Gjest AnonymBruker Skrevet 22. juli 2010 #1 Skrevet 22. juli 2010 Fikk akkurat min første strømregning. Er helt sjokkert over hvor ung og naiv jeg tydeligvis er.... Nettleie er på litt over 800 og det er greit. Men selve strømmen er på over 3000 kroner!!!!!! På en - 1- måned!!
Rødtoppen86 Skrevet 22. juli 2010 #2 Skrevet 22. juli 2010 Øhh... 3000kr på en mnd om sommeren :O Da er det noe galt spør du meg. Vi er to stk og bruker strøm for ca 500kr mnd nå som det er varmt. Er du flink å skru av lys, golvvarme, tv, pcer osv?
Gjest Pucifer Skrevet 22. juli 2010 #3 Skrevet 22. juli 2010 Ja, det kommer jo ann på hvem du kjøper strøm av. Vi prøvde å bytte strømleverandør fordi det skulle visst være billigere...endte opp med en pris som du snakker om der ja. Vi gikk tilbake til Fjordkraft igjen, og ligger på ca 1500kr (på sommeren altså) Men du får vel ikke strømregning hver måned?
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. juli 2010 #4 Skrevet 22. juli 2010 Bor i et borettslag og alle her må ha samme av en rar grunn (er visst ingen avtale som gjør det billigere, det er bare mer lettvint mener naboene.....). Jeg har alltid vært veldig bevisst på å slå av lysene og slikt. Slår alltid av elektriske maskiner som ikke er i bruk, har ikke lys på iløpet av dagen. Om kvelden kun i det rommet jeg er i. Og har ikke noe varme på. Gruer meg til vinteren hvis det virkelig er SÅ dyrt!
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. juli 2010 #5 Skrevet 22. juli 2010 Jeg fikk strømregning etter en måned ja, men tror det er fordi det er første måned i leiligheten og at de vil forsikre seg om at jeg betaler eller noe slikt.
Gjest Pucifer Skrevet 22. juli 2010 #6 Skrevet 22. juli 2010 Høres veldig merkelig ut. Du må ikke betale mer i starten for å bevise noe som helst. Du skal betale for det du har brukt, thats it
Rødtoppen86 Skrevet 22. juli 2010 #7 Skrevet 22. juli 2010 Det er ikke noe annet inkludert på strømregningen? For eksempel internett, tv og telefon? Eller sånn husleie? Kan ikke tro at man klarer å bruke 3000kr i strøm på sommeren på 1 mnd. Må være noe som gjør at regningen er så høy.
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. juli 2010 #8 Skrevet 22. juli 2010 Men jeg har ikke lest av måleren siden innflytningsdatoen, kan det være at de har misforstått hele greia? På fakturaen står det strømkostnad leveringsplikt, nettleie og fastbeløp. Men hvorfor må jeg betale det første? På den andre fakturaen ser det ut som om jeg betaler strømmen fremover i tid. Det står innflytningsdato - 01.10.2010.... Er dette vanlig? Det virker veldig tungvint tenker jeg.
wahaj Skrevet 22. juli 2010 #9 Skrevet 22. juli 2010 Til og med på vinteren bruker vi ikke 3000kr i mnd på strøm, enda det er veldig dårlig isolert og vi må ha på mye varme. Så dette burde du sjekke opp, for noe galt må det tydeligvis være.
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. juli 2010 #10 Skrevet 22. juli 2010 Internett, TV og husleie kommer på en samlet regning = fellesutgifter.
Inx Skrevet 22. juli 2010 #11 Skrevet 22. juli 2010 Sikker på at du har fått regning for 1 måneds forbruk og at du ikke har fått en normal kvartalsregning?
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. juli 2010 #13 Skrevet 22. juli 2010 Nettleie er på litt over 800 og det er greit. Men selve strømmen er på over 3000 kroner!!!!!! På en - 1- måned!! Høres ut som du har på tørketrommel hver dag, vasker opp i rennende varmt vann, dusjer 2 ganger pr dag og ellers har det så varmt i leiligheten/huset at du kan svinse rundt i t-skjorte til enhver tid. Jeg vet ikke hva, men noe galt gjør du. Strøm er dyrt ja, strømprisen er høy også nå, grunnet fryktelig lite nedbør det siste året. Det er nesten ikke vann i vannmagasinene. Se her Her kan du beregne forventede strømpris for 2010.
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. juli 2010 #14 Skrevet 22. juli 2010 Jeg har bare bodd her 5 uker og noen dager, og jeg går utifra at jeg ikke skal betale forrige eiers strømregning! hehe
Gjest Pucifer Skrevet 22. juli 2010 #15 Skrevet 22. juli 2010 Skal stå på regningen for hvilken periode du betaler for.
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. juli 2010 #16 Skrevet 22. juli 2010 Har du a-konto kanskje? Er det sånn at det trekkes automatisk fra konto? :S
Piper Skrevet 22. juli 2010 #17 Skrevet 22. juli 2010 Vi har et hus på over 300 kvm, og selv vi klarer ikke å komme opp i 3000 i mnd på vinteren. Det må være noe som er riv ruskende gale, for det der kan ikke stemme i det hele tatt. Om du da ikke betaler for flere mnd om gangen, frem i tid for eksempel.
Gjest enois Skrevet 22. juli 2010 #18 Skrevet 22. juli 2010 Er det sånn at det trekkes automatisk fra konto? :S Nei, det er sånn at du må betale ekstra enn det du faktisk bruker for å ha litt innestående på konto hos levrandøren. Men hvis du har det står det på fakturaen din!
Gjest Pucifer Skrevet 22. juli 2010 #19 Skrevet 22. juli 2010 Og vi har en leilighet hvor vinduene fryser igjen om vinteren, men klarer det ikke vi heller. Vi hadde en strømregning som var på 3000kr i vinter, men det var jo ikke for bare 1 mnd
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. juli 2010 #20 Skrevet 22. juli 2010 Som jeg skrev over så ser det ut som (ifølge den ene fakturaen) om jeg betaler strømmen fremover i tid. Det står innflytningsdato - 01.10.2010. Men er dette vanlig? jeg trodde man betalte for det man faktisk bruker? Jeg skjønner jo at regningen er høyere på vinteren, derfor jeg prøver å være så flink nå til ikke å bruke noe strøm så jeg har penger nok til vinteren...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå