på facebook. Men når de begynner å slenge dritt om andre, så må noen komme og kutte kabelen hos dem! De burde ikke hatt lov til å hatt internett!
Champagne Skrevet 26. juli 2010 #9 Skrevet 26. juli 2010 Det værste jeg ser er folk som slenger dritt om folk. Vet om to som er særdeles fæle til å gjøre det, og det er typisk: "Nå er jeg blitt bakstabbet, men da vet man heldigvis hvor man har folk. Ja du vet godt hvem du er!!" Eller ei som konsekvent oppdaterer hvor syk hun eller datteren på 8 år er. Tror det finnes et eget syndrom for mødre som hele tiden fremhever ungenes sykdom(?). Ungen hadde visstnok svineinfluensa to ganger i fjor, og var i tillegg vaksinert(!)
Gjest AnonymBruker Skrevet 26. juli 2010 #10 Skrevet 26. juli 2010 "Pupper er viktig, for fitte har dem alle" Mannlig kollega på par og tredve, i fylla (ja han hadde skrevet det selv).
*appifany* Skrevet 28. juli 2010 #12 Skrevet 28. juli 2010 Det værste jeg ser er folk som slenger dritt om folk. Vet om to som er særdeles fæle til å gjøre det, og det er typisk: "Nå er jeg blitt bakstabbet, men da vet man heldigvis hvor man har folk. Ja du vet godt hvem du er!!" Eller ei som konsekvent oppdaterer hvor syk hun eller datteren på 8 år er. Tror det finnes et eget syndrom for mødre som hele tiden fremhever ungenes sykdom(?). Ungen hadde visstnok svineinfluensa to ganger i fjor, og var i tillegg vaksinert(!) Dette er vel mere når mødre påfører ungene smerte med vilje for å få oppmerksomhet da. Münchausen syndrome by proxy Jeg har ikke FB. Med vilje (selvfølgelig).
Gjest Belle Gunnes Skrevet 28. juli 2010 #13 Skrevet 28. juli 2010 Folk er så utrolig dumme. Trodde de fleste nå hadde begynt å skjønne hva konsekvensene av noe slikt var jeg. Men nei tydligvis ikke. det er ikke underholdende engang - det er bare patetisk. Jeg legger ut mye vrøvl på min status. Enten veldig intern humor eller gode sitater. Men aldri om hvor jeg er, hva jeg gjør eller lignende.
fruBeist Skrevet 6. august 2010 #14 Skrevet 6. august 2010 En venn jeg har på facebook gikk gjennom en separasjon fra kona - hvor det var hun som gikk. Han legger ut i statusen om at folk må skjønne at hun også har det vondt, ikke bebreide henne etc. To timer etterpå er statusen endret til: "ikke si noe til barna - de vet det ikke enda" (han har over 700 venner). Ler meg ihjel over denne selvutleveringen på face. Har en tilsvarende på min kontaktliste. Han la ut i det vide og det brede om hvor ille han hadde det med bruddet, at han elska koa, at han håpa på tilgivelse, at han tilga henne og så videre. Mye ble sannsynligvis skrevet i fylla. Har og ei som legger ut om hvor syk datteren hele tida er. En son konstant klager, og legger ut om litt vel intime sykdomsdetaljer, flere som legger ut ALLE festbilder og feriebilder. Med litt vel lite tekstiler. Har egentlig heller lite kontakt med disse, men det er en viss underholdningsverdi i å ha de på kontaktlista Men en ting jeg ikke forstår at folk legger ut, det er statuser av typen "Nå blir det 2 uker i syden, fra dato da og da". Hei og velkommen innbruddstyver! Joda, man har profilen stengt for hvermansen, men når man har 700 personer på lista, så blir det fort hvermansen allikevel. Nettvett anyone?
Gjest Cho Skrevet 6. august 2010 #15 Skrevet 6. august 2010 En venninne av meg har en tendens til å utlevere seg selv kraftig i statusfeltet. Hun skriver det hun måtte føle for å skrive, enten det handler om de såre brystvortene hennes eller hvordan det ligger an med et sår hun har sydd. Jeg ignorerer henne glatt imens jeg småler litt for meg selv av selvutleveringen, men her om dagen tok hun faen meg kaka. Lillesøsteren min (som er under 15 år) hadde skrevet en morsom statusoppdatering som inneholdt ordet bestemortruser. Plutselig kommenterer min selvutleverende venninne på statusen til lillesøs: "jaaa, ooog??" Hvorpå lillesøs svarer "hæ?" Så presterer flate meg dama å skrive "ja akkurat som om vi vil høre om bestemortrusene dine??" Jeg rakk å skrive en halvkrass kommentar til henne angående hvem som har rett til å uttale seg om selvutlevering før det revna for meg. Er det virkelig sånn at statusfelt-rytterne ikke ser selv hvor mye unødvendig informasjon de spyr ut?
AnonymBruker Skrevet 6. august 2010 #16 Skrevet 6. august 2010 Tja... Har to stk (han: bonde, rar, klarer ikkje skrive skikkelig. ho: dårlig temperament og velig løs når ho er singel) som var sammen i litt over 1 år før det blei slutt, de satt ei stund etter det var slutt og skreiv ting i status som strengt tatt burde tas på privaten. Men neida, her skal vi dra 370+480 venner inn i det tullete dramaet. Det skal sies at begge doper seg fra tid til annen og at det ikkje akkurat hjelper på. Han: "å føle er ein fin ting og elske er ein fantastisk ting og elske noen er den beste følesen noen kan få hadde det ikke vært for [eks-dama] hadde d ikke vært noen og elske... vi har vært gjen god og vond på begge sider men vi er limt sammen for d uannsett kor dumme vi er jeg ElSKER deg på got og vondt uann sett hva som sjer for e ei stjerne som altid vil lyse for meg". "du trudde ik eg ville oppdage det, men eg veit du kjøre dobbelt". (altså, at ho holdt på med noen andre i tillegg til han etter det blei slutt) Ho: "hadde ikkje akkuratt disse planane for denna kvelden og mårradagen... E trist, skikkkelig lei seg, bekymra, forbanna og aller mest alt for gla i enkelte... Greie ikkje slutte å bry meg og grine, sjøl om d e umulig å få ant enn håpløse, frekke og fullstendige fjerne svar. Savne [eks-typen] ♥ Han eg kjente e borte. Men eg har ingen stein å gå til.." "Gode, snille, fantastiske gutten, blei en førsteklasses drittsekk over natta, sku tru han plutselig var full i peng. Slenge jenter vegg i mellom, helle vann over dem når di ligger på gulvet i forsterstilling, le av deg når du gråter. JA, d e jo virkelig en mann eg ve tilbringe livet med! EH NEEEEI." Det har vært fleire, men de har angra seg og sletta de i etterkant. Må jo bare le i grunn. Så har eg ei som bare tyte om at ho elske sønnen sin og kjæresten sin (som er i fengsel de neste 3,5 årene etter å ha solgt dop til barneskole elever), og at ho har verdens beste sønn og kjæreste (yeah, right...). Innimellom tyte ho om at ho skal på by'n for å drikke (ho gikk over til MME så ho kunne drikke med vennene sine, for "stakkars2 ho som ikkje har drukket på over 1 år liksom). Ellers... De fleste klarer å holde veldig private ting på privaten og forstår at det ikkje er alt man trenge å dele på facebook.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2010 #17 Skrevet 6. august 2010 Har en løk som tydeligvis drikker veldig ofte, og liker å annonsere det hver gang. Ført poster han en status type: "regner med at d blir drikking i dag å" for å annonsere at han skal drikke. Så får vi høre at han har drukket neste dag: "ble dritings i går satser på d samme i dag å" Så annonserer han neste fyllekule samme dag: "regner med at d blir drikking i dag å" Hva han ser fram til: "yeye snart lørdag og drikke:)" Og ved sjeldne anledninger: "yeey deilig med en edru lørdag:)"
estrella Skrevet 6. august 2010 #18 Skrevet 6. august 2010 Har ei som oppdaterer facebooken sin ofte, med litt vel private ting. I tilleg går alt på slang (britisk), uten punktum og komma. Slitsomt å lese..men morsomt når du får 4-5 oppdatering pr dag i samme kategori. "Is not happy wid the sister she dont wanna come knocking at our door lieing little bitch people be aware of michaela she will acuse u of anything" Slike ting kommer det opp ofte...og det blir oppdatert omkring alt, jeg snakker da hvor god sex de hadde, hvor syk ungen er osv. Nå i det siste har svigersøstera lagt ut meldinger som er veldig grove i språket spør dere meg, om folk må slutte å mase omkring sønnen osv...men herregud, når 120 statusoppdateringer forteller hvor syk han er så er det vel ikke rart at alle spør???
Gjest Cupcakes Skrevet 8. august 2010 #19 Skrevet 8. august 2010 jeg har hatt et par som jeg ente med å blokkere for jeg blei så lei av alt det de skrev. hun ene sutra hele tiden over at "stakkars meg på jobb igjen, kunne jeg ikke hatt en fri dag snart", "jobb i dag også " også masse mere i den kategoriene og om hvor ille alt annet også var.. hun ande la ut i detaljer om hva hun og samboeren skulle gjøre med hverandre den dagen, i typen "gleder emg til litt sengekos og har tenkt å gi samboeren min litt ekstra i kveld" og veldig mye annet og enda mer detaljert.. blei for mye og irriterende å få slike oppdateringer en 4-5 ganger hver dag, særlig når de i tillegg skulle invitere deg meg til alle typer grupper og spill på fb.
PecanPie Skrevet 8. august 2010 #20 Skrevet 8. august 2010 Jeg har ei som legger ut alt om sine bekymringer på statusfeltet. Gjerne i form av "skulle ønske jeg ikke hadde så mange bekymringer" hvorpå folk spør hva som er galt og hun legger ut om at nå er det økonomien som er vanskelig på grunn av sykdom og gjeld. Dagen etter presterer hun å skrive "i dag har jeg og sønnen vært ute og shoppa!". Har et par fra Sør-Afrika som oppdatere på engelsk, men med noen helt grusomme forkortelser. Omtrent slik jeg skrev SMS da jeg var 13. Et lite utdrag fra en lengre status: "wel i knw hw i spnd my daez is ofcz hw 4 spnd my lyf,cz lyf is a successn of moments n to liv each dae z to scced..."
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå